onsdag 20 januari 2010

Ett dåligt målat staket typ

- Depeche Mode 25 Januari i Malmö Arena. " Now this is fun " eftersom jag råkar ha en extra biljett och hade detta varit en riktig blogg så hade jag slagit på stort och typ lottat ut den till en random läsare men ist så om det är någon som är intresserad så är den din om jag får skjuts till och från konserten. Du är " Behind the wheel " asså. Arenan är ju " Miles away ". Jag bryr mej inte om där är " A fly on the windscreen " så länge vi " Come back " from Kroksbäcks krokar.

- Man kan läsa igenom bloggen för att se om det är lönt att ens försöka vara den som får hänga med. Några har uttryckt att jag verkar vara aningen kräsen när det gäller relationer men jag tycker att jag har helt rimliga önskningar såsom:

* Maxvikt 60kg: Allt annat är " Wrong " och " Useless ".
* Tåla kyla: " Ice machine ".
* Ironi: " World full of nothing ".
* Gå snyggt: " When the body speaks ".
* Charm: " The sweetest perfection ".
* I form: " The sweetest condition ".
* Udda: " Personal Jesus ".
* Bra keglar och inte " Big muff ".
* Stil: " Dressed in black " elr " A blue dress " men du behöver varken vara " Precious " elr " Perfect "
* " Clean " som i rök/sprit/hund/barn-fri.

- Ansökan om en biljett handlar ju bara om " Question of time " och
" Question of lust ". Allt jag behöver är ett svar på frågan " Whats your name " och " A photograph of you ". " It doesnt matter " om du " Lie to me ". Jag har ingen " Policy of truth " liksom. Du kan vara en " Ghost " elr ett " Halo ". Kanske du bara har ett " Hole to feed " elr endast är den där som kallar sig the " Happiest girl ".

- Detta är ju inte någon sexblogg så jag tänkte inte nämna " Master and servant ", " Slowblow ", " I promise that I will if you want ",
" Flexible "," Dirt ", " Just cant get enough " elr " Stripped " men ville bara säga att alla är välkomna att vara med i tävlingen, tom " Fools " och " Damaged people " så länge dem har " Insight " och det där andra som " Its called a heart ".

- Du har " Nothing to fear ", jag är inte " Dangeorous ". Jag har bara ingen " Shame " i min kropp utan snarare bildar mina tankar en sjö, typ " Sea of sin ". Kanske är detta " The meaning of love " men om inte
" It doesnt matter ". " Oh well ", " Nothings impossible ". " The price of love " är väl att vi under kvällen kanske tänker " Shoudnt have done that " men isåfall så vinkar vi adjö efter konserten och " Leave in silence " om " Its no good " liksom. Alernativet är ju " See you " eftersom det var such a " Pleasure, little treasure ".

- Tror konserten kommer att bli " More than a party " så jag " Wating for the night ". Kom ihåg att innan ni ens tänker tanken att söka den där extra biljetten att " Everything counts " så bara " Breathe " och känn ingen " Rush " utan bara " Enjoy the silence ". Den med högst
" Shout " vinner inte. " Goodnight " / " Judas "

25 kommentarer:

Elle sa...

You're the Ghost in my house, all I wanna do is see you... sometimes –It's a question of lust!

DD sa...

Madness

Men du Ambi, va fan, kan du inte bara skriva "trevlig, smal, charmig tjej med körkort och bil sökes!"?

Jag hade gärna slängt in en ansökan men jag är inte i Malmö det datumet. Depech är en favorit!!! Och bara så du vet, jag kan vara jävligt trevlig och charmig om jag bara vill ;D

Ovanliga vantar sa...

Elle: Fan tror de blir bra, har ju knappt lyssnat på dem sen man hatade dem på 80-talet. Nitzer ebb kanske kommer va grymt bra.
DD: Jo men vafan en sån ansökan hade ju inte tagit hela natten att skriva. Lite effort asså. Tror jag frågar nån i Kroksbäck 19.00 på Måndakväll. Cykelväg dit hoppas jag.

Tixie sa...

Jag var med i nån tävling för nån dag sen och vann en valfri 12bitars tårta som specialgörs enligt mina önskningar på Konditori Savoy, uthämtning inom en månad. grejen är bara att konditori Savoy ligger i uppsala och jag har varit glad hela dagen för nuffin.

Du behöver en tjej som inte tror att du är boyfriendmaterial så att du aldrig behöver ge igen genom att säga "jag har börjat kolla på andra".

Ovanliga vantar sa...

Tix: Jag får ju höra att jag e allt annat än boyfriendmaterial hela tiden. 'You just oozes sex ' e ju frasen jag får kastad i mitt face. Min senaste flickvän e den enda som tyckt jag va boyfriendmaterial, problemet va att hon försökte övertyga mej att ja hade pappa-pontential åsså. Tixi min vän, jag frågar dej typ 17.00 på Månda om du vill hänga på om du råkar va sugen just då. Ska visst gå nån buss typ 182 ut dit från nånstans.
Nu skar min dammsugare i slasket i hallen.

DD sa...

HAHAHA, det är långrandigheten som efterfrågas alltså? Och visst var det effort i ditt inlägg. Riktigt riktigt bra.

Jag tror du kan få riktigt bra häng om du viftar med biljetterna utanför arenan.

Ovanliga vantar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ovanliga vantar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tixie sa...

Alltså jag gillar fan inte depeche. Jag tänkte bjuda dig på kaka när jag har kommit in i vanorna igen. Bor i hålan i helgen men vi hörs på måndis. Behöver du en kock nån dag kan du köpa kyckling + andra saker så kan jag tillbereda.

Ovanliga vantar sa...

Tixie: Jag har slutat laga mat så e tacksam för kockinsats en dag. Kanske nästa Lördaeftermiddag/kväll ? Häng med till Depeche om du vill på Måndag, hörs då. Där går buss 85 typ från Södervärn som bara tar 12 minuter. Det räcker att åka ca 18.30 nått.

Tixie sa...

Jag är nog i malmö runt 12 så vi får hooka up nån gång på dan hur det än blir asså.

Pia sa...

Jag är imponerad av ditt inlägg! Har ingen aning om vart Kroksbäck ligger(Orkar inte googla)men Umeå ligger tyvärr jävligt off i det här speciella fallet! ;)

Ovanliga vantar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ovanliga vantar sa...

Tixieieie: Jag ringer! dej efter det klockan slagit mitt på dagen för att kolla av om du vill. Anrs hade vatt kul om du hade provlagat typ en chili con carne elr nått på Lördakväll ( Livslucka 16-21) innan jag ska iväg å jobba natt. Du kan facebooka en ingridiens i taget tills dess. 
Pia: Tack. Egentligen borde jag skriva ledtrådar i på spåret å inte harva runt bland...

Tixie sa...

Har nu mailat och frågat om jag kunde boka Nitzer-sångaren för kaffe till alla mailadresser jag kunde hitta som på nåt sätt var sammanlänkade med bandet.

Tack för en rolig kväll Nickis.

Ovanliga vantar sa...

Tixis: Nitzer Ebb-sångaren va värd trippen. Min reaktion på efterbandets extranummer kändes i hjärtat. Tänk att de gick att bli portade för a non-claping-behaviour. Kul kväll där min psyk-kontakt kändes som the healthiest one i arenan.

DD sa...

Hur var Depech nu då? Sjukt bra eller bara gamla gubbar som försöker?

Ovanliga vantar sa...

DD: Depeche va kassa men Nitzer Ebb va bra. Jag förväntar mej en kaskad av elakheter från Hanna Fridens läsare. Hon e ju den där tjejen som man egentligen inte bryr sig om men när nån e så lättretlig kan jag inte låta bli att retas lite (History repeating). Hon har svurit å skrikit me hjälp av sina manliga läsare å påhejad av sina kvinnliga på mej under senaste dygnet, klippt å klistrat å bara publicerat hejaramsor. Sorgligt men nu ägnade hon ett helt inlägg åt hat mot mej. Synd att jag inte bloggar för pengar då hade jag orkat fortsätta retas me henne. Samtiditt så e ju bara typ vart 25inlägg hon gör läsvärt så därför hade jag nog inte orkat ändå. Kul att hon tror att hennes läsare ska hata mej, jag tror inte nån orkar bry sig.

Tixie sa...

det var väl du, jag och snubben med ett förnamn och ett efternamn som var friska. Ledsen att jag bidrog till att få oss utkickade, känner nu i efterhand att jag kanske borde ha reagerat annorlunda, men när folk är så jävla hysteriska kan man inte låta bli. Ändå något att kryssa av på listan liksom. Portade från Malmö arena medan 11 000 Depeche-fans står och vrålar hysteriskt- Check.

Ovanliga vantar sa...

Tixie: Jag vågar knappt skämta om ett uttryck för då kan folk få för sig att jag slänger mej me de men ja tar chansen ' Hallå 80-talet ringde å ville ha tillbaka sina busvisslingar'. ( Här skulle behövas ett tecken för trippelironin, kanske ett dåligt målat staket typ ).

Tixie sa...

Bookingagent: "Thank you for your request. Could you tell me exactly what it is you would like to do?".

Tix: "I would like to meet up for a cup of coffee, as I explained. Maybe Zoegas, maybe Nescafé. Talk an hour. Then absolutely nothing, or more coffee."

Ovanliga vantar sa...

Tixie: Bookingagenten verkar vara samma kille som gjorde koreografin vilket innebär att han borde tjäna så att du kanske slipper betala för the refill. Bestäm Zoegas antingen Colombia, Skånerost elr det där naturfärgade.

Tixie sa...

Har för mig att jag gillade det där vi drack på kaffebryggeriet en gång. Typ nya guineakaffe eller nåt. Väntar på svar nu.

Elle sa...

The Dave verkade lite dämpad men konserten var bra! Lyckades inte hitta dig bland massorna som det spelades music för men jag hoppas du enjoy:ade the icke-silence!

Ovanliga vantar sa...

Tix: Jag har Guieneakaffe hemma, köpte de som present men ångrade vänskapen å kaffet står orört. Efter chilin.
Elle: Jag tyckte Nitzer ebb va en glad överraskning tyvärr innehöll Depecheavsnittet för mycke av dålig solosång. Men vi hade kul, viktiast ju

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?