fredag 19 september 2008

En high-5 å en falafel

- Inbjuden ti Funny Joe å hans konstutställning nästa Lörda 18-midnatt. Tix kom, de e gratis vin, behöver bara låssas gilla skiten å humma lite. Lovelyn du kan gärna komma förbi så att jag kan få låna den där boken så att jag får reda på alla anknytningsavvikelser ja har.

- Berny Pålssons "Känna pulsen slå" e dags att börja på nu. Fick brev från Oz från New kids on the block ang. en pocket-ring men tyvärr måste ja avböja eftersom ja läser ju alla böcker som e nått att ha när dem e nya + att ett sånt pocketutbyte leder bara ti at man sitter där med alldeles för många författare me namnet Larsson, Stig å Åsa mfl. Jehovas släpps in före dessa i min crib.

- Hängde på Metro igårkväll me Vimse, Timbuk satt åsså där, han å Tingsek kör akustiskt i Pildammsparken 22.00 på Lördakväll. Timbuk e som folköl å Tingsek e som avslagen saft. Riktia Timbuk 2 hade en sjukt skön låt "The future so bright you gotta wear shades", var tog dem vägen?

Min Arabiska familj (Frukthandlarn, Fiskargubben å Friören) under mej e rädda för kravaller imorron när ESF-grejen samlas på Möllevångstorget 12.00. Ja sa ti dem att de e bäst att dem säljer av sin skit för halva priset ikväll för att åtminstone få in lite cash. Halva Ramadan gången å dem ser tärda ut.

- Min Assyriska arme brukar säga att ja går för egen motor, dvs att ja aldri behöver feedback, respons elr rescensioner å de kanske stämmer men vill ändå bjuda på nårra rescensioner ang. mitt beteende igår.
* Tix: "De blir grått om du försvinner ".
* Miss Satisfied " Nu e du ett asshole igen, evil man".
* Stranden-Anna " Hysteriskt ljuvlitt" .
* Nerikes Allehanda " Insomnian kommer att ta dö på honom"

3 kommentarer:

Ordanom sa...

vem e du egentligen? jag läser din blogg och får göteborgsdialekt i huvudet men det måste ju vara fel.

Anonym sa...

Det kan jag säkert göra. Tid och plats?

Ovanliga vantar sa...

ordanom: Nä ingen Göteborgsdialekt här inte.Nordskånska e dialekten.
Lovelyn: Hyregatan, ja vet inte själv var de liggger, ja tar reda på detunder veckan.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?