onsdag 17 december 2008

Ett glas mjölk, tack

- Hoola-Hoop-Elin gav mej de professionella rådet att köra motsatsen ti mitt nuvarande beteende ett tag. Mitt nuvarande beteende e då att roa å att oroa. Motsatsen ti detta skulle då va att sprida missnöje å att uppvisa nån form av trygghet.

- I got a hoola hoop let's go. Hair done phat streaks twist black and blonde. Throw a song on mami get her groove on. Prada lace black blouse with a matching thong. Pretty face in the place what you sittin for, once you wind up on your waist what you hittin for.

- All American dream sjöng " Ja må du leva" för mej i Måndas å ida va hon återigen supersöt å flirti när vi sågs. Hon har ju pojkvän men den relationen e kass. Ja har inte velat ge henne för mycke bekräftelse sen hon starta den flirten i somras för att den ändå inte ska leda nånstans. Hon e ju dessutom vansinitt utseendefixerad, bröst från A-D nyligen gjorda å nu skulle läpparna fixas, synd säger ja men hon e fast i de träsket verkar de som.

- Bipolär-Sara hörde av sig åsså ida, vi har inte setts sen i somras. Hon ville ha ett snack me nån på sin nivå som fattar. Hennes nivå e asså en 20-åring som e promiskuös, manodepressiv å har slängar av dem flesta andra diagnoser. Vi hade ju en förälskelse för snart 2 år sen som innehöll en sexuell å intellektuell attraktion men samtiditt visste vi hela tiden att de va övergående å mycke riktitt försvann magin när ja råkade hångla me hennes bästa kompis på en fest. Endast vänskap råder sen dess.

- Ska börja läsa Herbjörg Waasmos " Ett glas mjölk, tack ". Boken ska handla om en tjej som förs ti Norge från Litauen där hon tvingas att leva instängd som hora. Årets bästa bok e fortfarande " Kalak" av Kim Leine.

22 kommentarer:

Elle sa...

Jag kommer i alla fall ha med mig Papillon till Venezuela...

Ovanliga vantar sa...

Fan va kul läsning du har framför dej då. Han satt på "Grand cafe" å fikade mycke när han rymt,ja satt där varje da åsså nästan under mitt år i Caracas mellan mina klasser som Engelsklärare. "El Mani es asi" e ett bra salsahak rätt centralt.Glöm inte kolla me Bolivar films efter reklamfilm som ja va me i 1992, spelades in i Choroni å handlade om 500års-jubileumet av Christobal Colon (jaduvtevem). Ja e me i 2 scener, en på häst me slavar å åsnor i en flod å en scen när ja lukar på cacao. fan va saknar Venezuela just nu känner ja, miljarder minnen.Du får läsa mina Venezuela-inlägg tidiare i bloggen innan su drar. Världens längsta kommentar som inte e en kommentar, kommer du ihåhg när ja hade en psykotisk natt å kommenterade mej själv hela natten, risk för likande inatt elr ska ja rimma på era sidor

Elle sa...

Jag slukar ju allt du skriver -borde printa alla dina psykotiska nattskrivererier, julrim och Die Klotterens turnéplaner och ha som semesterlektyr.

Ovanliga vantar sa...

Elle: Var finns die klotterens? e de hos mej elr på dina sidor? Hade glömt bort de fina bandet, du skulle trycka tishor mm ju. Den bästa kreativiteten sker ju i psykotiska tillståndet när man e så toktrött. När ja va me Argentinskan så sa hon allti att hon älskade mej lite mer när ja va trött än pigg för då rabblade ja på en massa dynga på superflytande spanska å lät som en campesino från Colombia. När ja va pigg då va ja trött, ja du fattar va?

Elle sa...

Si! Comprende! (Heter det så?)

Die Klotterens finns både på min, din och Burgschkis blogg. (Loggan finns på min.) Bästa bloggrejset hade vi ju då...

Ovanliga vantar sa...

Si senorita, ahora me voy a leer sobre la leche y el amor y usted sigue con su baile even more. Bara ca 7 hr ti min säng å innan dess så har ja troligen fått en ny diagnos elr åtminstone en släng. Resten av året ska de bara rimmas i alla kommentarer både här å i barer elr när ja snackar me Tsarer.

Elle sa...

Rimmat säger du...

5 små bloggare ville ses IRL en kväll
för att utröna vem som var elak och snäll.
En ville visa sig på styva linan såklart
4 försäkrar att chickenrace inte är så smart.

4 små bloggare crossbloggade om länder
om värme och kyla, fiender och fränder.
Efter tillrättavisning från tjejen i tyskland
var de endast 3 i sitt vänskapsband.

3 små bloggare är alla deppiga och klagar
över allt som inte dem riktigt behagar.
En gick in i väggens ack så höga mur
så var de bara 2 som satt kvar & var sur.

2 små bloggare slogs om flest kommentarer,
körde fula knep som riktiga barbarer.
Den ena skickade en kille från sitt MC-gäng
som såg till att den andra aldrig kom ur sin säng.

1 liten bloggare har ingen att skriva för
ingen som berömmer, ingen som förstör.
Enda bloggaren kände sig trött på sitt jordeliv
och bekantade sig närmre med sin fiskekniv.



Tio små bloggare knackar på hos Sankte Per.
"Hej hej -har du trådlöst ovandär?"
"–Absolut här finns bredband bakom pärleporten
och ni bloggare är ju alla av bästa sorten!"

MissLinisens träningsblogg sa...

Elle: Helt suveräna rim! Du borde ju va copy istället för AD.

MissLinisens träningsblogg sa...

Håller faktiskt med om att du både roar och oroar. Men hur och varför ska du sluta med det?

Ovanliga vantar sa...

Elle: Varför e vi inte i alla rimstugor i alla kanaler å snackar som flugor å maler?

A woman soon: Hoola hoop-Elin på di book of face sa at de va dags för mej att ta sikte på ett nytt trace.

Elle sa...

Tackar!

Du och jag i en rimstuga nästa jul
så blir december kanske mera kul?

Anonym sa...

Scheize vad ni kommenterat i natt- det gick tydligen bra utan mig... haha... jag kan ju ändå inte rimma, så jag läser och beundrar er istället :-)

Ska kommentera inlägget med; har hon fastnat i operationsfällan- Din amerikanska dröm? Det låter illavarslande, men jag kan lätt förstå att man hamnar där om man gör ett ingrepp man är nöjd med... lätt att fixa lite här och där då som man varit missnöjd med...

Och sen fascineras jag lite över att din förälskelse för 2 år sen, kunde byta ut förhållandet till vänskap bara sådär, när du råkade (!!??) hångla med hennes bästa vän... det är ju rätt beundransvärt att ni kunnat behålla kontakten och vänskapen trots allt! :-)

Anonym sa...

Hur gammal är du?

Elle sa...

Förresten Ambin, du har ju bästa rimmet som payoff ("I väntan...") så att du är rimexpert är föga förvånande!

Anonym sa...

Här har jag hållt mig vaken hela kvällen för att bloggraca med dig eftersom jag svek igår och så sviker du idag... ;-)
Men nu fick jag chansen att läsa på lite... vissa inlägg vill man ju kommentera, men det känns lite försent när det är nåt du skrev och tänkte på i mars typ... hehe... skrattade lite åt några händelser- det sker så knäppa saker runt dig ibland och ibland undrar jag om du skrävlar, överdriver eller är mytoman? :-D
Oavsett... rolig läsning, rolig man, roliga insikter och en och annan aha-upplevelse... skriv ett nytt inlägg snart! Dags att logga ut och sova nu för mig- gonatt....

Ovanliga vantar sa...

Jeani:Pendlar mellan 18 å 120, oftast runt 22.

Elle: "I väntan", var e de?

Sanna:Om du kommenterar sånt som ja skrivit i Mars måste du säga vikket för ja har ingen sån funktion att ja får reda på de, brukar bara kolla om nån kommenterat senaste 2-3 inläggen typ. Ser mej verklien inte som skrävlare elr mytoman. Har ju levt ett händelserikt liv. Vikket i Mars tänker du på?

Anonym sa...

Jag har inte kommenterat nåt, eftersom jag misstänkte att det ändå skulle gå obemärkt förbi... ;-) Jag drog till med mars bara för det var i början av din blogg... jag minns inte nu vilka inlägg det var jag skrattade åt, eller vad det var jag undrade över eller förundrades över... då får jag ju skumma igenom allt igen ;-)

Ovanliga vantar sa...

Ja va tvungen att zappa genom Mars nu själv å där finns en del knäppa saker men mycke e ju från förr, nu lever ja ju mycke lugnare. Mycke av materialet i februari-Mars e ju ti boken/filmen/musikalen. De mesta som skrivs på senare tid hamnar ju i eftertexterrnA

Anonym sa...

Trodde du var äldre än 22 skulle gissat på runt 35. Du har den där desperata undertonen som män brukar få först då de kliver över 30.

Ovanliga vantar sa...

Jeani: förlåt om ja e lite vag i mina svar ti dej, blir bara så misstänksam mot anonyma å sen va ditt Ip-nummer misstänkt likt ett av numrena som polisen varande mej för. Du har rätt å de e inte bara desperata undertoner över vissa övertoner faktisst.

Anonym sa...

Oki. Jag förstår. Ifall det kan vara värt något så behöver du inte vara misstänksam mot mig är ganska normal. De enda gånger jag gjort något som kan betraktas som mer onormalt är då jag druckit Tequila. Ip-nr är från jobbet har inte eget internet för tillfället. Ska flytta. Sitter just nu hos släktingar för att fira jul. Bor i norr och är 32 år (fyllde år förra veckan). Jaja. Hoppas du får en fin Jul.

Ovanliga vantar sa...

Jeani:Grattis å god jul å allt sånt. Ja har föresten ingen koll på ip-nummer å sånt ja e helt tekniskt handikappad.Ja e nårra år äldre än du men e allt utom desperat, ja e hellre singel livet ut än blir ihop me nån som ja inte e kär i.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?