onsdag 24 september 2008

Jävla filt-samhälle

- En av mina största farhågor me att bli sjuk e ju den där jävla filten som i alla jävla vårdsammanhang ska läggas över alla patienter vare sig dem vill elr inte. Tänk om man e så sjuk att man inte kan säga att man inte vill ha den, detta e de som ja har mardrömmar om, vem vill va sjuk å dessutom svettas floder ? Jag har ju sagt till mina vänner att om ja skulle bli sjuk nån gång vill ja inte ha besök men skulle uppskatta om dem ringer personalen å säger ti dem att ta bort filtjävlen.

- Snackade me min friska men me cancerdiagnos mossa ida å helt plötslitt bondade vi då hon sa att om hon blir sjuk den närmsta tiden så önskade hon att nån såg ti att hon slipper ha en filt över sig i tid å otid. E hela Sveriges vårdpersonal me i nån filt-sekt elr e de nån ansvari långt upp i leden som har alla sina aktier i textilier?

- Meekness kommer de aldri stå i mitt CV .

- Jag har en patient som spår mej vart arbetspass vare sig jag vill elr inte å dagens spådom innehöll: Du e en magnet men ditt stål finns långt bort. Du blixtrar men får ingen blixt ti svar utan de blir mest dunder.

1 kommentar:

Anonym sa...

har inga fräknar på axlarna men du får gråta på mig anytime, any place.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?