onsdag 26 maj 2010

Hor -ish.nu

- " Humoristisk och vacker med det karaktäristiska kompromisslösa mörka och brutala men samtidigt djupt mänskliga och desperata patoset. En trasig själ, en grovt sexfixerad och droganvändande kringresande som tappat greppet om sig själv och sin omgivning. Du blir allt mer ofokuserad och paranoid och tvingas på olika sätt konfrontera dig själv och det liv du levt ".

- Ett beundrarmail men som även visade sig vara vad romanen
" Bunny Munros död " av Nick Cave handlar om. Boken har jämförts med Cormac McCarthy, Franz Kafka och Benny Hill. Den har alla Caves signs written all over, såsom skräck och nattsvart mörker förklätt i en tramsig skrud. When youre standing on the crossroads that you cannot comprehend just remember that death is not the end.

26 kommentarer:

Suzan sa...

Varför tog du bort din kommentar?

Svar på din fråga: Yes, grymt farlig.

Ovanliga vantar sa...

Suzan: Jag blev till å med så rädd att jag tog bort kommentaren. Å nu när du säger att du e farlig vågar jag inte vara ärlig å dissa din boksmak utan bara säger att du verkar vara i grym form å skulle förmodligen döda mej med ett slag å sen skulle din hund äta upp mej.

Ovanliga vantar sa...

Fånge på anstalten i Kirseberg fick ingen lingonsylt till fläskpannkakan så han anmäler anstalten. Sylten va slut å ersattes av vita bönor

DD sa...

LÄt ju som om den boken handlade om dig...

Vad har hänt BBandB?

Det är något definitivt mörkare, dystrare och bittrare med din blogg den senaste tiden.

Ovanliga vantar sa...

Skrattade fan nyss åt Magnus Samuelssons risifruttireklam där han knäcker någon morfars gamla skida. Frukost med Tyra-show sen ner till the ocean for som voley de playa med JB mot Mr T/K-man. Karomsin e färgen som gäller nu säger Tyra, jag tycker stora läppar å läppstift e så jävla avtändande. Slår över på Danska 1an å Boogie å tar en kaffe till. Danska A-listan: Vica, Sebastian Lind, whats next liksom?

Ovanliga vantar sa...

DD: Både och asså. När bloggen blir mörkare e livet ljusare å vice verza men ibland e livet straight up som jag skriver.
Tror inte jag kan bli förälskad å den insikten kan smärta men samtiditt så har jag fått enorm reslust igen. Vänskap byggs å rivs. Jag e snäll, likgiltig men även ond. Kanske e mitt känslospektra på väg att breddas elr så e de bara att min likgiltighet e större än nånsin så därför kan jag tillåta mej lite roleplay. Jag har fortfarande tjock-tv från Turkiet, sand i hallen, dålitt liv i blommorna, avflagnat badkar, äcklia grannar. DD egentligen behöver jag bara en kk som e lite charmig å smart, mitt issue e att jag blitt flirtylayzy lately. Bra elr dåligt vet jag inte men e ju mil från ett STD-call, alltid nått. Sjukt mycke snygga tjejer på Boogie men usel musik. Utsida,insida å lite slagsida önskar jag för att de ska bli tal om side vid side.

Ovanliga vantar sa...

Ok nu har jag hittat boken. Minner mej tillbaka till Galapagos därav nattens foto. Kan själen ha tagit så mycket stryk att den e död elr utslagen/borta? å isåfall e de därför jag känner mej odödlig trots dödsångesten? Mina frisöraraber kan tänka sig att måla om min lägenhet mens jag e borta. Varför inte egentligen? Idag gav ja 7 spänn till en hemlös som blev helt sjukt glad. Hemlös och tandlös men inte kärlekslös. Nej nu e jag en röst i natten till 07.45. 5th caller of the evening:
" Should I change my phone number cause theres too many even numbers ? ".

DD sa...

Men du Andefattig, jag tror att det finns många smarta och charmigasom kan tänkas vara bra KK, men dina andra krav ställer till det. Nes't pas? Jag tror att kärleken slår ner i oss när vi minst anar det och det blir den där som passar vår kemi bäst och kanske inte vår hjärna mest av allt. Och varför behöver du bli kär om du är galet nöjd med ditt liv? Kan du inte leva nöjd och omgiven av vänskap men kärlekslös? Eller så letar du efter passionen.... och det är en galen sak som får oss att må bra och vilja dö på en gång. Som hon den galna tjejen som ville skjuta dig. Passion med överhettningsskyddet bortkopplat. Är det detta du söker egentligen?

Ovanliga vantar sa...

DD: Passion har jag haft me alla mina Latinas å Afrikanska tjejer. De e fantastiskt på sitt sätt men draining asså. Svennetjejen blir för förutsägbart å under ordnade former med endast en utstakad väg dvs villa i Bara. Kanske latin av den mildaste sorten dvs Portugisiska kan va nått? Kk går inte beställa, dem dyker upp slumpmässigt men jag har haft turen att ha 2st 1års-långvariga kk-relationer. Respekt å bra kommunikation e basen där å kåthet obviously. Jag har ingen brådska med nått. Ett tag va jag orolig men trots allt har jag blivit charmad av 3tjejer under Maj.

Elle sa...

Ok jag ska läsa dina inlägg och skriva nått smart sen. Är inte helt lättänkt i huvudet just nu pga massa ont. Men jag har tryckt i mig kortison och återkommer!

Ovanliga vantar sa...

Elle: Ska göra som du å ändra header å sen ska ja bara lägga upp bilder på cupcakes alt nude shots. Slut på beating around the bush, pure honesty asså. Jag orkar bara ha en 20-procentsrelation. Energin räcker inte till mer. Åhus beachvolleytävling e föresten flyttad till Råbocka där jag för övritt firade midsommaraftanar från jag va 12-16 typ, dvs innan jag började min rehab. Ett gult litet indiantält va bostaden. En cp-kille som brukar va tvungen att ha värsta ledsagarhjälpen sprang sjukt snabba intervaller ida. Gud, medicin elr fake? Hoppas du lär dej leva me de onda. Acceptans e vägen. Motsatsen till en djup sanning e en annan djup sanning. Tvättstugan e min, nöjesguiden å kaffe å om regnet slutar å energi kommer över mej så letar jag upp Tixi på Urban arts ikväll. Sugen på sushi å sex nu. Fast de kommer inte hända, de kräver ju att jag går ut å umgås å låssas va intressad av människor. Ok kanske sushin går att fixa utan pretending. Helt frisk, inga biverkningar, yeah right.

Ovanliga vantar sa...

Åkte upp å hängde en stund me ssk + hennes vänninor på Hipps afterwork, bra Tysk synt anrs inte min crowd, nån ville me mej hem å mangla mina lakan men trots att jag skulle behövt så hade de inneburit ångest, förbi Ölcafeet men den Bosniska högen fyllde 3 bord å ja kände inte för just de samtalet ida. Träffade Mårt på Belle, kul, han hade bytt jobb å blivit pappa, träffade Fröken Ljunghusen+syrra, trevlia 20min. Hämtat upp tvätten å ger upp. Längtar bara bort.

Ovanliga vantar sa...

Just nu lutar de åt Espinho utanför Porto till hösten. Jag e ju som lyckliast på stranden. Behöver nog minst 2 resor i höst. Träffade en psykologstuderande igår som sökt sommarbobb på mitt jobb men inte ville ha de när hon fick höra självmordsration. För den uthållige e ingen väg ofarbar.

Ovanliga vantar sa...

Gjort en deal med en annan nattarbetare att om vi får chansen i framtiden så jobbar jag dem 3 helgnattpassen åsså tar hon veckonattpassen. Jag vill aldrig mer vara ledig en helg i hela mitt liv å skulle det ske så får jag väl ta semester. Jag älskar mina veckodagar

Aids for life sa...

Du missade inget på festivalen, jag styrde och ställde lite och fick ett par shoutouts från scen. Ikväll är det battle i lund och sen secret wars i malmö. för sällskap krävs dock ett riktigt samtal (ser hur vi båda drar oss) för jag har nada dineros på mobilizen.

Ovanliga vantar sa...

Aidsy: Ringa känns så 2012. Har svårt för att höra av mej å umgås me nån jag gillar, lättare att umgås me människor som inte ger nått en stund för att sen avfärda dem som inga å hämta upp tvätten. Hoppas du har en bra helg, jag jobbar 12-22 både Lörda å Sönda.

Ovanliga vantar sa...

Hela beachmaffian hänger på Möllan nu men ja e på bussen hem från jobb å tänker badkar. Naturlittvis menar jag att jag älskar vardagar å hatar helger, högtider å fester.

Ovanliga vantar sa...

Denna bilden förmdedlar hur de e möjlitt att ha massa olika men speciellt 2 motstridiga känslor i kroppen samtiditt. Total relax å enkelhet när jag levde i min hängmatta på stranden i choroni ( Venezuela )under 6 Månaders va-i-nuet vs rockbottom av misär rent fysiskt pga droger och alkohol. Detta e strax innan return till Sverige å vikten där landade vid 68kg. Emotionell lycka men fysisk misshandel. Ibland undrar jag om andra sidan av ekvatorn innebär fysisk lycka men emotionell misshandel. Heads or harp så att säga. Kanske krona elr klave-skiten e fel strategi utan det gäller att klunsa? Vinner mot nått, förlorar mot nått elr its just a tie? Ryska roulette e e ju ännu bättre, 5 av sex and its a win or maybe one out of 6 and its a win, vem räknar. Fast ett problem e ju att ja inte e anmäld till relationsracet. Om nån skulle vilja hitta dej, var e du då sa en kollega igår. Inte i baren, inte på nätet, knappt på facebook, hardly ever på din blogg, du öppnar aldrig din dörr, din telefon e alltsomoftast avstängd. Jag e på gatan, ja e på bibblan, ja e på bion, ja e på stranden, ja e i affären, ja e på bussen, ja e på väg, jag e i konsthallen, ja e på det där fiket, ja e på cyklen därborta, den svarta. Ja e ju i nuet i verkligheten, live, en vivo, i egen hög person, ja e tillgänglig i högsta grad. Amish med en twist har aldrig känts mera rätt en nu.

Ovanliga vantar sa...

Förmodligen tappat cashen å hade bara 24kr på busskortet å 22 i cash men man e tvungen att betala 28.80 på endera sättet. Jag slog ut me armarna i pur upppgivenhet å då sa busschauffören' Fäll upp hooden på din utomordentligt snygga jeansjacka'. Jag 'Done'. Han 'En ungdom sa du'.
Jag' Elr pensionär alt döden åt du låter mej åka for free'. En resande själ på väg jag trivs, till frid flyr jag, oavsett vad som skrivs Tyr e svag.

Ovanliga vantar sa...

Extremfiske på tvn å ingefäracitronte i kopn, drip drap dropn.

Ovanliga vantar sa...

Pre-pairing. Sopar undan spår, sätter lås på saker å slänger nycklar å koder. Kollar Hinsehäxan hos Malou å vaknar till liv. Isnt it ironic, 6billions of spoons and all I need is a knife. Beundrarmailet va spot on. Konfront. Konfront låter som ett Tyskt förband till Kraftwerk. En 3e kaffe sen dags för facing denna vackra Månda. Nu fick jag sms om ship to gaza-demonstration. Elr hur att Israel slutar kriga för att nårra idioter står me flaggor på nått torg i Malmö å skriker slagord, get real för helvete.

Ovanliga vantar sa...

Tränat å gjort nårra ärenden (Säger nån gäntlien ärende?). Den Irakiska cykelhandlarn sa yadayada drev yada 550kr yadayadayada död, barn. Helt ok sa jag, pumpa hjulen, olja skiten å dina barn dvs mina fadderbarn har ris på bordet ikväll. Köpt resväska, prutade 550spänn, ja e ju even steven. Läser om Bunny Munro å dricker citroningefärate, i bakgrunden Top model (Ja håller på Nicole som e coolast, Sundai e lite söt men resten e meningslösa) å sen Norska Hollywoodfruar. Synd att hon unga singeln där e så jävla ful å har hund anrs gillar ja dumuttalande som 'En 2hrs-promenad kan ju ta hela dan'.

Ovanliga vantar sa...

Telefonen ringer 100 jävla signaler från skyddat nr å till slut tar ja upp skiten å blir erbjuden lägenhet vid Folkets park. Sjukt men helt plötslitt när nått jag behövt dyker upp känns known misär trygg. Antar att detta fenomenet gäller när den perfekta partnern åsså dyker upp. Tar en sväng förbi imorron för att kolla porten. Stället kan inte va sämre än detta men konstitt nog e ja inte flyttsugen längre! I dont-have-a-baby-shower nu.

Ovanliga vantar sa...

Drömde om saker i dåtiden. Kändes som de kan-kunne ha hänt men jag har levt för många olika liv för att va säker, unfunny de todos modos

Frankentix sa...

Tar gärna lägenheten om du inte vill ha den, folkets park eller var som helst. Blev erbjuden jobb i spanien i ett år men enbart om jag stannar på jobbet ett år. Dessutom som au pair. Går fetbort. Velade en sekund men nu ångrar jag att jag tvekade och börjar undra vem jag är egentligen, vem fan tvekar där?

Alzheimtix. VEM ÄR JAG.

Ovanliga vantar sa...

Tikks: Ta Spanienjobbet. Trelleborgsvägen e döden på ett dålitt sätt.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?