lördag 29 november 2008

Good enough

- Tänkte på Walcotts " Good enough"-teori när ja kollade Real Madrid- Getafe i Spanska ligan ikväll. Guti gjorde sin 500:e match. Han har varit i Real Madrid i 12 år, varför har han fått va kvar å varför har han velat va kvar ? Aldri e han riktitt bra elr outstanding ("sobresaliente" för er som pluggar Spanska) men aldri heller riktitt dåli, just good enough. Har han å Real Madrid de perfekta förhållandet ? E de de som e de som håller, förhållandet som e good enough?

- Hjärnan e konstruerad så att de nästan inte går att undvika att bli religiös, trots detta har ja ännu inte blitt drabbad av religionsparasiten. Livet e ett enda långt lidande, meningen me livet e att lindra lidandet va de nån som sa ida. Good enough for me.

8 kommentarer:

Ordanom sa...

att tro är gudomligt i sig. även om det inte skulle finnas någon gud att tro på. det viktigaste är bara att tro. det finns ingen kraft som är starkare.
livet är väl inte bara lidande? you have to take the good with the bad.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: E nere på minsta gemensamma nämnaren som e överleva ida. Fick en fråga 19.00 igårkväll hur ja rankade mitt mående just då å ja svarade 8,5.Hade nån frågat 03.00 inatt så hade de vatt 1,5 när ja kippade efter luft antingen av dödsångest elr faktisst va döende. Livet e ju veklien inte bara lidande. Njuter nästan alltid förutom när de e tänkt att sova. Sömn e my missing link men skulle ja byta om nån sa " Du kommer sova sjukt bra resten av ditt liv men du får då välja mellan att bli dvärg, va utan sex,ha massa kidz runtomkring dej elr bli fet" ? Nä e ju de solklara svaret, livet handlar ju återigen om att minska lidandet å hitta vägar dit. ...du ska inte tro de blir sommar om inte nån sätter fart.......

Ordanom sa...

ja, jag ber om ursäkt. det måste alltid finnas utrymme för irrationella och obstinata känslouttryck.

Anonym sa...

Jag tror på Gud, Jesus och hela baletten. E uppvuxen m det och har starkt ifrågasatt och rebellerat (hm?)mot det men slutligen kommit fram till att det är det om något jag tror på. Samtidigt så tror jag på en massa bra tankegångar från många olika religioner. Jag försöker aldrig tvinga min tro på någon. Sen skulle kanske inte alla kalla mig "en god kristen" vilket jag högaktningsfullt struntar i.

Så det sjönk så pass? Själv har jag oftare morgonångest än nattångest.

Ovanliga vantar sa...

Finns ett retreat i Åsljunga 2-5 januari. Ja fortsätter ju söka å tror att livet e lättare som religiös men ...tappa tråden , läs "Caipirinha me döden" av Martina Ernestam.En av dem mest smart-roliaste böckerna ja läst.

Anonym sa...

Ska kolla upp boken. Tänkte faktsikt be dig om ett boktips. Åsljunga ligger nära Örkelljunga vilket är Skånes högsäte för frireligiösa, precis som Jönköping e Sveriges.

Anonym sa...

För mig är det självklart att min världsåskådning även stämmer med mitt förnuft. Detta medför att det för mig är omöjligt ”att tro” och jag ägnar min tid åt att söka efter kunskap och sanning. ”Offra inte ert förnuft på trons altare”

Ovanliga vantar sa...

Jeani: Håller me ti fullo

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?