måndag 5 juli 2010

En vandrande motsägelse ( 33 )



- Lämnade ju Chiapas och och på the segunda attemptet korsade jag Mexikanska gränsen vid TJ och tog jag mig vidare upp till Los Angeles där jag hittade ett plan till London där jag egentligen bara skulle mellanlanda för att sedan ta mig hem till Sverige. Nya pengar sattes istället in på mitt konto och jag flög till Buenos Aires där jag åkte direkt till Fuerte Apache utan att passera ett endaste tangopalats.

- Detta var innan någon brydde sig om Cumbia Villera och det var innan Messi tillverkades i ett labb i Barcelona och det var innan Carlos Tevez sjöng i Piola vago. Argentina Juniors - River Plate och tog sedan färjan över Rio de la plata till Piriapolis ( Uruguay ) där jag hängde över jul och nyår med endast ett utskott till Punta del este pga Joe Cocker, Whitbread around the world och en kaffe. Garra charrua.

- Bussen vidare till Paraguay. Skillnaden mellan Paraguay och Uruguay är att i Paraguay dricker man sin maté kall och hororna är fulare och aggresivare men de gör världens finaste och bästa virkade hängmattor där. När jag bodde 1 år i Hässleholm var min inredning 2 Paraguyanska 5 - manna - hängmattor, en tv och ett litet bord. Väldigt guay just då. Garra charrua. Nu håller jag på Uruguay i VM.

- När slutet närmar sig och känslan borde vara tillspillogiven tänker Uruguayanerna på sina 33 hjältar och när man är hos läkaren i Latinska länder och han/hon ska lyssna med stetoskopet på lungorna ber han/hon en att säga " Trinta e Tres ". Jesus utförde 33 mirakel och dog sedan 33 år gammal. Garra charrua är att plocka fram modet att vinna/överleva när förlusten/döden verkar vara som mest säker.

- Wearing yesterdays misfortune like a smile. Once I had a future full of money, love and dreams som jag spenderade like they were going out of style. Im a poet, Im a picker, Im a prophet, Im a pilgrim and a preacher. Im a walking contradiction, partly truth and partly fiction. Taking every wrong direction on my lonley way back home. I have traded - in tomorrow for today. Garra charrua är ju normaltillståndet.

12 kommentarer:

Ordanom sa...

"Im a walking contradiction, partly truth and partly fiction."

i like that.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Jag med. Hela jag är motsägelsefull och ambivalent. Skulle beskriva mig i en intervju när jag åkte på Barcelonalägret i Maj: " Social ensamvarg med brist på sensmoral i det jag säger och gör ". Jag gillar människor men blir trött på dem. Skulle vilja känna kärlek men förstår inte hur det skulle kunna gå till. Har enorm dödsångest men samtidigt nyss när jag flög Lissabon-Bryssel å planet steg upp 5 ggr ist för att landa å obviously höll vi på att störta blev jag nästan arg när vi inte gjorde det. Vad ska jag mer uppleva? Jag vill inte ha barn. Transportsträcka in i döden elr öppna en ny bok å se om den kan få mej att le? Jag öppnar en bok: " Medicinen " av Hans Koppel. Allt detta är enbart lyxgrubbel. Alla som svälter funderar inte på vad dem ska göra mer i sitt liv utan bara hur de ska överleva dagen. They have traded-in tomorrow for today och gått in i garra charrua-tillståndet. Fin låt tycker jag.

Ordanom sa...

true that, my friend. true that.
jag hade behövt dig i en diskussion i lördags morse. du hade slagit knock out och jag hade garvat vid sidan av.

har du läst nåt av haruki murakami?

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Jag har givit bort Harukis " Fågeln...." till någon och har haft nån av hans andra hemma typ som " Norweigan wood " mfl men minns inget. Jag minns förvånansvärt lite överhuvudtaget. kanske därför jag kan ha långa osammanhängande samtal om samma saker om och om igen elr debatter om superoviktiga saker. Allt känns nytt, kanske e det de som livet handlar om att bara hitta nya vinklar eftersom allt e ju sagt å gjort way back there asså.

Ovanliga vantar sa...

Nu ska jag börja läsa '100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann' av Jonas Jonasson.

Ovanliga vantar sa...

Lyssnar på Afrojackremixar. Under turnering på Praia do Meko kunde ingen låta bli att dansa när musiken öste på över hela praian. Jag fick skäll av min spelpartner för ofokus eftersom han var den enda som inte kände rytmen på hela jävla stranden. Jag har aldrig spelat så bra tidigare. Glädje är inte ofokus. Ofokus är påtvingad suddighet.

Ovanliga vantar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ovanliga vantar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ovanliga vantar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ovanliga vantar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ovanliga vantar sa...

Testar gränser. Mina egna ärlighetsgränser å andras moraliska. Erbjuder mej att köpa en sm-plats av någon som e beredd att dumpa sin partner för cash. Kommer nån me tillräcklitt me rankingpoäng att nappa? Miss Satisfied dök upp på Cuba cafe igårkväll och hon frågade om jag tyckte hon har dåli karaktär. Ja sa' Du undrar de me en öl i ena handen, cigg i andra å ...'. Hon skrattar åt sin egen fetma å säger att hon lever livet men inte länge till me den övervikten sa jag. Imorron börjar jag ljuga igen. Varken omgivningen elr jag orkar med sanningar. Varför låssas folk att de gillar ärliga människor? In treatment e bäst på tv men tärande. Hoppas Iniesta avgör finalen på Sönda Argentinskan messar ilska å tycker jag förstört hennes chanser att ha relationer me andra. Hon antyder att mitt svar på varför jag gjorde slut e uselt. Mitt svar va: 'vi kommer aldri kunna enas om inomhustemperaturen'. Där fanns säkert en fittorsak till men den hade inte vatt värd att göra slut för om hon bara kunne vilja ha de svalt. Baby Battle e söt men distans å way young gör att jag inte flirtar. Detta e en uppdatering till en av mina trognaste anonyma läsare som skiter i mina boktips å bara vill ha gossip bout the girls. 2014 1Januari fria elr fälla mej själv. Almanackan, text-tv å kartboken e sönderlästa. 'Tager du denna underliga psykotiska man i tid,rum å i lust? Kan du svära på att du gör allt vad som står i din makt för att försöka hålla gradantalet under 18grader Celsius( Just in case shes a Farenheit-chick)'.

Ordanom sa...

jag gillar celebrity rehab med dr drew. både den med sex addicts och vanliga pundare. sitter klistrad varje gång.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?