söndag 20 juni 2010

I dont like cricket oh no I love it.

- Mail från Miss Manhattan igår. Säger att hon bara har några år kvar och undrar om jag skulle vara intresserad av att vara hennes sällskap mot betalning under dessa år. Lärde känna henne under mitt år på Kap Verdeöarna där hon jobbade på Amerikanska ambassaden och jag datade kulturministerns dotter ( Dulia ). Träffade båda i regeringsbyggnaden vilket var enda stället där det fanns dator typ och jag fick tillåtelse att använda den till mina uppsatser. Jag skriver hennes riktiga namn eftersom hon ev blir känd i framtiden lex Carla Bruni. ( Bilden: Jag och Carla väntar på Cricket på Trinidad ).

- Hur gör man när man blir intresserad av en person som är i ett förhållande ? Min ide är ju att man smsar en intresseansökan hos förhållande - personen som sen smsar tillbaka vilken plats man har i reservkön och sen får man sms vartefter man hoppar upp och ner i kön, pling lixom " Du är nu 45:e reserv hos Lidl-Rebecka "
( Kanske dåligt exempel för jag skulle ju aldrig flirta med någon som jobbar på Lidl men ni förstår bilden ) . Alla vet ju att förr elr senare tar förhållande slut om personerna inte råkar vara svingamla alt sjukt fula. Bekväma rika kan också ev leva vidare tillsammans i otrohet.

- Sen 17 år senare så pling " Nu är det din tur att försöka med " Sko - Sussie ". Tyckte hela iden var brilliant tills jag blev uppfattad som lite lazy när vi hade lite husvagnstrubble, då kom det ett sms från Beach - Sara " Du är nu 999:e reserv hos Beach - Sara ". Denna gamla storyn blev aktuell idag när jag fick mail ang. Baby Battle som jag hade slängt in en ansökan hos tidigare i sommar. Hon hade dumpat sin pojkvän med de nu bevingade orden " Det är slut och det är inte mig det är fel på, jag är svingrym och förresten ( Paus ): - Du läspar ".

12 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Som mina prenumeranter vet finns en mera up-to-date bild på mej på ett annat ställe i bloggen. Då på den tiden fick jag modelljobb för att jag var snygg i andra länder. Nu är jag bara snygg naken.

DD sa...

Snygg naken? jag som trodde att skönheten satt på insidan...... ;D

Det bästa med ditt kösystem vore ju om det fanns en app till iPhone som själv höll reda på vem som var vart i kön. Då fick innehavaren av kön ett pling också: "Du är nu singel och kan välja på 1. Söte bilmekanikern, 2. Killen i kiosken, 3. Ica Anders, 4. Ambivalent bloggare." Have a nice day!

Fiiiint.

Frankentix sa...

Läser om el choko para su motivo och tänker på dig, håller ställningarna i Malmöland tills du är tillbaka och välbehållen.

Ovanliga vantar sa...

DD:Går de att smsa cyklande me iphone? Anrs rätt olönt.

TIX: Varken hemma elr välbehållen. Borde varit de men slog sönder ansiktet igår å Medellin 21.7grader gör att även om inte lyckan har nån adress så att leva i poste restante kanske e hemma nog. Läser att Beth Orton jobbar på nytt Portisheadmaterial men tidningen känns i övrigt va från förr liksom maten här, mina tankar, mina ärenden mm. Allt e nästan som förr. Varma hälsningar från Los Olivos. Va försikti Nathi så ses vi kanske om nårra veckor pues.

Frankentix sa...

Sa väl aldrig till dig att slå sönder ditt ansikte när du skulle åka? Var ju inte så nice om sex inte var involverat. Har undrat hur det går för dig men du vet ju om ditt ansvar att vara i en bit i minst 3 år till. Ta vara på värmen i en massa bemärkelser, nickisen.

Ovanliga vantar sa...

Förstörde stämningen rejält ikväll. Kunde inte/orkade inte lyssna på när normalt sett smarta människor snackar Engelska å debatten hamnar på Allmän nivå årkurs 3. Hur länge håller relationer utan nyanser i språket? Längre tack vare ensidigheten å the lack of irony elr kortare pga samma? Jag tappar respekten men kan förstå att kärlekstörsten tar överhand för vänkretsen, kanske går de lika illa för mej, hoppas inte, jag behöver nyanser. Jag kan inte kommunicera med en tänkt flickvän på en språknivå that basic. När jag ändå var igång, mitt i debatten om det Iranska riset slängde jag ur mej att jag gillar den Iranska presidentens arrogans men föredrar ris från Libanon sen tackade jag för mej. Folk borde lära sig att låssas bättre. En mamma och hennes dotter var flirtia senaste veckorna å folk frågade om min status. Dottern va för ung å mamman hade en dotter så jag valde att återigen få pris som The good guy dvs just bein nice without intentions whatsover. Väljer bort sex hela jävla tiden lately för att jag inte pallar såra folk efteråt. Sökes smart, charmig å känslokall tjej för sexuell å kulturell relation. Kaffe+påtår ingår. I en luftficka på väg ner elr upp, hicka elr krupp. Det e värdelöst att va orädd, var tar kickarna vägen i land of likgiltighet?

Ordanom sa...

words of truth: i've missed you.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Ser dej på gator ibland. Portishead i San Fransisco 2011-2012 planeras ju.

Ordanom sa...

awesome.

när ska du dela med dig utav dina upplevelser i portugal då?

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Portugal va vanlitt dvs typ 30-40grader hela tiden å inte ett moln. Vi va 4killar å 4tjejer som tränade omvartannat. Vi hade me oss 1tränare+ 1irriterande pojkvän till nån. Vaknade å gick till bageriet, fruktaffären å kafeet å sen hängde vi på stranden typ 09-16 med 8 kaffepauser i skuggan om dan.Ibland avslutades dagen vid poolen som vår lägenhet hade. 10pers som ska duscha av sand tar tid. Kvällarna kollade vi fotboll me locals på nått hak. Min Portugisiska funkar ok. Vi tog en hel shoppingdag i Lissabon i 40grader. Blev 5a i en turnering på en stranden Meko, sjukt bra me djs,speaker å bra spel av mej. Alla övria va från Göteborg å de flesta va udda fåglar. Jag sov ute på taket för att få luft å ensamhet. Åkte båt sista dan å mycke riktitt trillade jag av å slog ansiktet rakt i asfaltshavet. Har nog läkt snart. Ingen kärlek, inga äventyr, ingen dödtid. Allt va bara vanlitt men bra ändå men nu behöver jag va alone 1v, märkte igårkväll att jag e rejält trött på människorna.
Altavistar san fran+beachvolley+portishead+kaffe+ luft.

Ordanom sa...

det låter grymt ju. riktigt härligt. men ju längre tiden löper desto svårare är det att hålla sig i skinnet när man inte får vara ifred. jag kan bli psykotisk om det går för lång tid.

usa är landet henry miller beskrev som "en luftkonditionerad mardröm". varenda starbucks har dräglig luftkonditionering. men däremot kan det bli en utmaning att hitta drägligt kaffe, det får bli till att hitta ett europeiskt café. jag har en weak spot för sojalatte, med sötad sojamjölk.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom:Leta upp ett kaffehäng me frisk luft till några dar i September-oktober 2011-2013 så kommer jag å hälsar på. Santa cruz e stranden som gäller har jag för mej men kanske surfarna väljer annorlunda. Läser om sommardimman å byggandet av Golden gatebron. San Fransisco e USA: S nästmest tätbefolkade stad så hoppas du hittar empty and silent spots nånstans. Guatemaletekiskt kaffe i min kopp ida.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?