söndag 14 september 2008

De kommer aldri att hålla

- Ja e ju både synsk e cynisk när de kommer ti förhållanden. På min nuvarande arbetsplats där jag vatt i snart 4 år e vi 15 personal varav 14 var i förhållande när vi började här å en va singel. Ida e han som va singel fortfarande singel å 13 av dem andra 14 förhållandena har spruckit. Hon som fortfarande e i samma relation måste ju inse att de kommer aldri att hålla?

- Sjuksköterskan (Tjejkompis ) har aldri lyckats ha en relation längre än 4 Månader, hon e 33 år gammal. Hon e nu i en relation som varat 2 Månader, spricker snart asså. De kommer aldri att hålla?

- Vimse (Tjejkompis) har en relation me en 3 barnspappa som bor ihop me 2 av barnens mammor å alla ungarna. De kommer aldri att hålla?

- Sugar-Rach, Den Assyriska magdansösen, Indien-Sara (Tjejkompisar) har alla bara en massa kortare relationer, alla har blivit svikna alldeles för ofta å deras trust för män e minimal så dem e inte redo för förhållande. De kommer aldri att hålla?

- My fair ladys (Tjejkompis) förhållande sprack i sommar å nu säger hon att inget nytt e lönt för de kommer aldri att hålla?

- Varför tror folk på 2-samheten. De kommer aldri att hålla ?

- Ja e inget skilsmässobarn som blivit så här cynisk pga av de utan tvärtom eftersom mina föräldrar firar 50 år som gifta i år. Varför håller de för dem? Har dem ett öppet förhållande? E Ola Ström (Solstollen) min riktia pappa? Ja har frågat både honom å min mossa men båda nekar. Deras lögner kommer aldri att hålla?

- Jag har själv 2 riktia förhållanden bakom mej, ett 3åritt å ett 4 åritt å sen typ 500 dagsländor + alla kk-relationer. Redan när jag började en flirt me nån av dem så visste ja, de kommer aldri hålla. Samma gäller ju alla flirtar ja har nu, de kommer aldri att hålla?

- Blev sjukt glad på gymmet i Lördas när dem spelade en av mina top-3 favoritlåtar dvs "Glory box" me Portishead. 1a e ju "5 men army" me Massive Attack å 3a e "I wanna be sedated" me Ramones. Denna listan kommer aldri att hålla?

- Nästa vecka som e ledi planeras så här:
Månda: Gym+Doculounge me min Bosniska crew
Tisda: Gym+ Bibblan+Stranden-Anna (Hembesök)
Onsda: Spa
Torsda: Gym+ Fika me Vimse
Freda: Gym +Beachvolleyboll me Los Lämmel boys
Lörda: Beachvolleyboll ( Klubbturnering) + Fest
Sönda: Brunch på stan me min Assyriska arme + Ev Gym+ Ev bio
Denna planeringen kommer aldri att hålla men de kommer va jävlitt nära.

- Messar me Miss Satisfied som tycker att jag skulle kunna va perfekt om de inte va så att ja va ett asshole allt för ofta, hoppas få träffa henne imorron, gillar ju henne trots hennes hårda ord, dem e ju ärlia.

- Why bother me förhållande asså de kommer ju aldri att hålla?

20 kommentarer:

Hanna Nöjdh sa...

Din cyniska bastard. Jag är snäll, innerst inne, you know that.

Ovanliga vantar sa...

Miss satisfied: Ja du e supersnäll å ditt nya foto e jävlitt snyggt asså

Hanna Nöjdh sa...

thank you sweetie

Ovanliga vantar sa...

Miss Satisfied: Hoppas du somnade gott bland vampyrerna i talboken. Du va ju snäll igår, de va ju bara i första smset som ja va ett asshole , dem efterföljande 36 smsen höll ju en snäll nivå.

Anonym sa...

Vem har bestämt att relationer måste hålla forever för att vara värt mödan? Det där är ju bara en konstruktion. I min värld är det bättre att ge varandra det man kan ge varandra och sedan gå vidare. Att man slutar vara i parförhållande behöver ju inte ens betyda att man slutar ha en relation, utan att relationen får anta en annan form.

Bortsett från det så tipsar jag att Vimse är den som har störst chans av alla nämda exempel för att få till en varaktig relation med 3-barnspappan.

Ovanliga vantar sa...

Stinne: Du å Vimse skulle formodligen kunna va vänner, finns nån samma anda över er. Klart att alla relationer har nån typ av värde men tror de onöditt att tro att dem ska hålla livet ut,fast de e kanske ingen som gör de, kanske bara ja som hoppas att den jag träffar när ja e 65 håller tills jag dör på min 200årsda .

Anonym sa...

det är du väl inte ensam om att hoppas, men det är ett väldigt stort press att lägga på en relation att den ska hålla forever. ingen vet ju hur framtiden ser ut, mkt kan hända. själv så är jag splittrad mellan en djup ångest för närheten och oändligheten och ibland en viss längtan efter den där samhörighetskänslan.

Med övervikt åt ångesthållet, väl att märka. Kärlek finns det ju massor av ändå. Faktiskt.

Anonym sa...

Kul att du också tycker det!

Elle sa...

Måste bara inflika att det var ett strålande blogginlägg Ambin.

Och förresten... Jag ska träffa Ola nästa vecka, jag kanske får pumpa honom på lite info!?

Anonym sa...

åh vad du är klok stinne. håller med om allt du säger för förhållande bör inte hålla för alltid och vissa vill bara att de ska hålla tills de är gifta så de sen kan casha in när de skiljer sig. håller även med elle men ambi, misstänkt likt dan-efter-ångest måste jag säga. Fick du lite för mkt av det goda igår? o med det goda menar jag sånt som du missbrukar, flirtar o träning å cashews..

Anonym sa...

Eller så har vi alla problem med våra anknytningar, enligt anknytningsteorin. Det menar till exempel journalisten Dan Josefsson och psykologen Egil Linge som skrivit boken "Hemligheten- från ögonkast till varaktig relation".
Inte för att jag vet om jag tror på det men det är åtminstone en intressant teori.

Ovanliga vantar sa...

Lovelyn: Den boken vill ja läsa
Stinne: ida e ja redo för amor
Schuster: Borderline typ, allt elr inget , svart elr vitt åsså ångest därpå.
Elle: ja pumpa Ola å sen vill ja veta allt om Mandy Smith

Fröken Owesdottir sa...

du har så rätt så, men en flaska vin senare så kan man vara rätt medveten om att tjejens "ägare"8eller pojkvän) kan vara rätt farlig för dina vänner som kommit längre än en vinare...

Elle sa...

Jag ska berätta allt om Mandy över en koffeinhaltig/alkoholhaltig dryck nästa gång.

Loppan sa...

Din cynism är fantastisk.

PrimaM sa...

Oj, men gris som jag är så somnade jag innan jag ens såg din kommentar. I vilket fall som så har du den roliga länken här; www.blogthings.com

Hoppas du gillar den lika mkt som mig.

Malin sa...

weeeeeeell. Jag tror att det är rätt enkelt detta. Antingen så är man i ett förhållande och väljer att kämpa för det. Så som säkert dina föräldrar gjort. Eller så surar man ihop och dumpar varandra för minsta lilla. Och det är ju då du får vatten på din kvarn. Det handlar bara om ansvar och intresse. Och tror man att man ska vara nykär hela livet, utan att göra minsta ansträngning.. Då är man ju ganska naiv.

Ovanliga vantar sa...

Tjorven: ja vill va naiv, streetsmart men naiv.
Loppan: Tack så hemskt mycke.

Anonym sa...

SLAGTITT!! Slår man tutten då?

Ovanliga vantar sa...

Knivlisa: slagtitt e ju over the top, sjukt mycke, att döda ett lik typ

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?