tisdag 2 september 2008

Allel 343 vs Level 42

- Haft en lång å besvärli lyxdebatt me mej själv senaste veckorna ang. miljön. Jag tog ju ett beslut 2004 att jag skulle bli vegetarian å sluta flyga mm för att bli den miljövännen som jag vill va. Jag lyckas inte va vegetarian fullt ut men äter välditt sällan kött, däremot har jag lyckats hålla mej undan från flygandet i 4 år nu.

- Som värsta fd missbrukare elr alkoholist har jag känt ett sanslöst sug senaste veckorna efter att åka iväg ti nått ställe där de nästan krävs flyg, asså välditt nära ett återfallsflyg.

- Hur använder jag min semester på bästa sätt e ju en av frågorna som gör de hela lite besvärlitt. Om jag ska bry mej om miljön så måste jag ju hushålla me dem ledia dagarna på ett annat sätt för att då kunna ta tåg/båt å låta resan ta lite längre tid. Visst kanske livet blir lite begränsat men allt handlar ju om vad som jag tror e bäst för planeten. När tankarna blir ego så har jag nästan köpt biljetter ti viken jävla ö som helst i Västindien.

- Relationsanticimex gjorde ett tilfällitt jobb men samtiditt som febern blev stabil på 30-40 grader så va allt tibaka på normal nivå.

- Hej ja heter Benita å ringer från Kofoedsminne, har du sett XXX ( Typ Per-Ulric Larsen?) Senast inloggning innan rymning va på denna sidan.

* Nytt på tösafronten då?

- Norrlandsmodellen messar men de e fortfarande ingen kärlek direkt.
- All American dream å ja ses då å då men jag märker att ja tappat rätt mycke av intresset där.
- Stranden-Anna e fortfarande bara sexuell stimuli.

- Fröken Figur vill ses å här e ett litet dilemma eftersom hon å Stranden-Anna e kompisar så vet jag inte riktitt hur dem tänker å hur dem snackar sinsemellan? Eftersom ingen av dem e flickvänsmaterial så funderar jag på att ha sex me Fröken Figur bara för skojs skull men de vore synd om de gjorde att jag tappade båda på en engångsgrej där så därför skjuter ja Fröken Figurträffen framför mej medans jag funderar elr träffar nån helt ny intressant då kan ja bara köra å skita i konsekvenserna.

- Bondmoran e på sms-nivå, rätt trevlitt men tror inte de leder nån vart så de får fortsätta me lagom frekvens.
- Tixilicious e saknad.
- Bipolär-Sara messar att hon har en kompis (Fotograf-Sara) från Västervik som ska flytta ti Malmö å hon undrar om jag vill ställa upp som inflyttningspresent.

25 kommentarer:

Elle sa...

Bra där hoppas på Västervikarien, behövs nog lite fresh blood på töslisten tror jag, efter det lär du vara fullt återställd och helt utan digerdöd och annat.

Ovanliga vantar sa...

Ja ja hoppas åsså på lite nytt blod nu anrs måste ja ju börja röra på mej lite istan fast ja har ju så mycke å göra å vill ju helst att dem ska trilla på mej på dagtid.

Anonym sa...

kära bambi, jag föreslår en dejt senast nästa vecka. min fysiska hälsa är kass de la kass men jag hoppas du har tålamod.

Anonym sa...

blogga mer da hittar du fler töser o tänk sahär via bloggen har du lärt känna mig, elle, mallan o stinne o vi är rätt fantastiska även om det är helt platoniskt.

Anonym sa...

o tix ocksa saklart ju glömd tix nästan ju

Malin sa...

Ujujuj. Det HÄR kan bli spännande. En brud från VIKA(aka. Västervik)minsann..! Det här vill jag höra mer om. Kanske nån man känner. Jag vill bara varna för sveriges absolut fulaste dialekt.

Ovanliga vantar sa...

Magica de tix: Din hälsa e säkert on the top nästa vecka.
Fröken schuster: Asså du har rätt ju, de e ju här de händer liksom.
tjorven: hon ska heta sara å va fotograf, tippar runt 20 år gammal för de e de gänget med bioplär-sara mfl.

Anonym sa...

exakt å stanna här o blogga lite istället för att typ..inte blogga?? nu tycker jag att du ska skriva tränings o näringstips. exv. funkar proteinpulver etc. etc

Ovanliga vantar sa...

Funkar proteinpulver? blir man mätt på de?. Självklart e svaret på bägge de dem frågorna. Träna hårdare e mitt träningsråd, dem flesta tror att dem inte har mer energi mer än att träna 1 hr, trams säger jag. ät bättre, ät lite mera noggrant under minst 6 månader upp ti ett år å när du kommit i grym form så kan du börja släppa efter å justera lite efter hand. Vad e ditt mål med träningen? beroende på de så lägger vi upp en plan hur du ska träna å äta energimässitt för att nå de du vill uppnå. min egen diet e 50-30-20 i energiprocent , kolhydrater-protein-fett men jag har 2 dar i veckan då jag öser i mej mera å högre andel kolhydrater å fett. Mina träningsmål e e att samtiditt behålla formen ja har utseeendemässitt bli en bättre beachvolleybollspelare å samtiditt ha energi ti att orka umgås me folk, har ja extra energi från nått håll så lägger ja den på extra kondition.

Anonym sa...

bra tips även om de inte var för mig ju! mitt mål absolut inte att bygga mer muskler e tillräckligt stor nu..har ju fått mkt större axlar o ben o allt på bara 6 månader näe, jag vill bara tona..alltså få mer definierade muskler men hur gör man det? tycker det är värdelöst att sitta med lätta vikter börjar gäspa istället liksom. ska man öka cardioträningen o sänka energiintaget ist?

Anonym sa...

jag vill dessutom kunna sova gott o sprudla av energi på dagarna..idag inhandlades dinkelpasta, quinoa, sojamjök o sånt..frukt o grönt und so weiter..12 dar utan cigg

Ovanliga vantar sa...

Asså: byt nuvarande cardio till intervaller , gör de ett tag sen efter nån vecka beroende på hur formen ser ut då så höjer vi elr sänker vi kolhydratintaget. Om ditt mål e att se deffad/snygg ut så skippa dem där halvlångsamma långa cardiopassen som du kör du nu, dem bara gör dej sjuk/matt/uttråkad

Ovanliga vantar sa...

skippa all gruppträning som börjar på body..... Ät mera protein, våga köra lite färre repetioner, vet ju inte hur många du kör nu men...

Anonym sa...

men jag kör ju redan intervall o äter knappt kolhydrater...äh. vi säger såhär, jag e tillrcäkligt snygg som jag är. o så äter jag vad jag känner för o tränar vad o när jag känner för (det)..o jag mår bäst när svettet rinner.

vad har hänt annars som du inte bloggat om..har på känn att det är ngt nämligen

Anonym sa...

HAHAHA trodde du jag gick på gruppträningar hehehe skulle aldrig falla mig in..som om jag skulle pröjsa för sånt. hihi

Ovanliga vantar sa...

Ja kan inte trolla fram att jag sett nån hud på dej så jag har svårt att se hur odeffad/deffad du e. Deffad å sprudlande e 2 ord som e svårt att va samtiditt asså. Ja va ju sjuk förra veckan men tränade lite ändå men förutom de så umgicks ja inte me nån direkt, läste mycke å måste rekommendera både Torbjörn Flygts nya men speciellt Pernilla Glaser " Mitt rätta jag", sjukt kul. I helgen som var så blev det beachvolleyboll 11-19 både lörda å sönda, solen kom ju igen å vi va gäng på 25-30 pers båda dagarna, sjukt kul å socialt. Sen jobbade ja ett 13hrs-pass i måndas å jobbade igår natt å jobbar inatt. Gymmet i måndas å igår å lite beachvolleyboll ikväll. Träffade en rät söt asiatiska Miss saigon Sin som va en rikti tjej. Kanske dags att börja flirta me nån rikti igen? Funderat mycke på om ja nånsin ska flyga igen, de e ju ett dilemma asså. Det har inte hänt så mycke asså därav den ringa bloggningen fast nu när hösten kommer brukar de hända lite mera ju, kommer snart va sugen på att dra ti Ystad för en spadag, sen kommer alla teatrar, bio, konserter mm. Tror åsså att jag inser att ja har ett bättre liv som singel å då går de ju inte heller tokblogga om jag inte söker den rätta längre fast de gör ja ju...

Anonym sa...

Synpunkter på ovanstende kommentar:

1. Det är inte upp till dig att avgöra hur det står till med min fysik (som e tiptop)hur mk hud du inte sett så e inte du miss universe juryn
2. Blogga om livet som singel precis som förr istället..för egentligen, handen på hjärtat, har du väl aldrig riktigt trott på idén om den perfekta partnern ändå?
3. Kommentera på min bogg lite mer
4. Jag hoppas att du mår bättre
5. Låter som en riktigt skön helg ju..asiatiskt, vaffö inte?
6. Flygt gillar jag..ska se om den kommit till stadsbiblan här i Hamburg
7. Bra med kultur Det blir indiebio för mig i höst (även om jag laddar ned batman för tillfället men vaddådå)
8 Det flygs med eller utan dig o Gore flyger varje dag runt jorden för att promota sig själv så flyg du utan dåligt samvete..du äger ju inte ens en bil så du har en himla massa koldioxid som du inte kan dö ifrån

Ovanliga vantar sa...

1.Fast jag kan ju tycka till om du e defad nog elr inte.
2. Nä nån perfekt partner tror ja inte direkt på men kanske om 25 år typ.
3. Skriv lite mera övesrättningsproblem så ska ja in å kommentera, ja har ju jobbat som engelsklärare, sånt e ju kul asså.
4. Ja ja mår fine.
5. va me en japanska som fnittrade i 10 dar, lite kul faktisst, rykten gör gällande att hon ble v me barn å tog livet av sig, hon va modell, sjukt hårda krav i japan, anrs bara vatt me nån koreanska här å där,har allti tänkt att adopterad e nåt för mej, då får jag den utländska looken men de svenska kynnet
6.hoppas du hittar Flygt bland alla deckare i Tyskland
7. Ja vill se Ken Loach nya+ uppföljaren ti Guds stad " tropa de elite"
8. Flygning dödar ju på alla sätt å vis, vi får se

Anonym sa...

mm o då tycker du att ja shit hin e sjukt mkt iform så henne behöver vi ine ge några råd hon e fullärd!
översättningsproblem kommer..o jag vill bara utöva civil olydnad o skriva kukasien över alltihop. asså underdog inns ju så uppföljarn fins säkert den med o uppföljarn till guds stad sk ju va en höjdare..hoppas man får chans att se den här. bli nu inte som elle o bara kommentera snyggt utan blogga snyggt också. jag har ju tom börjat fota med webcamen men bara ägg med fallossymboler på men ändå.
sprid dina vingar o flyg..flyg

Anonym sa...

asså det här tangentbordet alltså. så här skulle det se ut:
"då tycker du att ja, shit hon e sjukt mkt iform så henne behöver vi inte ge några råd hon e fullärd!
översättningsproblem kommer..o jag vill bara utöva civil olydnad o skriva kukasien över alltihop. asså underdog finns ju..."

Ovanliga vantar sa...

Du e säkert i grym form, de som förvånat mej e att när du sitter ner så får man intrycket att du e kort å aningen chubby men när du står upp så e du smal å helt plötslitt längre än man trott. Nä klart du inte e chubby, just kiddin, kul föresten att du som har grym koll på vissa saker både missade braxen å backdropen, på nått vis gör dej dej mera älskvärd, oftast e de då pöblen kan ta ti sig dem intellektuella när dem visar sig mänsklia. Ser du nått inrikesgrejs? Reinfeldt va i Bryssel å hotade Ryssland samma da som han besökte ett halalslakteri i typ Borås, kan de va möjlitt asså?

Elle sa...

Å vad lovely att se ett ordentligt bloggkommentarrejs här igen. Kan man med hyfsat gott samvete ersätta mat med proteindrycker om man nu råkar vara på matvägrarhumör? Om BMI-nivån är fattig men energinivån och träningslustan i topp borde väl vad som helst snarare än ingenting alls vara bättre att stoppa i sig? Ledsen att jag bloggar trist förresten, får väl försöka skärpa mig ngn gång när jag bryr mig mindre. Ang. flyg. Unna dig ett flyg, en gång vart tionde år eller så borde väl trots allt vara acceptabelt?

Ovanliga vantar sa...

Elle: Ja började testa för typ ett halvår sen att byta ut mat mot proteindrinkar vissa dagar då ja bara jobbar å jobbar dvs ingen träning elr nått annat, formen håller i sig men min rädsla va väl att där ska finnas nått ämne som gör att jag dör men nu har jag vant mej vid att slippa laga mat vissa dar å de e bekvämt. Jag skulle lätt kunna leva på frukt å proteinpulver å nötter.

Anonym sa...

reinfeld o svensk inrikespolitik intresserar mig inte nämnvärt o känns helt oviktigt. brax o backdrop..hoppade över B i uppslagsverken..man hade ju kunnat googla o låtsats som om man visste det från början men prestige är ju ngt av det värsta jag vet o så är det roligt att lära från andra ju.

Elle sa...

Frukt och nötter är super men jag har ett farligt godis- och colalightbegär också. Inte mycket att leva på. Det jobbigaste med att resa förresten är nog bristen på saltlakrits. Finns proteindrycker med lakritssmak? Om de inte är jättegoda struntar man ju i att dricka dem ändå...
Hamburgskan: Ja prestige suger, bra att inte googla allt. Jag visste inte vad en backdrop var innan jag började göra den där jag bloggat om för ett år sedan. I Mässvärlden kallas tryckta tygstycken annat. Facktermer schmacktermer...

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?