lördag 13 mars 2010

Med lika delar liv och död

- I kön ligger Michele Lesbres " Den röda soffan " som typ ska handla om den nödvändiga utopin om en bättre värld och Taichi Yamadas
" Främlingar " som ska handla om en mans ensamhet och de människorna som trots försök till närmanden endast kan förbli främlingar. En suggestiv skildring om den svåra konsten att släppa taget.

- Först ska jag inatt läsa ut Mattias Ronges " Tittaren " som handlar om vad som händer när en människa med kontrollbehov tappar all kontroll. Det är ju inte alltid det går att kontrollera omständigheterna men det går alltid att kontrollera tankarna kring vad som sker. Alltså kontrollera känslor innan man blir kontrollerad av dem.

1 kommentar:

Ovanliga vantar sa...

Sjukt rolig parodi idag på Spansk tv där Zlatan å Guardiola har kapat ett plan å säger att domarna måste bli snällare mot Zlatan å han kan ju inte hjälpa att han e stor. Sen vill Zlatan åsså ha en Quatro stagione med extra mozzarella. Så jävla bra. Förvrigt så håller ja som alltid på Argentina. Messi, Tevez, Mascherano, Higuain åssåvidare, fan va bra asså. Beachvolleyn ikväll var jämn men vi förlorade. Nästa helg e årets första tävling för mej om jag har turen att hitta nån som e bra som vill spela. Frågat IT-Mich å fått ett ev jakande. Veckan som kommer e jag ledig å då ska det bara tränas/läsas/sovas å ett bibblanbesök. Ska träna nårra extra gympass denna veckan eftersom Cuba blev totalvila i 2 veckor. Planerat 6 gympass ( Måndag-Lördag ) + 1 beachvolleypass (Fredag ) + ev beachvolleyturnering på Söndan.

- Jag e rätt mycket en sportmänniska trots allt men har nästan slutat titta på sport på tv, det e väl den stora skillnaden mot förr när jag själv spelade fotboll. Nu går den delen till kulturen. Eftersom jag slutat festa så går den tiden åsså till kulturen. Eftersom jag sen åsså slutat hänga me så mycke folk så går den tiden åsså till kulturen. Eftersom jag sen är obunden relationsmässigt så går även den tiden till kulturen.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?