torsdag 11 september 2008

History repeating

- Skulle ju böra läsa Sydsamisk introduktionskurs å fick på köpet nybörjarkurs i Grönländska som har mycke coolare å roliare klasskamrater. Trodde ju att en samisk tjej hade vatt nått för mej men de e bara jävla massa skotertjafs. Men de blir nog history repeating me alltihopa. Jag försökte ju lära mej Tjeckiska men tröttnade på att de alltid bjöds på potatispizza . Skulle ju lära mej Arabiska men pallade inte Ramadan.

- Grönländskan har bara typ 640 sätt att böja verben. Det finns inget vanlitt imperfekt däremot finns hypotetiskt futurum. Dagens ord e Angut, Inuq å Qaqqaq. Fick mina 3 första credits ida. Översätt "Om jag anrs inte skulle träffa honom" å vikken form e detta? Mitt svar som va rätt va " Naapissannqikkalurukku" å formen e nekande transitivt hypotetiskt pluskvamparfekt.

- Nästa veckas prov e att översätta " Natten e modern ti döden å sömnen"

- Tell me you love me e de bästa tv-programmet just nu. 22.00 Svt1 Onsdagar.

- Enligt FIFA:s ranking så har bara Kanada å Island sämre teknik än de Svenska landslaget.

- Min kompis Lill-Hammarn som e förbundskapten i goalboll har tagit landslaget ti kvartsfinal i OS.

- Hoppas Beach-Ida styr upp multisportläger i Norrland i Januari. (Beachvolleyboll, 30km klassisk längdskidåkning+ en tredje gren tror ja de blir.)

- Såg ju SATC-filmen igår me Miss Herzegovina. Sorglia tjejer i publiken som skrattade mest å högst när Charlotte råkade skita på sig, min blivande flickvän satt inte i den crowden. Såg " Its a free world" me Beach-Ida i tisdas (Tror hon somnade faktisst). Bra story men halvseg å huvudrollsinnehavaren såg ut som Gynning typ. Förra gången jag såg en ken Loach-film hade ja sex me okänd kvinna efteråt.

- Det va 98-99 å ja va på en date elr nått å vi såg Ken Loach film "Nil by mouth" som va riktitt bra, vi va bara typ 5 personer i hela salongen. Sa hej då ti min date å när ja cyklade hem så såg jag en av dem andra 3 personerna som vatt på filmen, kvinna 40, utländskt påbrå. Började prata om filmen å ett glas vin senare så hade vi sex hemma hos mej.

- Detta va på den tiden när folk va otrogna, nuförtiden så har ju alla öpppna relationer så de förekommer ju sällan rikti otrohet längre. Hon va gift å hade familj men smet iväg för att köpa ost i affären under mej en gång i veckan under ett år för att bara snabbt smita upp ti mej för sex, detta avslutades me att hennes man ringde mej en da å sa att dem skulle bli veganer.

- Otrohet som va nära att sluta me döden/som slutade med döden i Hässleholm. Hade haft sex me en tjej där hennes pojkvän försökte köra över mej sin bil dan efter. Bilen missade å jag polisanmälde honom å sen slog han sin tjej sönder å samman. Nårra veckor innan detta hade jag haft sex me hennes lilla-syrra å sto i hennes dusch när hennes pojkvän kom hem, ja fick smyga ut ur lägenheten men hon berättade för honom att hon vatt otrogen å då hoppade han rakt genom fönstret från 4e våningen å dog.

- History repeating?

9 kommentarer:

Anonym sa...

...nekande transitivt hypotetiskt pluskvamparfekt.... veganer..... *ROTFLMAO*

Ovanliga vantar sa...

Snackar du Gröndländska stinnen? Ja den formen va lite halvsvår att knäcka, Soduko eat your heart out liksom

Anonym sa...

skum sits. jag har inte varit otrogen men otrohet är ju the new black så jag får väl hitta nån snubbe att tvinga ut genom fönstret. grät du när carrie slog big med blommorna?

Ovanliga vantar sa...

Tix: Ja grät från de att biografgubben rev biljetterna ti morrone därpå, kärleken e ju så sorgsen. Känner igen mej i Mr Big

Anonym sa...

känner igen mig i carre, trots neuroserna. sa ju att det är meant to be. dont make me say I told you so.

Anonym sa...

jag håller med dig om att gränserna för otrohet är mer luddiga nu än förr...samtidigt vet man nog exakt när man väl går över gränsen. men gränsen är ett relativt koncept

Ovanliga vantar sa...

Schuster: Ja tror att många fler har lite öppnare tankar+ att ja märker när jag läser folks bloggar att många fler vill stanna utanför relationsvärlden men kanske väljer nån annan öppnare form för närhet vill dem ju ändå ha på nått sätt. De e mindre viktitt att ha en fast relation nu än de var tidigare för många, de finns ju så många nya flirtar+ att alla e involverade i så mycke saker så nån rikti ensamhet e de ändå ingen som får. var gränsen går för otrohet kvittar som sagt va, oftast e ju där en känsla som säger att man gåt för långt.

Tix: Istället för nya Manoloskor så får du en falafel å ligga sked.

Anonym sa...

så du gör en samhällsanalys baserat på hur du tolkar ett gäng malmöbloggare? microperspektiv alltså..att gränserna för otrohet suddats ut kanske är ett önsketänkandefrån din sida?

Ovanliga vantar sa...

Alla analyser uatnför Fn typ e väl mer eller mindre micro. Ja de hade vatt bättre om alla hade öppna förhållande

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?