lördag 16 januari 2010

Svält, död, hunger och avsked

- Bytte gym förra veckan och som alltid dyker det då upp gamla bekanta från tidigare gym där jag tränat som kommer fram och hälsar glatt. Ingen kan namnen på varandra och vi bemödar inte oss att lära dem denna gången heller utan det är bara en kram elr ett fast handslag som gäller. Så idag kände jag igen en kille:

Jag: - Hallå tränade inte du åsså på..

Starvation Kid: - Nej, jag började träna förra veckan.

Jag: - Tycker jag känner igen dej.

Starvation Kid: - Kanske du känner igen mej från tv ?

Jag: - Jaha, vad gör du då ?

Starvation Kid: - Jag sjunger.

Jag: - Jaha, i vilket band då ?

Starvation Kid: - Arash heter jag.

Jag: - Jaha, men dej har jag ju hört talas om. Det går väl rätt hyfsat för dej med musiken, bättre än med träningen ? ( Ingen fråga utan ett väldigt grovt konstaterande men vet inte vilket tecken jag ska använda till det ? ). * Då kom jordens kanske vackraste tjej. Förhoppningsvis hans syrra men troligtvis hans tjej.

- Veckans bio: " Avsked ".

- Veckans bok: " Många människor dör som du " av Lina Wolff.

- Veckans fundraiser: " Hungerprojektet " vilket jag inte kan bestämma mej för om det är ironiskt elr tokrätt att dem lagt det på Moccasin där ingen jävel någonsin gått mätt ifrån.

2 kommentarer:

Ordanom sa...

vemfan e arash? nån random iranie?

har tagit toefl-testet idag och jag är helt slut. om jag inte klarade det så hänger det på två saker, varav ingen handlar om mina kunskaper i engelska:
1. försök vakna 7 timmar innan den tid du vanligtvis vaknar och gör ett omfattande oförberett prov i engelska under 4h.
2. hejdlös nervositet pga märkbar svacka i hjärnaktivtet 7 timmar innan hjärnan vanligtvis vaknar.

nu tröstäter jag. med all rätt!

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Arash va visst nån som vatt me i Melodifestivalen, jaja ja tyckte mest han såg anorektish fast glad ut. Kommer på nu att jag i villervallan glömde betala för min mat på Fundraisingprojektet igår. Vet inte om jag gjorde de omedvetet när jag tyckte för liten del gick till behövande.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?