torsdag 11 mars 2010

Att postponera ett adjektiv

- Läser " Tittaren " av Mattias Ronge i väntan. Roas av Maja Lundgrens personlighet men lockas inte av hennes böcker. Nu sägs det att the sequel till Shantaram kommer typ till hösten. Gregory David Roberts om någon borde väl fatta att happiness inte är något man postponar till framtiden utan designar för nuet.

- Rumänsk bio på Lördag tror jag. Letar efter meningen, först i livet sedan bokstavligen i ordboken. Den slutgiltiga meningen blir dock inte den han själv hittar utan den som han får sig påtvingad av sin överordnade. Process snarare än resultat. Stunder av väntan mellan händelser snarare än händelserna i sig.

- Språkets makt vs det visuellas makt. " Polis, adjektiv " en film om den meningsfulla rutinen mellan att vänta och att betrakta. Kanske skulle de kunna kallas minimalism men det finns inget minimalt i en mans tysta strävan att undgå att förstöra någon annans liv.

1 kommentar:

Ovanliga vantar sa...

- Bjuder på nårra bilder från Cuba i 2 nätter, har ju inte frågat dem på bilderna om lov så blir ju tvungen att ta bort dem sen asså.

- Spelade beachvolleyboll ikväll med Joselito, K-man å Mr T. Helt jämnt mellan allihopa i 6 set åsså förlorade jag å K-man sista set, fan åsså men kul.

- Imorron Rumänsk bio med ev min Bosniska crew å deras Älmhultsvänner mfl okända men grundplanen e egentligen att gå själv.

- På Sönda beachvolleyboll planerad igen Jag/Mr Beech vs Mr T / K-man.

- Boken e faktisst riktigt bra. Skrattar åt en formulering när hela livet går åt helvete för huvudpersonen å han säger " All heder åt regissören, ingen hade i förväg kunnat ana hur spektakulärt fallet skulle bli " åsså gillade jag ordet suboptimalt.

- Folk som jag inte kan riktigt ge kärlek tillbaka till hör av sig å jag svarar neutralt för att undvika såra någon. Jag vill inte förstöra någons liv, det e min tysta strävan därav min fortsatt väg i vargariket.

- En kompis visar sig vara värsta svinet mot en del gemensamma vänner å jag blir nästan helt förbluffad/förvånad/glad över att han som jag trodde va hellylle visar sig vara sanslöst ego. Han ringer upp å förklarar saker å jag säger till honom att han gjort rätt, han ville annat/mer än dem å då e de bara att dumpa, no harm done really sa jag. Lätt för mej å säga det rörde ju inte mej, va rör mej? Jo att folk håller tider som rör mina tider.(Kanske de enda ?).

- Undgå att förstöra nån annans liv ? Bloggen dog egentligen i Oktober förra året när 1a videobloggen syntes, konstgjord andning sedan dess å snart in i koma, karma koma, Jamaica and Roma. 2011 då kanske.

- Att min dödsångest försvann var nog inte bara till det goda? nu nödlandar rökfyllda plan titt som tätt på Sturup som ida men inte minsta ångest i mej inför kommande flygningar.

- Jag bubblar av oengagemang å jag spritter av likgiltighet inför döden. Kanske gäller samma kärleken.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?