onsdag 19 november 2008

Arv eller miljö?

- Varför vill ja inte ha barn, varför vill ja bryta av åtminstone en gren på detta förhäxade släkt-träd ?

- Läser just nu min släkthistoria. Min mamma har författat ner åtskillia historier ner ti 1500-talet, ja har ett släkt-träd utritat på en tapets baksida ( De e ju inte så att min mamma jobbar me data). Om ja hade vatt me i Masjävlar skulle mina syskon säga " Du jobbar ju me människor, de vet vi ju ".

- Mormor: Dog av sviterna av en könssjukdom 1966.

-Morfar: Tog livet av sig genom att dra slangar från avgasröret in i bilen Lördan den 4:e januari 1956 på väg hem efter att ha sålt ägg å höns på Möllevångstorget, 28 grader minus utomhus. Enlitt tidningsurklippet e inte sjävmord 100% fastställt då en del pengar saknades som skulle kunna tyda på rånmord å de fanns även teorier om att han dragit slangarna in i bilen för att varorna inte skulle frysa, han va såklart pissfull när detta hände.

- Farmor: Hora som tog livet av sig genom en tablettöverdos 17 år gammal 1932 på en gata i Stockholm, brevid sig på bänken låg min nyfödda pappa.

- Farfar: Colombiansk sjöman som bara va iland i Stockholm några dagar i början på 1932 å i behov av sex. Farfar dog 80 år gammal i ett fängelseuppror i Medellin, Colombia 1990 då han försökte rymma.

- Arv eller miljö ? /Aureliano Buendia

7 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt intressant det där tycker jag. Ska själv kolla upp vad som finns i min släkts garderob har jag tänkt.

Ang knoddar. Många jag känner är rörande överens om att det verkar väldigt onödigt och besvärligt, och då är vi alla omkring 30 så det är ingen jag-e-för-ung-grej heller.

Ovanliga vantar sa...

Misslina: Som sagt e de lönt när de kryllar av psykiska annorlundaheter å sexuella frigjordheter (Not that thats anytging wrong with that. Fast ja vill ju inte har barn av massa andra orsaker som att dem e i vägen typ.I vägen för mitt liv.

Anonym sa...

Du är inte sjöman och inte hora. Du har inte bil tror jag. Och du blir, om jag förstått det rätt, sällan pissfull.
Förhoppningsvis skyddar du dig mot den enda könssjukdom som man kan dö av nuförtiden. Och tydligen kan man eventuellt bli botad av den också snart.
Du har inga ursäkter kvar i släktträdet.

Ovanliga vantar sa...

Lovelyn: Mentalt e ja både hora å sjöman.

Anonym sa...

Jo, men vem fan är inte det, mer eller mindre? Och de flesta skaffar barn ändå.
Inte för att jag säger att du borde göra det, vet inte heller om jag vill ha några. Kan tyvärr inte skylla nåt på dåliga gener, de enda störande momenten vi har i släkten är en alkoholist och en narkoman.
Fast min farmor kan ha varit sexberoende, skaffade 8 barn, min pappa är yngst och föddes när hon var nästan 50.

Anonym sa...

Man kan inte forska längre tillbaks än 1600-talet.
Det var då man upprättade jordeböcker!!

Ovanliga vantar sa...

lOVELYN:Morfar va yngst av 9.

Anonym: Allt innan 1500-talet har såklart aldri hänt, biblen mm e ju bara skrönor de håller ja me om men de finns väl historier å antaganden längre bak än 1600-talet som verkar trovärdia elr?

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?