onsdag 11 november 2009

Heminredningsmania

- Kanske är det så att det är nyfikenheten som dödar katterna men jag tror att det är spontaniteten som dödar människorna. Jag är ju i kategorin som benämns som lesbiska män ( Chacha- Warmi ) där det manliga endast består av att ha ett annat kön och att jag attraheras av snygga lesbiska tjejer och att jag uppenbarligen attraherar dem.

- I Måndas gick jag spontant till Inkonst och lyssnade på Christine Owman som var den bästa Svenska musiken jag hört på år och dar. Jag tyckte det lät lite som Portishead möter Nick Cave men recensenten skrev Tom Waits rythms meet PJ Harveys. Kvällen avslutades med spontan lesbisk kärlek with Miss Satisfied.

- Tidigare under Måndagen hade jag spontant råkat träffa på Baby Blush. Som vanligt rodnade hon och jag valde att rodna också eftersom jag nu har tränat in den effekten. Rodnad uppstår alltså antingen pga av skam elr tack vare ett intresse alternativt att någon lagt ner åtskilliga timmar på att träna upp den kunskapen för att kunna hävda att det är spelat och inte riktigt intresse. Skam vet jag inte vad det är.

- Shoppade kläder för miljarder helt spontant igår och helt spontant hamnade jag på Jensens Böfhus med Sjuksköterskan för en lunch vilket innebär att jag nu bara är ytterligare ett snedsteg ifrån att åka till Ullared och bli vitt skräp. The Sari Soldiers på Måndagens Doc lounge var värdelös och helt spontant valde jag att lämna innan filmen var slut.

- På gymmet idag sa en kriminell som vi kan kalla Dino vilket också är hans riktiga namn att han sett mej shoppa igår och tyckte det var onödigt eftersom hans boys kan fixa vilka kläder som helst till mej för en billig peng. Jag svarade att " Asså jag lever ett enkelt liv och mitt hem är Amish men enda anledningen till att jag ever would dress in Adidas är ju om Real Madrid vill ha mina tjänster ". Spontant avslutades den diskussionen.

- Somnade spontant klockan 17.00 typ på Tisdagseftermiddagen och vaknade spontant 09.00 imorse. Spontanitet dödar mer än nyfikenhet var min spontana tanke. På väg hem från att ha miljardshoppat kläder tidigare under Tisdagen så fick jag dåligt samvete för att jag inte lagt ner nån cash whatsoever på mitt tragiska hem så jag köpte en så pass dyr kökshandduk att jag var tvungen att be dem slå in den som present.

46 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Dagens bild är från en spontantrip till ruinerna i Tiwanaku som ligger utanför La Paz i Bolivia. Bussen på väg tillbaka var fullpackad och jag va sjukt trött och stod upp i mittgången när bussen bara körde av vägen å voltade nåra varv å landade på sidan. En gubbe hade en get på taket som dog. Efter att alla hjälpt att få ut dem som var skadade å ha gjort tusen korstecken så var det bara att ställa sig vid vägkanten å vänta på nästa överfulla buss å hoppas att den skulle kunna fixa sista biten. Ja har aningen svårt för att koppla av på bussresor sedan dess. PTSD är min favoritförkortning å kommer att så förbli tills PRO probably.

Elle sa...

Spontant posttraumatiskt stressyndrom från bussolyckan? Tänk att du hade sinnesnärvaro nog att håva fram kameran...

Förresten, akta dig för Jensens Bøfhus -de särskriver!

Ovanliga vantar sa...

Elle: De rolia e att de va en 200krs-kamera som ja bytte mot en böngryta lite senare. Jen sens böf hu s va lika scary som ja anat. Ja bytte min gamla skolatlas mot en pizza på Galapagos. Vem reser me en kartbok?

Ordanom sa...

fantastiskt.

(kände för att love-bomba)

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Spontan å oväntad kärlek uppskattas. Eftersom ja har respekt för dej så e de mer värt än om Carola bjuder på julbord där ja får hennes senaste skiva signerad.

Ordanom sa...

är du säker på det? julbord med carola är jävligt fett det med.

DD sa...

Spontant asgarvade jag igenom hela inlägget!

Elle sa...

Skolatlas mot pizza på Galapagos... antar att den står högst i kurs på "listan över grejer jag bytt bort". Det fina med byteshandel är win-win-grejen.

På flyget i helgen bytte en kille sina överblivna växelmynt mot marsipan. Eftersom jag jobbar i danmark är det inte värdelöst skrammel för mig utan närmre femtio spänn prima danska kronor.

Ovanliga vantar sa...

Om ja hade en marsipangris skulle ja spontant byta den mot att hänga me Carola över hela julen å spontanskratta ända ti nyår. Top 3 byten som drastiskt förändrat mitt liv: 1. midsommar 98 då ja bytte trädgårdsfest pga kubb. 2. Byte ti nattjobb. 3. ...

Elle sa...

3...!?

Jag hade förmodligen inte överlevt till nästa år om jag varit tvungen att spendera julen med Carola.

Ovanliga vantar sa...

Elle: Behövde grubbla på 3an. Sommarpratarna på svt1 igår va nästan bättre än slottet. Ja skulle vilja ha en sån långmidda me Carola, Maradona, Alexander Bard, Hugo Chaves, Random kvinnlig tv-hallå + en Afrikansk kassatant om dem finns?

Ovanliga vantar sa...

Jag tycker gränsen går mellan tanke och ord ist för mellan ord och handling. Ord kan ofta va en handling enligt mej. Att vara vållande till någons död kan ju skett utan större insats men även att vara vållande till någons liv/överlevnad
kan ju bero både på ord elr handling men knappast tanke. Vålla vållade vållat.

Elle sa...

Instämmer ang. ord och tanke istället för ord och handling.
En brunch med Örjan Andersson (koreografen), Tarantino, någon random gammal människa i 85-årsåldern och dig hade varit en angenäm upplevelse.

Ovanliga vantar sa...

Elle: Styr upp den middan på de gamla cafeet i pildammsparken där brevi amfiteatern.

Ovanliga vantar sa...

Sista timmen i livet, va skulle man göra då? Ja tror på en kombo av seinfeld på tvn, ätandes våfflor å skicka sms ti dem som betytt nått. Parkeringshusavsnittet+bubbleboyavsnittet, björnbärssylt på våfflorna å personlia sms ska skickas, ja raderar alla massmail/sms utan further notice.

Ovanliga vantar sa...

Om man mördar nån borde straffet grundas på hur många år den mördade hade kvar att leva. Typ en kattunge då får man 15-20år i fängelse, en ciggarökande Dansk tant i 50årsåldern då får man 7 år osv.

Elle sa...

Ohyggligt klokt tänkt gällande dödsstraff...

Sista timmen i livet:

Elle: Dansar tills det tar slut och tycker det är praktiskt att kunna relevéa och piruetta och pliéa hur mycket som helst utan att behöva bry sig om hur det känns dagen efter

Thea: Ligger på sängen och tänker mörka tankar om varför det inte blev si eller så istället

Burschki: Bloggar ironiskt och länkar till tysk musik från youtube med änglar och djävular

Blondinbella: Shops until she drops

Stefans-listor-Stefan: Skickar ett par SMS men tror ingen kommer att sakna honom ändå (vilket såklart inte är sant)

Ovanliga vantar sa...

Elle: Ja tar me mej Tix ti din grav åsså klottrar vi danstermer å minns sommarn 08.

Elle sa...

Det tackar jag för, spökar för er på något trevligt sätt som tack.

Burgschki sa...

oj, här googlar man sitt nick en ensam, sorglig, trist fredagkväll (tröttnade på vaken.se för en minut). tack, elle. du hade antagligen dansat din sista timme.

jag hade nog inte bloggat ironiskt, utan mer varit upptagen med att definiera mig själv eller ngt annat självupptaget. Varje mening hade börjat med: Men såhär är jag.....................................................................

Ordanom sa...

om jag hängde med carola hela julen skulle jag behöva läggas in på dina avdelningar ett tag. eller så skulle hon döda mig. jag tror på alternativ nr 2.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Ja har oturen att va ledi på årets julafton. alt 1 blir häng me hemlösa. Alt 2 låsa in mej å kolla på Anna Anka me vänner på 3an. Alt 3 natt-tåg ti Berlin å ta en kaffe me bekanta.

Ovanliga vantar sa...

Ja har ett beteende som kan göra att ja kanske får va singel hela livet elr måste ja bli galet kär för att lägga av me de. Beteendet e ' sarkasm bland folk'. Va å handlade ida å kön va som allid sjukt lång å långsam å ja hör min kassörska sucka ti kunden som hon nu betjänat i minst 7min' Ah vikka köer idag'. Jag högt över hela jävla ICA ' Ja men de väl knappast vårt fel som står i kön att här e så långa köer?'. Ja har hittat på så mycke hyss när köerna e långsamma att ja har svårt att se att en ev framtida flickvän nånsin handlar mer än en gång tisammans me mej.

Ordanom sa...

stod i kö på HM en dag med en kund framför mig som bara vägrade bestämma sig vad hon skulle ha av kläderna hon lagt fram. jag försökte med allt. jag trummade med fingrarna, jag suckade högt. sen när hon va klar sa jag högt "TACK OCH LOV" o då fick jag typ skäll av kassörskan som tyckte att alla kunder har rätt att ta den tiden dom vill ta. jag var inte i mitt esse den dagen så jag orkade inte säga nåt, jag himlade bara med ögonen och log.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Jag har skrikit som typ 4a i kön ti kassörskan' Ja betalar den jävla kronan kärringhelvetet saknar bara släpp iväg henne' när nån saknar 1krona å står å velar 2min på vikken vara hon ska välja bort. 
Elr när kassasystemet braka ihop å köerna växte å ja va typ 8a i kön, skulle bara ha 1liter mjölk, ja sveper mjölken å skrynklar ihop tetran, slänger de tomma mjölkpaketet+ en 20a framför kassörskan 'Behåll dricksen'. å me ryggen mot 60ögon gör ja v-tecken. Detta va i den fina Mäster Hans livs på Engelbrektsgatan. Skulle velat se de på youtube. Ren glädje blandat me trams ist för fortsatt irritation. Skönt att höra att du suckar högt åsså, älskar höga långa suckar.

Sanna Tider sa...

Men shit... upptäckte nu att du har slutat skriva din special-skånska-dialekt-text i bloggen!! Den som jag alltid har haft så svårt för att läsa, men vande mig vid såsmåningom... hehe...ser att du ändå fortsätter att kommentera i den andan ;-)

Ovanliga vantar sa...

Sanna tider: Försökte skärpa mej när läsare norr om Brömsebro hörde av sig å kallade mej Nils Dacke å andra okvädningsord.

Frankentix sa...

Nämns man i sin frånvaro är man antingen sjukt ogillar eller fruktansvärt populär. Föredrar genuint älskad på bred danska (med öl i handen och koks i fickan direktimporterat från colombia).

Kära Nicke. Nästa vecka drar jag till Berlin och stannar i en vecka eller tio dagar vilket tydligen gör att jag missar gynnings grejer, däremot hoppas jag fortfarande på att du dyker upp på fredag på Impala. Jag ställer ut den första grej jag NÅNSIN målat för officiell dom bland hiphopare, temat är FÖR hemlösa MOT klimatförändring. typ. folk med skillz kommer uppträda och jag kommer stå och mingla asplakat på gratisvinet. hee... (?).

Frankentix sa...

Nu när jag ändå skriver här...


ALLA LÄSARE AV DENNA BLOGG, LYSTRING!
Är någon av er Malmöbo? Vän till en Malmöbo som vill bli av med sin lägenhet, eventuellt hyra ut i andra hand? Jag är i DESPERAT behov av boende så snart som möjligt.

Ovanliga vantar sa...

La tixa: Som tur e av nån anledning spelar ja beachvolley 15-17 på Freda så ja orkar/hinner till Impala, Impala på stan elr filialen i mitt hus andra sidan å hur dags? Adda Georgina Gratrix via mej på facebook, hon hänger i Berlin just nu, hon e en Sydafrikansk konstnär, ev synkar ni, ni har lite samma slöa rytm som e positivt asså. Hade ja bott i en 2a hade du fått hyra in dej hos mej ett tag men en 1a å inne i värsta dödsångestperioden å dessutom bet ja av en tand igår så e ja ingen värd värd namnet.

Ovanliga vantar sa...

Lyssnat på Cumbia från Colombia å Funana från Cabo verde hela natten. Vet inte när jag senast fick dagsljus.

Ovanliga vantar sa...

Me llaman el desaparecido
Cuando llega ya se ha ido
Volando vengo, volando voy
Deprisa deprisa a rumbo perdido

Cuando me buscan nunca estoy
Cuando me encuentran yo no soy
El que está enfrente porque ya
Me fui corriendo más allá

Me dicen el desaparecido
Fantasma que nunca está
Me dicen el desagradecido
Pero esa no es la verdad

Yo llevo en el cuerpo un dolor
Que no me deja respirar
Llevo en el cuerpo una condena
Que siempre me echa a caminar


Me dicen el desaparecido
Que cuando llega ya se ha ido
Volando vengo, volando voy
Deprisa deprisa a rumbo perdido

Me dicen el desaparecido
Fantasma que nunca está
Me dicen el desagradecido
Pero esa no es la verdad

Yo llevo en el cuerpo un motor
Que nunca deja de rolar
llevo en el alma un camino
Destinado a nunca llegar

Cuando me buscan nunca estoy
Cuando me encuentran yo no soy
El que esta enfrente por que ya
me fui corriendo mas alla

Me dicen el desaparecido
Cuando llega ya se ha ido
Volando vengo, volando voy
Deprisa deprisa a rumbo perdido

Perdido en el siglo...
Perdido en el siglo…
siglo XX...
rumbo al XXI…

Frankentix sa...

Bor du i andra sidan? Vafan? Hade för mig att du bodde på ett helt annat ställe. Men uhm. Det är isåfall i den affären i "ditt hus". Om du nu bor där.. Håller på och bakar cpmånga muffins till alla besökare imorgon. Muffinsformar slut och jag improviserar. Spricker glas i ugnen?

Vi ses imorgon då. 19-21.00.

Ovanliga vantar sa...

Tixfixmuffinmix: Our house med Madness... In the middle of our street. Va skönt att de e mitt hus, då kan ja komma i flipflops å shorts å va svimfärdi. Ugnar e lotteri, la vida es una tombola å om ja e tidi/först då äter ja upp alla muffins. Muffin-muffins

Ovanliga vantar sa...

Kollar på Skavlanrepris å tycker Carolas Engelska sucks men tjejen som körar å slår på trianglen e spännande å Carola blir snyggare ju äldre hon blir. Mitt Betlehem e nånstans i latinoland tror jag. Måste kanske hoppa på ett plan nånstans snart, bära elr brista, bear or burst, care or thirst, här elr störst, sär elr först, kär elr ? Nä just de ja e ju bärare av en själ som aldri hittar sitt öde

Ovanliga vantar sa...

Va på en hiphopskolevernissage som fick mej att le en stund ikväll, hängde me min Bosniska crew på Ölcafeet sen men blev tvungen att gå hem för att ja inte hade energi att tillföra. Saknar ljus, saknar sol å saknar mål. Ingen känsla av sammanhang. 'Du e avtrubbad å likgiltig' sa sektledaren. Ja ryckte på axlarna som svar.

oRDANOM sa...

com'on. nytt inlägg. i have nothing to read förutom skolböcker... få se lite briljans nu.

Frankentix sa...

Jag tog bussen och tåget hem eftersom det inte fanns något att göra. Var all good för en och en halv timme sen, nu ska jag sova och gråta lite i omvänd ordning. Kör på brazil nickis. Tack för ditt sällskap.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Min sista briljans kommer synas i mitt testament. Tittar runt mej å tror inte här e nått du kan ha glädje av, kanske duschdraperiet me katter på värde 8 spänn typ. Dör ja innan 25 januari kan du få Depech Mode-tickets. 
Tix: Hade min kropp producerat tårar så hade ja nog gråtit ikväll åsså, grät ju när min 12åria katt dog när ja va 16. Brasilien, Turkiet, Dominikanska elr Grekland på läger, tåg dit elr så utmanar ja ödet, känns som de e dags. Tack för sällskapet ikväll.

Frankentix sa...

Okej, det var inte så illa som jag skrev igår. Men ändå! Efterfest var tråkigt. Har kommit ut ett nytt cigarettpaket med 19 cigg i istället för 20 som kostar 3kr mindre än vanliga. Det är ju praktiskt osv.

Ovanliga vantar sa...

Muffinx: Snart går de beställa en halv kopp kaffe elr jeans där du får sy ihop sömmarna själv.

Ovanliga vantar sa...

2 kvinnliga kollegor på jobbet har frågat i helgen om ja å vikarien har nått ihop å när ja sa nej blev dem nästan besvikna. Parmänniskor vill att alla ska bli par va? Res-sugen/tankar top-5 idag: 1. Färöarna 2. Sao Tome e Principe 3. Kryssning i Mellanöstern 4. Grönland 5. Madrid. Vet inte om ja vill ha sol/snö/odd/kultur.

DD sa...

Håller med Ordanom - skriv något. Depression och ångest och avsaknad av ljus, sex, insipration och kärlek det är liksom MIN grej numera. Du får briljera med litta slagfärdi skånska. Spanskan fattar jag nada av. Swedish por favor!

Ovanliga vantar sa...

DD: Writers block skulle man kunna tro att de e fast ja grubblar mest å ja har skrivit i min andra blogg dem senaste veckorna Ambivalens 'The dark stories'. Denna bloggen e ju 'The soft stories'. Dessutom har de inte hänt squat lately, jobba-träna-jobba. Inga böcker, ingen konst, ingen film, ingen kärlek osv. Vatt extremt dukti på jobbet vilket kräver tv-tittande för att överleva.

DD sa...

The Dark side - ge mig länken!!!

Det händer inget särskilt i mitt liv heller och därmed överlåter jag åt andra att leva och blogga om det, så jag kan läsa.

Jag mest ordbajsar för att rensa hjärnan.

Ovanliga vantar sa...

DD: Den svarta bloggen e låst, knappt så att ja hittar in i den själv elr ut.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?