söndag 30 november 2008

Läsarbrev V48 från Axioma Rose

- I grunden handlar det om att varje människa är större än sin situation och att vår framtid beror på vår förmåga att kunna känna sorg över det som gått förlorat.

- Vi Lägger Det Svarta Puzzlet, jag kom till makten, jag sa grönt stavas blått och kvällen är lång när den siktar mot sin tinning. Bardiskar dolkar av neon. Jag hör bokad kärlek lämna återbud och du bor mörkt, mörkare än du tror. Ditt hjärta slår dej.

- Jag minns när jag måste. Trädet var högre än högt. Sjuka drog lott om vem som ska bota landet. Du vet vad som gäller. Jag har sadlat mitt namn, jag rider ett sårat djur och det finns inga regler när vi lägger det svarta puzzlet. Jag såg vem du är.

- Rymden spänner en kall hane, tygdockan kisar med ögon som fattas och först i sömnen tar vi varandra. Jag vet att du rott större delen av varje natt tills du äntligen hamnat bortom all hjälp.

5 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Dear Axioma Rose:Hoppas på minst ett 10000bitars puzzel.Mörkt, svart å svalt å ja fortsätter ro, ibland utan åror.

emz sa...

hahahahhahahhaaaaa bortom all hjälp hahhaaaa jag dööör. Av skratt alltså, eller naej, va? va de inte roligt?

emz sa...

okej nu skrattar jag ännu mer, läste just din förra kommentar till mig om att du är för smart för att tro på nått. Du är jävligt rolig ärligt talat!=))
Men du vet jue själv att du hela tiden sugs tillbaks till det där... mystiska.. Vem känner sig inte smart bland sektmedlemmar.. hallå. Jag läste jut Paulos ny bok Brida, den handlande om soulmates (tänka sig)

Ovanliga vantar sa...

Emz:Måste läsa Brida då,soulmates e dem som inte finns på riktitt utan som dyker upp å kommenterar på nån blogg tror ja å man bara känner att de e inte e så konstitt att man byter ut vänner lite då å då eftersom ens soulmates finns nån annanstans.

emz sa...

Mm precis.. Det finns de som inte håller så länge..

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?