onsdag 4 november 2009

Utan känslor whatsoever

- Fick massage i Måndags och as usual så blev jag inte nöjd så jag åkte till Köpenhamn och hängde på spa hela dan idag. Läkare genom åren har alltid sagt att jag har en smärt-tröskel sanslöst mycket högre än vanliga varelser.

- Bröt smalbenet när jag spelade fotboll men skulle visst spela vidare och föll bara ihop. Det blev gips till midjan den sommaren. Gipset bröt jag sen på fyllan 6 ggr. Sista gången fixade vi det med ISSO och då vägrade läkaren gipsa om det. Jag var 15 år och dödsångesten var i framtiden och kickar letades.

* Döden å bröllop

- Nära dödenupplevelser top -5:
1. Skjuten i ryggen i Caracas, Venezuela.
2. Välte med en buss utanför La paz, Bolivia.
3. En riptide drog mej ut så jag höll på att drunkna i Zipolite, Mexico.
4. Hade ett gevär riktat mot mitt bröst i Caracas mitt på ljusa dan.
5. Trillade illa med en snowboard i Norge.

- Bröllop top -5:
1. Stack från mitt eget bröllop en vecka innan det var dags i panik. Thais hette tjejen å vi bodde i bergen utanför Caracas. Hennes brödrar skulle sen döda mej så jag lämnade landet.

2. Smög iväg från min brors bröllop tidigt på kvällen trots att jag var bestman. Inget tal å ingen kostym hade jag heller.

3. Min fotbollscoach bröllop. Jag var sanslöst full redan innan kyrkan och på kvällens dans så envisades jag med att tacka ja till att dansa med en utvecklingsstörd kusin till bruden. Dessutom hade jag och en annan fotbollspelare rökt lite hash för att lätta upp stämningen.

4. Min äldsta systers bröllop gick jag aldrig på. Var inte så gammal ifs så det borde vara förlåtet.

5. Min kusins bröllop som skulle hålla på 3 dar på Österlen skippade jag för att jag tyckte jag kunde lägga pengarna på nått roligare.

- Trillade ju lite otäckt med en snowboard 2002. Tyckte att en kopp kaffe var en bra ide och sen kanske vila resten av den dagen men sen tänkte jag att det är väl lika bra att höra vad läkaren säger så jag gick till sjukstugan där jag såklart hamnade sist i kön eftersom jag kom gåendes dit för egen maskin.

- Det blev ambulans i ilfart 2hr bort. Jag hade spräckt njuren i 3 delar och var hyfast nära döden. Läkaren som skrev ut mej 10 dagar senare sa " Att spräcka njuren är på samma nivå som att föda barn smärtmässigt ". Jag svarade " Jag har gjort vad jag har kunnat för att inte försätta någon i den hemska smärtsituationen hitintills i mitt liv och lovar att fortsätta på det spåret ".

9 kommentarer:

DD sa...

Ah, men det är ju otrevligt att smita från sin brors bröllop. Sitt eget kan man väl smita från om man känner för det och vågar riskera livet.

Elle sa...

Avskyr när folk & läkare försöker jämföra smärta med andra och med annat. Smärta upplevs så olika. Jag vägrar konsekvent svara på frågan "gradera din smärta mellan 1-10" hos smärtläkarna. Problemet när man inte har så ont/inte ont på "skrika och gala"-sättet/har ett bra förhållningssätt till smärta är att man inte blir tagen på allvar alla gånger...

Ovanliga vantar sa...

DD: Bröllop e ju inte min arena direkt.
Elle: Håller me. Smärtan kan bli normaltillstånd å då hamnar man ju sist efter gaphalsarna. Troligtvis tror dem inte du har ont eftersom du inte svarar.

DD sa...

Apropå smärta - om man har hög smärttröskel kan man ju alltid förklara sig bättre och bli förstådd. Jag tror nog att dom som bara gallskriker inte blir tagna på allvar. Dom får tabletter och blir hemskickade.

Men Ambi va fan, det är ju inte DU som ska gifta dig....nån annas bröllop kan man väl gå på? Det är ju fest liksom.

Ovanliga vantar sa...

DD: Ja har snart skrivit 500 inlägg å trodde ja hade fått fram budskapet att ja hatar fest, högtider, fylla, horor å knark. Har inte vatt full sen midsommar-98 å inte vatt under the influence of any drugs sen -95. Fester nu förtiden innebär kaffe+wåfflor å hemgång senast 01 när alla andra e ännu mer ointressanta än va dem va i nyktert tillstånd. Tror fortfarande mitt enda hopp e en kristen bibliotekarie utan vänner å syskon me döda föräldrar.

Tixie sa...

Du var full på babel, galning där. Vill att du ska spana in gustav närmsta dagarna och såga mitt streetartprojekt. Håll även utkik i morgondagens metro, eventuellt finns en svinful bild på en tix.

Hoppas du har det fint, trusty. Vi ses den 26e om inte förr. Var fan är utställningen för övrigt?

Ovanliga vantar sa...

Tix: Tror inte ja va full på 2 öl den kvällen , var nog mest tramsig å trött. Du måste kolla upp var hon målar, Gynning asså. Metro kollar jag imorronbitti, Gustav hinner jag inte innan Tisdag , finns de kvar då? Bjuden på 80talsfest men har turen att jobba så ja slipper Rick Astley. Never gonna give you up Tasty.

DD sa...

kristen bibliotekarei = vill gifta sig med kyrkbröllop

Ok, jo jag har sett budskapet. Men varför associerar du en bröllopsfest med fylla, horor och droger? Senast jag var på bröllop var det städat och god mat och trevliga intressanta människor. Tror tom det fanns två bibliotekarier med på den festen och ingen av dom blev fulla eller drogade. Nästan hälften av alla körde och festen var slut vid 3-tiden.

Men men, vi är ju alla olika.

Ovanliga vantar sa...

DD: Som pensionär kommer ja mer till min rätt

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?