lördag 8 maj 2010

Du levande

27 kommentarer:

Elle sa...

Tummar upp!

Ovanliga vantar sa...

Elle: Ja, sjukt många bra scener. Jag gillar hans speciella dis. Vardagen å döden när den e som roligast. Fråga dina Danska vänninor om Melissa Horn e stor i Danmark. Funderar på åka över å kolla på henne 21:e på Lilla Vega.

Ovanliga vantar sa...

Jobbade me en Dansk kvotflykting ida som slängde ur sig att jag va omöjlig, därav de Danska ordspråket, ja hummade inte ens när hon försökte prata barn elr hundar.

Ordanom sa...

R u home yet?? How was Portugal?

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Spanien. Portugal yet to come. Jag tänkte igår på hur hemska 'Pontus och Amerikanarna' va. Hur kul va USA?

 Spanien va ok förutom att jag fick pris som veckans kompis, kan aldri mer resa med dem igen. Nu nyheter om en gammal tant som inte fått duscha sen midsommar ifjol. Vi bodde granne me världens bästa restaurant dvs El Bulli, va inte fasligt dyrt 185E utan dryck men bord fanns inte att få, sandiga flipflops va inte orsaken.

Sa ju redan efter Cubaresan att det skulle kännas som ja bara vill resa igen. Drar till Portugal 21 Juni- 2Juli. Sesimbra, verkar va en mysig håla åsså e vi bara typ 8 pers ist för 120.

Ovanliga vantar sa...

Bra träningsdag med 2åenhalvtimme gym+ 2hr beachvolley. En kopp Hibiskuskte å sen Danskt drama på SVT1 'Från olika världar' 22.00.

Ovanliga vantar sa...

Gym klart å nu på väg till lönesamtal. Hur mycke e liv värda? Hur mycke borde döden få kosta? Levande död elr dödslevande. Jag pendlar mellan dem tillstånden som vikken normal borderline som helst.

Ovanliga vantar sa...

Chefen tycker jag e sjukt bra å vill att jag ska jobba dagtid. De ville även förra chefen å alla kollegor jag ever haft säger att jag slösar bort min talang, kunskap down the drain typ. Ja lyckades va sjukt verbalt kreativ så han ville ha copy right på en del av mitt poetry slammande. Om där finns extra cash att få så kan en del av dem bli mina. Jaja, buss hem till en Kesella å sen ner ti Vanna beach å förhoppningsvis spel, sol å trams.

Ovanliga vantar sa...

Kul å bra beachvolley ikväll. Fullt på alla banor trots nästan minusgrader. Kobra 21.30 om döden till salu. Sen dokumentär 22.00 på SVT om Hästpojken/Autism. Ännu en bra dag trots/tack vare att jag aldri varit längre från kärleken än nu.
Trots min fantastiskhet e jag inte förhållandematerial för gemene kvinna. Jag ger rådet till singlar som vill ha förhållande'Ragga inte på andra singlar utan fokusera på parmänniskor. Singlar går inte tämja, singlar kompromissar inte. Singlar e inte lika desperata/otrogna'.

Ovanliga vantar sa...

Vaknade 09, starka fragment av nattskräck. Tar en flexibel dag, haft telefonrelationsrådgivning me sjuksköterskan. Hon' ja men då riskerar ja förlora båda ju', jag' Ja men vafan, de e ju inte så att du har nån av dem nu ju'. Ok mer kaffe, de regnar å åskar rätt mysitt nu å jag har vatt nere å skaffat 4tidningar för fortsatt soffhäng. Vädret å sånt får bestämma över denna dan. Sugen på planera in höstresa, var e stranden som bäst då? Inte Öster om Bukarest tack.

Ovanliga vantar sa...

Ok nu e min 7hrs-frukost över. Kör beachvolley inne ikväll med JB, Joselito å K-man. Rätt kul att de 4 som e mest slackers väljer bort Vanna beach ikväll elr e de just därför, vi väljer roligt framför nyttigt. Hade jag haft dator hade jag bokat resa till Afrika nyss elr El Salvador kanske elr Porto elr... Vatt en instigator or a troublemaker på facy ida vilket renderade i 3 nya vänner å 2 förlorade Danska. 5myror är fler än 4 elefanter men allt jag önskar e en katt.

Raquel sa...

hi, sorry but I don't know sesimbra area, portugal is a small country but it's inhabitants don't know all the places ^^ have fun.

Ovanliga vantar sa...

Raquel: Eu encantei Porto Santo muito e tambem me gosta de Portimao e Cascais. Sabe algo sobre Porto? Sesimbra vai ficar bem.

Ovanliga vantar sa...

Nä nu vill ja bara snacka Portugisiska, alla dem nästa typ 12resorna behövs gå till länder där Portugisiskan råder. 1 Sesimbra i sommar. 2 Sao Tome till vintern 3. Brasilien elr fan Angola elr varför inte Macao nästa vår. Fan va grym ja va ikväll på beachen. Längtar ändå mest bort. Kartboken fram nu å 1 hibiskus-te å Aktuellt som bakgrund typ

Ovanliga vantar sa...

Lyssnar på Rusko' Love is real'. Dubstep e lite av en sidogengre ja inte kan låta bli att gilla. Nästan bestämt mej för Sao Tome i September, nån som vill me? På gravstenen' Han frågade efter mjölk i tid och otid'.

Tick-C sa...

Gillar att du använder kommentarsfältet i bloggen som twitter-space. BIG UPS och sånt.

Ovanliga vantar sa...

Tick-c: Ja, tänk så många tomma ytor det finns som ingen lägger märke till förrän de e o-tomma dvs fått besök av klottrare. Min nya tag e ju såklart Enenem elr Agua Chirre. Fan va kul jag hade när jag fick ghettofiera en lägenhet innan ägarn skulle ha pimps n hoes-fest för nårra år sen. Klottrade sönder kök å toalett. Varför skulle en I-phone va nått för mej elr rättare sagt e de allt jag behöver åsså kan ja bo på gatan elr på 20kvm typ? Underlig dag men nu dubbelavsnitt av Seinfeld på 8an sen e jag rädd för den fasansfulla nattskräcken som haunting me lately otra vez.

Ovanliga vantar sa...

Debatt på kunskapskanalen om tro och vetande mellan Lennox och Sturmark. Kört gym å ska jobba inatt å laddar me dvala å kunskapskanalen som trigger. Ljudet e fan som om de va nått Nigerianskt sektmöte på lokala kanalen.

Ovanliga vantar sa...

Kokade kaffe å helt plötslitt bara börja jag prata Portugisiska. Nu när accenten sitter ska jag bara byta ut dem där 15procenten som diffar från Spanskan.

Idag på gymmet.Marcy-Darcy: 'Hon den lilla söta därborta va intresserad av dej men jag va ärlig å sa att du kommer aldri rasta hennes hund, gå på hennes mormors 80-årsdag, dop, begravning mm, va det dumt att jag sa så?'

Jag:' Nä de va ok men va synd om hennes pojkvän att få va kvar just på dem premisserna. Fast alla har rätt att ha sina krav. Jag väntar på ju på den där tjejen som dödat sina föräldrar so to speak å rymt från förväntningar'.

Halv 8 hos mej + Babel sen iväg till jobbet.

Ovanliga vantar sa...

Skulle åkt till sao tome för nått år sedan då det gick att få resor för runt 12000, nu va det billiaste typ 26000, fast ja letade kanske inte enough asså. Cascais elr Sesimbra ska bli min pensionärsort ist så länge.

Ovanliga vantar sa...

- Awfulizingskala för att använda när livet känns hårt. Hur illa var egentligen det som hände om du jämför med denna skalan:

0
1 - Small bump
5 - Bruise
10 - Cut
15 - Laceration (4 stitches)
20 - Badly sprained ankle
25 - Non-dominant arm broken ( Broken bones usually heal in 6-8 weeks )
30 - Dominant arm broken
35 - 2 broken limbs
40 - 3 broken limbs
45 - 4 broken limbs
50 - Cut-off between temporary and permanent loss
55 - 3 toes cut off
60 - 3 fingers cut off
65 - 1 foot cut off
70 - 1 hand cut off
75 - Non-dominant arm cut off
80 - Dominant arm cut off
85 - 2 limbs cut off
90 - 3 limbs cut off
95 - 4 limbs cut off
100 - Death is too easy... think more like Tarantino...

- Den där sanna altruisten borde väl vara en ateist som offrar sitt liv för rädda andras liv och gör det i all sin hemlighet ?

Ovanliga vantar sa...

Anonyma mailare: Ja vet att där brukar utgå sexuella pris till den där 10000:e besökaren men jag har ju slutat att ha sex. Jag lyckades fullfölja mitt 3:e försök på 12 -stegsprogrammet.

- Så här såg 12-stegsscenariot ut :

- Vecka 1: Säg upp min prenumeration på kk-kontakterna. En vecka utan sex e ju inga konstiheter. Håll ut.

- Vecka 2: Begrepp som söt å intressant vidgas å vidgiheten berör även cm på längden å runt midjan på dem ja kan tänka mej att ha sex me. Håll ut.

- Vecka 3: Musiksmak, filmsmak, klädstil å parti-tillhörihet börjar kännas oviktitt. Ketchupsången som ringsignal å spottandet på dem hemlösa berör mej inte alls å Göta kanal 2 känns som ett ok filmval. De börjar krylla av sexkandidater överallt på stan. Håll ut.

- Vecka 4: Apatin inträder. Se till att basta mycke. Håll ut.

- Vecka 5: Helt plötslitt börjar ja charmas av dialekter som Östra Göingska å Listerländska. Hon som jobbar på banken me nallar hängande på sin rygggsäck å har Betty Boop-strumpor blir tittad på. Håll ut.

- Vecka 6: Hermafroditens nummer kommer att tokblinka rött, ja kommer att va jävlitt nära att svara. Håll ut.

- vecka 7: Tanken på att gå en drejkurs kommer att komma. Håll ut.

- Vecka 8: Nästan varenda tjej kommer att kännas som ett tänkbart knull. Håll ut.

- vecka 9: Tankar som att ja kanske borde bli bög istället kommer att komma. Håll ut.

- vecka 10: Jobba extra, träna extra, storstäda lägenheten. Håll ut.

- Vecka 11: De dyker upp en onykter 3-barnsmamma som tänder en cigg å rycker i kopplet till den äckliga å skitiga hunden samtiditt som hon rättar till sin leopardblus å ja kommer stirra i minst 30 sekunder å tänka varför inte ? Håll ut.

- vecka 12: De kommer att dyka upp en småsöt tjej som e mer utan fel än att vara rätt å ja i min sexuella frustration kommer blanda ihop de hela me kärlek å tro att hon e den perfekta partnern å säga ja, ja vill ha dej i mörkret hos mej.


- Men eftersom jag skriver så sällan och det kanske dröjer innan det slår i 10000:e peepern så kanske det trots allt går att ut utlova ett sexpris. Du kan få köpa mej som en oskuld för 10tusenkr för att skänka på nån möhippa, 50-årskalas, studentpresent elr whatever. Här om jag var en sann altruist skulle jag inte skriva vad jag skänker dem pengarna till men eftersom jag fortfarande innehåller en större portion ondhet trots veckans kompis och veckans anställd så tänker jag berätta att det ev överskottet skänker jag till utterns överlevnad.

Ovanliga vantar sa...

Det var länge sen jag orkade kolla folks bloggar men nu snurra jag runt en sväng å hamnade på Bella Å Tyras show med Kissie som gäst. Kissie va ju riktitt underhållande asså.

- Min egen blogg e kraftigt hämmad av att för mycket folk läser den. Den kreativa ärligheten e som bortblåst, lika borta som sexet och snön. De e fan alltid nypotatis nånstans i världen så därför måste jag backa bandet.

Ovanliga vantar sa...

Jag hamna mitt i rånet av apoteket på södervärn igår. Polisen tog givetvis ingen. Rånaren hotade me en tegelsten!

Joplin sa...

älskar, älskar, älskar!

Ovanliga vantar sa...

Yes we candy: Bordstricket e åsså fantastiskt me rättegången å elektriska stolen som följer.

Ovanliga vantar sa...

Yes we candy: Bordstricket e åsså fantastiskt me rättegången å elektriska stolen som följer.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?