torsdag 27 november 2008

Kärleks-snooze

- Bästa mammafilmen: Almodovars "Allt om min mamma ".
- Bästa dödsboken: Gabriel Garcia Marquez "Krönika om ett förebådat dödsfall ".

- Noonish my mother went to Bardo.
- Death is the great leveller.
- Para todo hay remedio sino para la muerte.

- Drömmen om den perfekta partnern fortsätter. Så istället för att dras in i nån låssaskärlek så trycker ja på kärleks-snooozen igen å drömmer vidare. Kärlekens uppvaknande e lia random som livslängden.

- Like a soul without a mind. In a body without a heart. I'm missing every part. /Avtrubbad

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ang. "Du blir vad du heter" inlägget. Hittar inte mitt namn och jag är nyfiken. Kan du komplettera?

Elle sa...

Almodovar... så filmsugen jag blev!

Anonym sa...

Jag längtar till landet som icke är,
ty allting som är, är jag trött att begära.
Månen berättar mig i silverne runor
om landet som icke är.
Landet, där all vår önskan blir underbart uppfylld,
landet, där alla våra kedjor falla,
landet, där vi svalka vår sargade panna
i månens dagg.
Mitt liv var en het villa.
Men ett har jag funnit och ett har jag verkligen vunnit -
vägen till landet som icke är.

Landet som icke är-Edith Södergran

Anonym sa...

Jag beklagar och jag är ledsen.

Ovanliga vantar sa...

Jeani:Eftersom dina hippieföräldrar gett dej en fri uppväxt finns ju risken att du revolterat mot det å blitt en superordentli tjej men nu när du blitt äldre har du fått samma tankar som dina hipeföräldrar, lite friare i tanken.

Elle: När kommer hans nästa?

Lovelyn: Ska på bibblan ikväll, får låna lite Edith

H: En del av alltihopa.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?