tisdag 4 november 2008

Ralph Nader

- Nattens valvaka blir me Fredrik å Filip på 5:an å i reklampauserna så läser ja " Ur vulkanens mun " av Helena Von Zweigbergk. En bok där man känner ångesten hela tiden över att va i ett förhållande, lägg ti ett par grinia kidz å lägg hela storyn på en semester på Sicilien å man e rätt nöjd me att va i singelheten.

- Det diskuterades böcker i helgen trots att de anrs va rätt så mycke grabb-heterostämning om de nu kan va de me nårra killar som sjunger i kör å en tjej som snusar å läser Susan Faludi å tycker att Roxette e bra på riktitt.

- Ja å Pete kunde enas om att Hans Gunnarssons bok " Allt ligger samlat" e de bästa som kommit ut ur Finspång å för att få mer ångest än den parmiddan som boken handlar om får man typ slå ihop typ 3 st skärskadetjejer, nårra säsonger av Tjockholmenfolk å Peter Jöback.

- Helgen i Göteborg hade lite gott me sig:

- Gick ti semifinal i mix ( Beachvolleyboll) tisammans me en Yvonne som e en mamma såklart.

- Gullvikskan messade å vill ses igen trots att hon fattat att jag inte e intresserad av en relation av den sorten som hon önskar sig.

- Hon från plaskeby e ju slightly retard å har dessutom pojkvän men e en intressant tjej. Min psykiska instabilitet gjorde att vi connectade i helgen.

- Hon me prefixet Uppblåsbara- hörde av sig å önskade lycka till inför tävlingarna. Känner att där ev skulle kunna infinna sig kemi men ingen rush där.

- Tix e ju en tjej som ja önskar se mer av oavsett va de ska va bra för.

/ Kajsa warg

9 kommentarer:

Elle sa...

Kajsa Warg därför att "Man tager vad man hafver" !?

Ovanliga vantar sa...

Elle: Såklart, skönt me läsare som fixar läsa lite mellan raderna. De e ju oftast där de händer.

Anonym sa...

Den som spar, han har tycker jag också passar bra.
Jag hade tänkt läsa "Ur vulkanens mun". Tror jag hoppar det nu. Det räckte med ångestdosen jag fick av "Allt är bara bra, tack".
Eller ja, aktiveringen av min egen ångest var det kanske. Borde ge mig på några Marian Keyes böcker istället.

Ovanliga vantar sa...

Lovelyn: Läs En Stig Claesson-bok för att få tibaka glädjen å tron på kärlek, läs "Sov du så diskar ja" tex.

Anonym sa...

Hej, jag e kompis m lovelyn å kollar din blogg ibland. Har märkt att du verkar ha bra koll på träning och vikt och sånt.

Jag e på jakt efter någon som kan ge lite tips och coaching via mail? Hade Pauline Nordin att chatta m en gång i veckan när jag va me i giviktkoll. Nu e jag inte me där å vet inte om det e d jag vill köra på helt. Hade velat bolla lite tankar m nån som har bra koll. Något du kan tänka dig? Hade varit supertacksam.

JB sa...

Utmanar dig att "knäcka nöten" på dagens inlägg, haha.

Ovanliga vantar sa...

Cosmic girl: De e bara att maila mej nillle@hotmail.com. Free of charge eftersom all rikti hjälp e gratis.Sen kan du få mitt mobilnummer där, ja sköter ju mitt liv via sms.

Jenny: Hoppas du e nöjd me mitt halvdana svar. Dina tankar väcker fler tankar.

Anonym sa...

Stig blir det då. Tack för tipset.
Fast eh...fick du någon tro när du läste den?

Ovanliga vantar sa...

Lovelyn: Ja fast den försvann väl vi nästa bok e ja rädd förr men ja tror kärleken kommer samtiditt som du fyller 65

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?