måndag 15 mars 2010

Har jag verkligen tid att vara kär ?

Förr:
Träning 10 hr/veckan
Flickvän 10 hr/veckan
Jobb 40 hr/veckan
Vänner 5 hr/veckan
Kultur 5 hr/veckan

Nu:
Träning 10 hr/veckan
Flickvän 0 hr/veckan
Jobb 30 hr/veckan
Vänner 5 hr/veckan
Kultur 25 hr/veckan


- Förr är typ 2002-2006 och nu är tiden sedan dess. Räknar inte med att jag umgås med en del vänner på en del av kulturtimmarna. Jag bytte jobb för att få mer tid till att läsa ( Vilket jag nu kan eftersom jag ibland på lugna arbetsnätter kan läsa en halv bok ju ). Utanför träningen kan det ju nu förekomma heldagar på stranden då det är tävlingar men detta är ju mest under sommaren.

- Min dåvarande flickvän sa att trots att jag kommer att arbeta färre hr så kommer det bli svårare för oss att ses eftersom jag nu jobbar 2 utav 3 helger och hennes liv var att hon tävlade i ett landslag + gick en civilingenjörsutbildning. Mitt slitna jag och min längtan efter att få läsa en bok i lugn och ro gick före det förhållandet så jag bytte jobb.

- Var 3:e helg Lördag - Söndag så har jag minst 30 överskottstimmar att ta från kulturhögen och byta mot kärlek. Eftersom jag har svårare att ses under sommarmånaderna Juni - Augusti så kan jag kompensera det med att vi ses dygnet runt var 3:e helg under övriga 9 Månader. Jag är ledig helgen V11 och sedan är det bara att räkna. Hur svårt kan det vara att bli kär med dem premisserna ?

8 kommentarer:

DD sa...

Det finns massor med tid. problemet är att folk prioriterar eller organiserar bort kärleken. Ibland kan man få bådeoch. Kultur+flickvän. Vänner+flickvän. Läsa god bok+ligga skavfötters med flickvän.

Det svåraste är väl när det är distans och man bara ses dåochdå. Att bli kär kanske inte är så svårt men hur håller man flamman vid liv när man ses FÖR sällan? Hur gör amn för att fortsätta älska någon på distans? Är det vi idag som är så upstrissade och tänker för mycket? Var det enklare förr? Är kärlek svårare nu än det var då?

Ovanliga vantar sa...

Att bli förälskad/kär e svårt men möjligt men att Ha tid att vara kär sen e väl the tricky. Ingen vits tycker jag att erbjuda mer tid i början om de bara e temporary så därför e de lika bra att tell the truth, Im busy. Sagt de tidiare, bäst vore att träffa en konstnärinna/artist/landslagsklass som e nöjd me att ses sällan, ja tror de håller längre så åsså. Kärlek e egntligen lättare nu men kändes lättare förr då man va gränslösare

Ovanliga vantar sa...

Vatt vaken över 8hr nu, får ja lägga mej? Ibland e ja vaken 30hr. Många av dem bästa e på träningsläger nu, antingen Manly i Australien elr Joao Pessoa i Brasilien,nån i Los Angeles. Funderar på Joao Pessoa ti vintern, gå all in å bli grym på Portugisiska. Va skönt att va tillbaka i restankar, då behöver man inte mycke annat asså.

Ovanliga vantar sa...

Who am I kiddin asså, de blev lite dvala bara. Satte på tvn nu, 'Min skönhetsopererande familj'från Brasilien. Eu gosto la lingua portugesa, credo. Cascais e ju tanken som pensionär. Hela familjen går visst på antidepressiva 'Hon behöver skönhetsbehandling å inte psykiater' sa föräldrararna om ena dottern.

Ovanliga vantar sa...

Måste bli fångad på 1a sidan anrs away with it. Senaste 2 böckerna gjorde inte de. Vaknade me dimmig blick ida, utmattningssyndrom sa Marcy-Darcy läkarstudenten på gymmet. Vene, skrattade ju inatt, så länge man skrattar e man väl på rätt sida dårskapen?

Anonym sa...

Försöker kommunicera me en jävla idiot som inte kan kommunicera så hans flickvän gör de ist åt honom, jävla idioter. Tyvärr e ja tvungen eftersom dem har positioner som rör rolia saker i mitt liv. Oj vilka irriterade sms jag skrev 8ggr minst men hade turen att radera dem. Sluta umgås e bättre. Jävla idioter, sa ja de. Maktmissbruk. Ignorera.

Ordanom sa...

nej du har inte tid.

inte jag heller.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Kanske ett skratt i natten e lika mycke värt som kärlek, kanske e de de som e kärlek. Som pensionär kommer ja ha 30hr från jobbpotten över till kärlek fast kanske 2-3 måste gå till boule.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?