torsdag 7 januari 2010

Dygnsrytmer i prenässansens tid

- Sömndoktorn tittade på mig och sa " Detta var väldigt ovanligt elr rättare sagt har jag aldrig tidigare varken sett elr hört om någon människa som har denna dygnsrytmen som du har ". Min dygnsrytm är alltså på 26 hr. Dem flesta människornas dygnsrytm är på 25 hr och den sjunker ju äldre man blir. Är jag en ny art ?

- Det som händer när vi har kass dygnsrytm ( 25 hr elr som jag 26 hr ) är ju att vi ofta går och lägger oss 1 hr för tidigt och har därför svårt att somna och sedan när klockan ringer nästa morgon har vi fått en timme för lite sömn och nästa natt blir det ytterligare 1 timme fel och ännu värre morgonen därpå alt. slocknar vi supertidigt av tröttheten och sover för många timmar också blir det kaosartad dygnsrytm oavsett hur vi gör.

- Om nu dem flesta människors dygnsrytm är på 25 hr varför ändrar man inte dygnets timmar till just 25 ? Natt elr dag blir något subjektivt bara. Det känns som att här finns det pengar att tjäna för samhället på massa saker. Antingen på att folk jobbar 1 hr mer per dygn elr får sova 1 hr mer varje dygn och på så sätt blir friskare och gladare. Åtminstone behövs det göras och säljas nya klockor ju.

- Längre fram kommer denna ideen beskrivas på samma sätt som när jorden gick ifrån att vara platt till att bli rund typ. Jag håller på att jobba på ett Framtids - TP och svaret på den gula frågan " Vad kallas den nya tiden där vi övergår till 25 hrs - dygn ? ". Svaret är ju givetvis " Preambirytm ".

20 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Katthemmet Kompis har brunnit ner
Den 1 januari 2010 brann Katthemmet Kompis ner till grunden. Många katter är räddade, några sprang ut i skogen. Vi vet fortfarande inte hur många som omkom i branden. I gråt och chock.

Inne:
Petronella
Malin (Hemma från veterinären)
Matti
Rosina
Inka
Ida (hos veterinären, har kryat på sig)
Tjalle
Gandalf
Silje
Svea
Safir
Poppe
Sixten
Toola
Marmelad (hos veterinären)
Elvira
Stitch
Sigrid
Shy
Tristan
Soffipropp
Lucky
Tassie (Hemma från veterinären.)
Doris
Robinson (Hos veterinären pga av brännskador och rossliga lungor)
Puma
Majsan
Malte
Mira Mix
Snoddas (Finns inte på hemsidan)
Mimmi
Jussi (Får vård)
Toulouse

Följande katter har setts kring området:
Sickan
Fleur
My

Följande katter bor i stödhem:
Nalle
Tussen
Winnie
Tiger
Alice
Agnes
Sture
Tuva
Iris
Leo
Violetta
Emanuel
Randy
Grålle
Kolis
Måns
Theo

- vill ni skänka en valfri slant. PG-konto: 35 74 82-9

Hittills har de skänkts 103 260 kr i akutgåvor sedan den 1/1. Pengarna kommer verkligen till nytta och i synnerhet som dem nu kan meddela att det finns planer på en återuppbyggnad av katthemmet.

- Sitter å skriver om mitt testamente. Hälften till katterna å andra hälften till isbjörnarna.

Ovanliga vantar sa...

Som nattarbetare elr vanligt folk med ångest kommer givetvis inga ändringar att spela nån större roll, vi e liksom alltid i fel fas.

Ovanliga vantar sa...

Själv har jag gett upp House of hell men min granne ovanpå kör på i sin frustration:http://apartments-barsten.blogspot.com/2009/12/vattenolycka-i-kallaren.html

Ovanliga vantar sa...

Grannen å House of hell: http://apartments-barsten.blogspot.com/2010/01/frysen-ar-dod.html

BoelBitar sa...

Men tomtar och tomater är väl fortfarande samma sak? Det är väl bara en betoningsfråga?

Tixie sa...

Jag orkade inte läsa nånting mer än själva inlägget, har ingenting att säga eller skriva eller kommentera utan vill bara uppmärksamma alla på min existens.

Ovanliga vantar sa...

Boel: De enda rolia me facebook va tomatomtarna.

Tixie: De va bara massa kattfantasi. Kattpsykolog ska ja bli när ja blir stor.

DD sa...

nu när du säger det....jag tror jag har kass dygnsrytm jag med. Det förklarar en hel del.

Det där med katterna, det får du nog förklara (eller radera) verkar ju bara vara nasty...

Ovanliga vantar sa...

DD: Katthemet brann ju upp. The nasty e ju att dem inte har ett hem nu. Alta vista Katthemet Kompis

Tixie sa...

Men katter fixar ju att leva ute också, det som gör dom till katter. Dom har väl en medfödd utelevnadsinstinkt som får dom att fixa allting, det som gör katter till katter, att dom är svingrymma. Synd på själva hemmet bara, det är ju bostadsbrist överallt.

Ovanliga vantar sa...

Tix: Jo men ja tror dessa kissekatterna va miskötta/skadade osv å blir nerbrottade av en stark mus elr svag råtta å överlever inte i de fria. Löpsedel: Nu bostadsbristen så stor att tom att husbockar/löss/ katter får finna sig i att hyra i 3ehand alt bli hemlösa. Hemlösa rasar: Nu hamnar vi ännu längre ner på skalan, julbordet blir till en julmust att dela på 2. Pensionären Åke rasar: Ja får äggulan på Måndan å vitan på Tisdan, jag som byggde detta landet.

Tixie sa...

Maud köpte en latte för statens pengar.

Karl 18 år, Örebro: Jag bryr mig tji om nåt annat än graffiti, yao.

Måns Zelmerlöv 26 eller 27 eller nåt: CARA CARA MIA!

Katharina 65 år, pensionär: Maud har svikit mig, jag litar aldrig mer på en annan människa.

Ordanom sa...

asså jag håller verkligen med. det är iaf nånting som inte stämmer. min kropp vill sova 10h per natt för att vara utvilad men om jag gör det så måste jag gå o lägga mig senare natten efter. delvis därför har jag valt att leva fullt ut som nattmänniska. en gång råkade jag försova mig till jobbet då jag började 21.30.

jag skulle just idag bli isbjörnsfadder.

Tixie sa...

Livet är döden, nickis. Dagens nyktra sanning.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Jag tror att i framtiden kommer folk att skratta åt att vi delade upp livet i 24hrs-dygn, dag å natt kommer va vad svartvit tv e för oss nu.

Tixies: Döden e livet. De e nattens onyktra lögn.

Ordanom sa...

det må jag säga. du är en sån visionär. jag blir fullständigt overwhelmed av beundran. keep it coming!

DD sa...

Well well...katthemmet brann upp sa dom på nyheterna. Synd om katterna iofs. Dock bryr jag mig inte. Orkar inte. Det finns dagis, skolor, barnhem, egna hem och andra plejs där små oskyldiga barn vistas som dagligen brinner upp och bombas och förstörs. Kan du rada upp alla namnen på barnen som bodde där och som dog, brändes, försvann och som led?

Ovanliga vantar sa...

DD: Barn orkar ja inte bry mej om. De e regeringarnas å föräldrarnas ansvar å please sluta föd fram fler nu, en samling namnlöst snor e va dem e men stackars djur, nu skjöt dem hela jävla djurparken åsså. Jag har vatt på SOS barnbyar men dem vill inte ha män som jobbar för dem sorgligt nog. Ja skulle vilja ha en liten räv som husdjur, såklart ska den heta Tango. Kss kss kss, ja kom då Tango, dags för mat.

Tixie sa...

Blir inget The booty and the beat för min del ikväll, ska ta mina ägodelar och stoppa ner i en Apoteketpåse i hopp om att vara granne med Boom bap innan helgen är slut. se till att skaka loss med alla latinos för mig med så ses vi snart.

Tixie sa...

Ändrade planer, det kanske blir malmö ikväll. Hör av mig!

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?