lördag 28 november 2009

My generation

- Att hitta sin egen identitet utan att tänka på vilken generation man tillhör fungerar ju på samma sätt som man när man skapar och försöker förstå sig själv genom diverse religioner mm.

- Min mixade generationsidentitet innebär att jag har tagit frihet och jämlikhet från Rekordgenerationen ( 40 och 50-talister ).

- Från Generation X ( 60 och 70-talister ) blev jag ironisk, uppkäftig, respektlös och egotrippad. Fostrades att tro på mig själv och bryr mig mer om mitt eget liv än om världen. Anses vara diffus och svårare att definiera än folk från andra generationer.

- Från Generation Y ( 80 och 90-talisterna ) blev jag cynisk, självförverkligande, ifrågasättande och världsvan. Det sociala livet är viktigare än jobbet.

- Från Generation Z ( 90 och 00-talisterna ) kommer jag att bli mera protesthungrig.

- Tidlös är en av dem finaste kommentarerna jag fått om mej själv förutom att jag går snyggt.

5 kommentarer:

DD sa...

Jag känner igen mig i detta också.

Det är väl en skön konst att kunna följa med i utvecklingen och inte "stanna" i sin egen ålderskategori.

Elle sa...

Intressant vinkling. Antar att det finns mycket att hämta ur den tanken även gällande olika århundraden och mänsklig ålder i form av "tonåringen i mig" etc...

Ovanliga vantar sa...

DD å Elle: Tillbaka till framtiden elr framåt i historien?

maria sa...

hittade hit via annikasan (ursprungligen knivlisa).
mycket roande och tänkvärd blogg.
bokmärker!

Ovanliga vantar sa...

Maria: Ibland e bloggen fantastisk, har dock en musikvecka,hoppas hjärnan startar igen.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?