tisdag 8 juni 2010

Posto 9



- Tror inte på sequels och prequels normally men var tar Kill Bill 3 och 4 vägen ? Var tar alla prequels och sequels till Shantaram vägen ? Funderar på en uppföljare till mitt Brasilienäventyr. Jag vet att min resrutt var att jag kom in från Paraguay och landade mitt i vattenfallen Foz de Iguazu och sen vidare mot Curitiba - Sao Paolo - Rio - Salvador - Recife - Olinda ( karnevalen ) - Natal - Jericoacoara - Fortaleza - Belem - någon ö i Amazonas för att sen hamna i Franska Guyana där jag liftade med en segelbåt ut till Djävulsön där jag hängde upp min hängmatta.

- Det regnade under 10 dagar straight i Rio vilket innebär att om jag gör en sequel så ska all tid mer elr mindre innebära häng på Ipanema. Förutom Rio - regnminnen från den 3 - månaderspassagen genom Brasilien har jag ett starkt minne av en Svensk som var förbannad på mig och sa " Jag har sett dig nu i 5 veckor här i Olinda och du har varit under some influence hela jävla tiden. Hur dum är du , du kommer ju inte minnas ett jävla skit från kanske den enda karnevalen i Brasilien i ditt liv ". Han fick fel. Jag minns hans ord mycke väl än idag.

5 kommentarer:

Elle sa...

Kill Bill-soundtracket = så j-a bra! Min favvis är BangBang och La Arena

Ovanliga vantar sa...

Elle: Sjukt bra. I Kill Bill vol 2 så fattade man ju att där skulle komma mer. Tarantino sa att 3:an skulle va helt tecknad å 4:an who knows men manus fanns typ. Uma Thurman e trolittvis coolast av alla i världen på film. Kan inte ens komma på en runner-up.

Ovanliga vantar sa...

Drömde ( Vilket måste inneburit lite sömn ) att jag satt på ett tåg, jag åkte baklänges å mittemot mej satt en söt Ryska som sträckte sig fram å tog mina händer å kysste mej å sa 'Du vet var tåget går va?'.

Joplin sa...

Kill Bill och Shantaram - på min topp 10 lista!

Ovanliga vantar sa...

Yes we candy: Elr hur å för en gångs skull vill man ha mera

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?