lördag 28 november 2009

Mjölk är livet



- Mjölken har i över 5000 år bidragit till att vi i Sverige fått den näring vi behöver. För mjölk är inte bara gott utan nyttigt åsså. Mjölk och mjölkprodukter är till exempel vår viktigaste källa till kalcium som är nödvändigt för att bygga upp och bevara skelettet. Mjölk innehåller hela 14 av de 18 viktigaste vitaminerna och mineralerna för vår hälsa. De är:
* Vitamin A
* Vitamin D
* Tiamin
* Riboflavin
* Niacin
* B6
* B12
* Kalcium
* Fosfor
* Kalium
* Magnesium
* Zink
* Jod
* Selen

- När jag får frågan om vilket livsmedel jag skulle välja om jag bara får välja ett resten av livet är ju svaret givetvis mjölk med cashewnötter elr ägg som reservplan.

4 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Mjölkpsykotisk och en smula nostalgisk så jag la upp 14 låtar från förr som någon sorts motvikt till att leva i nuet. Jag lever i framtiden och i dåtiden i något sorts nu. Har för mej att någon har sagt att nuet e 3-sekundersperioder. Jag hörde någon säga att någonismen breder ut sig i samhället. Jag Altavistade det men hittade inget, någon borde ta tag i det.

Anonym sa...

- He is the symbol of the ideal of the revolution and he is the symbol of innovation. We all need change and we need hope. He is the symbol of hope and learned to be alone, he challenged solitude.

Remedios the beauty sa...

Colonel Aureliano Buendia yes just realized that the secret to a good old age is not nothing but an honorable pact with solitude.

Ovanliga vantar sa...

Anonyma remedios the beauty: Pakt me ensamheten, sympathy with the devil you name it. Du e väl mitt samvete som talar

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?