måndag 23 november 2009

Straight to video

- They were both in their mid 60s and had lived their entire lives as deaf people. Filmen " Hear and now " handlar om ett gammalt par som är ambivalenta till att ta beslut om att göra en operation som ska göra dem hörande.

- Detta fick mej att tänka på identiten och hur den hela tiden förändras men även att den ibland måste få stå still. Den måste få analyseras, kanske behövs något läggas till och ibland måste något försökas tas ur vilket kan vara svårare. Identiteten är ju inte heller som någon jävla våffelsmet där du råkar välta i för mycket socker och bara då häller i mer av alla andra ingridienser och sen är allt ok igen.

- Mina 3 år i Sydamerika gjorde att jag inser att ibland måste jag ljuga, stjäla och ev tom döda för att överleva. Detta är nu en del av mej.

- Mitt år på Kap Verde - öarna gav mej insikten om att hänga och snacka skit räcker för att känna lycka, ingen materialism kan få mej att känna samma känslor. Detta är nu en del av mej.

- Mina 6 Månader i Portugal fick mej att inse att äta fisk och träna räcker för att känna harmoni. Detta är nu en del av mej.

- Mina 6 Månader i Baskien fick mej att förstå att det är värt att kämpa för något jag tror på trots att ingen backar upp mina ideer. Aldrig ge upp självständigheten. Detta är nu en del av mej.

- Mina 6 Månader i Tjeckien fick mej att förstå att där finns ingen yttre gräns för hur mycket sex och droger jag tycker är rimligt på en dag, på en vecka, på en månad elr på ett halvår. Detta har jag silat ur min våffelsmet. ( Spår kan fortfarande förekomma, detta sagt till eventuella allergiker ).

- Age of love är så ointressant. " Men vad har ni gemensamt då ? " är ju en klassisk fråga av kvinnliga bekanta, äldre än 30 då självklart. Bara för att jag minns " Kapten Zoom " och att hon relaterar till
" Soffipropp " skulle detta innebära att vår kärlek skulle vara annorlunda än om jag skulle vara ihop med en tjej som minns
" Ville Valle och Viktor " elr " Darkwing duck " liksom ? Jag hade nog en crush på Fia Fiddeli i " Den vita stenen " de todos modos.

- Ikväll blir det alltså " Hear and now " på Inkonsts Doc lounge och på Onsdagskväll blir det julfest med en lönnfet mexitegelmobb. Nästa vecka är jag redo för bio igen och då " Metropia".

- Jag är så sanslöst blase och jaded och mina insikter gör att jag kommer att bli kär i någon vars liv inte går straight to video är dagens spådom.

19 kommentarer:

Ordanom sa...

eftersom jag inte bloggar längre har jag börjat skriva riktig dagbok, något jag gjorde förr. så jag började med att läsa igenom några gamla grejer och jag ba "who is this crazy person som har skrivit här?". det är så olikt den person jag är nu. och det var kanske 3-4 år sen.
man designar sig själv. det som inte funkar faller bort och det som funkar håller man kvar i. delar byts ut och utvecklas, återkommer, fördjupas eller glöms bort.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Jag skrev 4 svar på din text men raderade alla. Trodde inte min ambivalens va så starkt personlighetsdrag men insåg de rätt rejält nu. Finns både styrka å svaghet i de draget tror ja? Kanske? Elr nja, ev maybe, tal vez, probably?

Ordanom sa...

eftertänksamhet leder väl alltid till ett visst mått av ambivalens. gör det inte? eftertänksamhet är ju något positivt.
skriva en kommentar kan ta allt ifrån 5 sekunder till upp mot en timme för mig. allt beror på humör, ämne osv.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Gillar kombinationen witty elr eftertänksam. 95procent dvs shades of gray-people ligger i spannet däremellan ju.

DD sa...

Jag inser när jag läser ditt inlägg att jag upplevt liknade saker i mitt liv. Inte på andra sidan jordklotet, men här hemma i Swedala på olika orter och med olika jobb. Sånt som sätter spår i ens liv och som gör att man blir den man blir.

The Age of Love? BAH! Kärlek kommer väl av inre samhörighet och inte från att man kollade på Bolibompa samtidigt.

Lönnfeta mexitegelmobben? ASGARV! Jag känner fanimig en hel drös med människor som passar in i den kategorin. Uscha!!!

Elle sa...

Låter klokt att låta livet forma hur man är, hänga kvar vid det goda och... vad är mer saker du silar bort från LHS?

Ovanliga vantar sa...

DD: Ja äter frukost nu å kollar Ellen där din Mario Lopez e gäst. Lite mer knäböj så e han i bra form, nu ska han strippa. Du får kolla reprisen.
Elle: Silat bort människorna vars liv går straight to video elr kanske straight to Dvd e mer korrekt. Var går dvd-gränsen? Dem som stannar i min våffelsmet har liv där de går göra musikal av deras liv å grand opening på bio blir på Royal. LHS gav mej tidigt insikten att vissa fraser e trams, såsom ' Blod e tjockare än vatten' å Gyllene reglen. Hjälp ist dem du kan hjälpa på de sättet dem vill bli hjälpta å inte hur du vill bli hjälpt, väsentli skillnad. Livets hårda skola har gjort mej både mer ödmjuk men samtiditt hårdare, jag har blivit en pepparkaka typ

Frankentix sa...

Me LÖV pepparkakor. Berlin en vecka framåt och förväntar mig ett möte med passionerade diskussioner efteråt. Om jag inte bosätter mig i red light hörs vi om 7 dagar. Ta hand om dig fina trusty.

Ovanliga vantar sa...

Magica de Tix: Akta dej för Tyskarna, ska visst va en hel del där i Berlin. Där e Dansfilmfestival 3-5 December i Malmö om du e intressad, min plan blir att hänga på Panora på Lördan den 5e, Isländsk touch. Dont mention the war tasty.

Frankentix sa...

Låter fint, kommer jag hem i samma smaskiga skick finns jag säkert på plats. Har snackat med Georgina och ett hook up i berlin har nämnts. Kommer att uppdatera dig.

Gammal flickvän eller vad är grejen med henne?

Ovanliga vantar sa...

Tix: Nej hon e inget x, vi hängde i San Sebastian nårra månader på boardwalken, vi gick lika långsamt å därför umgicks vi, andra gick långsammare elr snabbare.

Ovanliga vantar sa...

Har nämnt de tidigare: Samma rytm avgör när man får vänner, blir tillsammans osv. Relationer upphör när man börjar gå i otakt

DD sa...

Jag önsakr jag kunde stanna hemma en dag och dricka kaffe och kolla på Ellen. Mario Lopez kan man kolla på närsomhelst. Jag skulle vilja gå i samma takt som han på en boardwalk......

Men va du tjatar om hans underkropp. Är det för att benen är för klena? Jag gillar inte övertränade grodlår på killar. Cyklistlår e fuuuuult.

Ovanliga vantar sa...

DD: Hatar bröllop men ja hoppas få komma på ditt å Marres

DD sa...

Hahahahahaha Aureliano compadre! Jag ska fanimig gifta mig med Mario ENBART för att få se dig gå på bröllop. Eller rättare sagt hans lookalike A. Du är redan bjuden!

Ovanliga vantar sa...

South beach miami, playa del carmen mexico elr Cuba? Hängde i vindpinad pildammspark i 30min idag, skrattade åt den gråa himlen som lös starkt som en sommarsol för en nattarbetare. Julfest me mexitegelmobben coming up

Ovanliga vantar sa...

Jag har aldrig vatt på wallmans men tror att julfesten va som en liten wallmansfest i Luxemburg på 40-talet typ. Kollade nyss på bandat bonde söker fru, sjukt bra avsnitt, Rogers top-3 matlagningskonster. 3. 3-min-makaroner, 2. Scans pyttipanna, 1. Perfekt kokta ägg. En annan bonde fick höra att fan nu får du visa lite mer känslor, en annan bonde gillar hänget å ärligheten, den 4e gillar nån liggande på sitt bröst. På massa mer sätt mer igenkänning än paradise hotel men ja tycker ändå de e trams när folk säger att Robinson e den finaste dokun att va me i, trams. Tror Bobbys mamma i mammas pojkar har mest självdistans av alla. Kärlek på mitt bröst va galet länge sen, servitriserna tokflirtade ikväll men kanske inte så konstitt när vi va 5 killar å 95 tjejer, värt lite men inte mycke.
Tror där finns kärlek men den e långt bort både i tid å rum.

Ovanliga vantar sa...

Att kunna sova e en lyx, hoppas ni uppskattar de ni som kan. Kanske e de grubblandet som håller mej vaken, knappast självvalt. Grubbel-grubbel-snubblar inte i mina tankar utan bara nya vägar, helt plötslitt ute på milspåret trots att ja tänkte 60m and thats it, terräng, de e mulet, disigt å ingen hare, ja har aldri haft elr velat ha nån hare. Karmacoma jamaica and Roma

Ovanliga vantar sa...

Hatar svenskar som tror svenskt kött e bättre. Ja har jobbat i hela kedjan från slaktare-styckare- prinskorvs/leverpastej å annat äcklitt-görare, ja e utbildad styckare faktisst.
Vi har stränga djurskyddslagar pga samma anledning som vi har systembolag å Greker å Turkar inte får knulla djur å av samma anledning finns dödsstraff i USA, utan lagar flippar de ur å därför kan man välja att tänka att i Argentina e man mån om sina kor, i Svergie knullar vi inte djur men använder gärna grisfösare på hästar å missköter grisar å andra djur. Lagar införs för att dem behövs.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?