tisdag 7 april 2009

Ärliga blå ögon

- Jobbar på en krönika för First impressions inc. De finns 7 grundprinciper i ett första intryck å dessa e:

* Tillgänglihet
* Visa intresse
* Innehållet i samtalet
* Berätta om sig själv
* Självbild
* Samtalets dynamik
* Sexuell attraktion

- Flirta kommer asså från Franskans fleureter ( Vissa tror att ja hittar på nya ord å betydelser men så e de väl ändå inte?) å betyder att snudda vid vikket då innebär att folk flirtar alldeles för sällan.

- Känslomässi utrycksfullhet + social kompetens = charm. All forskning hittintills tyder på att charm slår skönhet.

- Har inte läst nått bra sen " Shantaram " men sätter nästa hopp ti Junot Diaz nya bok " Oscar Waos korta förunderlia liv ".

- Tanken e att den sociala generositeten ska flöda å när man inte får den responsen man vill ha elr behöver först då släpper man kontakten.

- Dem fyra sociala gåvorna e:

* Uppskattning
* Samhörihet
* Höja sinnesstämningen
* Upplysning

- När man hittar balansen mellan dessa fyra gåvorna så uppstår charm.

- Nån me vansinitt massa högskolepoäng sa ti mej att om ja fortsätter tänka så komplexa tankar så kommer de att innebära att mina synestetiska förnimmelser kommer att minska.

- Skatteparadisen försvinner å dem artificiella paradisen ökar.

- Motsatsen ti grammatik e en kombination av romantik å dramatik.

- Fattar inte att regeringen har prioriterat Annika Östberg före Dawit Isaak å Apan Ola. Fast de gjorde ju ifs ni läsare åsså i min lilla enkät.

- Ikväll blir de " Birdwatchers " på bio medans tvätten rullar.

17 kommentarer:

korven sa...

kärlek?? Vad snackar du om? Jag längtar ju efter sex, HAHAH :D

Att tillägga.. Jag är fortf ingen kaxig bitchig brud, jag gillar bara fysisk kroppskontakt :)

Men det är sant det du säger ,man får olika bilder.. Tyvärr.

Hanna Nöjdh sa...

ska vi gå på bio ik då?

Sir iSkywalker sa...

det verkar faktiskt som om
du är den perfekta partnern.
Du, eller Lykke li.hm.

Ovanliga vantar sa...

Korven: Nu ska ja skriva 50 fittfria inlägg å ändra min profil, svårt när man vill attrahera en kristen översexuell bibliotekarie.
Hanna: Ja tänkte fråga dej ju men gick me nya brasilianskan i Malmös fotbollslag, fast bara för att träna min Portugisiska, inte sexa.
siri: Du, ja å Lykke Li i en lyckli poly-familj, var skriver ja på?

Elle sa...

Oj oj oj vad du teoretiserar... Jag får charmångest. Finns det fortfarande charmskolor?

Ovanliga vantar sa...

Elle: Ja håller snabbkurser (1hr) i Maj där ja e tokärli på va som behövs förbättras,ändras elr behållas. Du har redan balans å har uppnått charm å kan gå fortsättningskursen (How to discharm yourself). Ja lär ut hur du frågar ut den andre å får honom att känna sig på Guantanamo ist för attraherad.

DD sa...

hahaha, vilket upplägg. Jag får nästan prestationsångest av att läsa detta. There is no way anyone can please YOU!

Men å andra sidan känner jag en översexuell bibliotekarie som tillhör den kristna tron. Hon har tamigtusan charm!

Jag har också charm men jag tar fram den när jag vill ha något. Det är kanske fel. Ska man ha den framme jämt? Och inte bara när man vill ha gratis bilservice, sex eller vid en anställningsintervju. Får fundera på den.

Ovanliga vantar sa...

DD: Du får gå om steg 1.
Elle: Ses på steg 2.

DD sa...

ok ok...skriv upp mig på Steg 1 kursen då. Name the time and the place.

s. sa...

fantastiskt roligt om du verkligen gör det, möter upp brudarna och lär dem charm, snälla berätta hur det gick sedan.

Korven sa...

tack så mkt, jag tycker den är ball. Det är en RKUF-tischa faktisk :D

Problemet är att jag inte KAN stanna hemma för min linje är för hektisk för sånt. Jag gick till skolan och skämdes istället :D

Men men men.

Jag väntar på dina 50 fittfria inlägg med spänning!

Tixie sa...

fabulousness borde vara en av de sociala gåvorna. jag behöver vinna något här, borde ha en egen kategori parallell till den perfekta partnern. något i stil med "den perfektaste partnern" kanske, efter som motsatsen till grammatik är romantik och dramatik.

slå det om ni kan. sign me up too. (jag vill gå i elle's klass)

Ovanliga vantar sa...

DD: schema å allt sånt tjafs kommer, inga pennskrin å passare behövs. Tixie: Hela din uppenbarelse e ju motsatsen ti grammatik, du hamnar i Elles klass men ni får inte kasta suddande saker på El teachero, understood?
Korven: Ja har en blåsa inne i munnen å tänkte först stanna inne men va så snygg i övritt så att man behövde faktor 24 i min närhet för att inte bländas å brännas av min skönhet. Shit va ja kommer sätta eld på nått tonite tonite tonite

DD sa...

Inget pennskrin, ingen passare och inget suddi-kastande? trist kurs

Tixie sa...

jag måste revoltera och utmärka mig, annars är man inte häftig, det borde du veta.

hur var du i skolan nillebaby boo?

Ovanliga vantar sa...

Tixie: Ja va som väntat den som babbla mest å sen va ja stå störi både på barnkunskapen å hemkunskapen så ja fick va i obs-klass i högstadiet, sista terminen sjukskrev ja mej. Fram ti 6e klass va ja duktiast i klassen trots upprorsmakeriet. Sommaren mellan 6an å 7an börja ja supa, knulla å knarka sen förvann 15 år i en dimma. Va har vi då lärt oss av detta? Jo, kasta inte suddande stuff.
DD: ok ta en passare då

Ovanliga vantar sa...

Sara: Charmkurs först å sen behovet av att ha långtråkihteskursen på de

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?