fredag 11 december 2009

Världens lyckligaste folk

- Hänger med Dansk Folkeparti och det roligaste med dem är väl att dem är förbannade på Ikea för att deras fina varor är döpta till Stockholm osv, sänggrejer är döpta med Norska namn men mattorna har Danska namn, Svensk imperalism alltså.

- Sverigedemokraterna, Dansk folkeparti och Ullared har de gemensamt att dem står för sin skit, inget hymlande och dessutom har dem tosse-tjekken fast av olika anledningar.

- Vild luksus: Bokat resa till Cuba sista 2 veckorna i Februari. Hela paketet med 4hr Spanska och 1 hr Salsa om dagen och boende i familj i en håla vid stranden. Åker med Bjällran.

- Jag bor ju i Pleasantville fast i Villa Villekulla och hoppas nu på att jag kan ta mej därifrån. Med lite tur kan jag sälja min besittningsrätt i ombildandet till bostadrättsförening och isåfall hoppas jag att dem pengarna räcker för att ta mej till havet om det så bara blir en 21-kvadratare där. Som en koja fast i ett paradis typ.

- Glistrup var den första kända rasisten som existerade på nära håll. Han hade en bra ide och det var att lägga ner försvaret. Enda kostnaden skulle vara en telefonsvarare där rösten sa " Vi ger oss " på Ryska. Idag hade det väl funkat bäst med Engelska.

- Mitt huvud känns som ett samspelsdrabbat område idag. Någon önskar hjälp med att logga in på Tasteline för att hitta recept till marsipanbröd och en annan vill lära sig att äta knäckebröd utan att smula. I Danmark kan man få extra tid på prov om man kan visa upp att man har pollenallergi men inte om man har PTSD. Danskarna är nu så högt på rasistlistan att dem på sin semester låtsas vara Tyskar !

6 kommentarer:

Elle sa...

Grattis till beslutet med besittningsrätten. Och grattis till den stundande Cubaresan. (Jag är avundsjuk). Mycket danmark för dig på siståne?

Ovanliga vantar sa...

Elle: Ja, de va viktia beslut. Cuba för att släppa flygrädslan å för att få ett liv å förhoppningsvis bor ja vid havet innan nästa sommar. Du måste pendla mellan skoj å tosseri i Danmark? E din man Dansk föresten? Så många rolia fakta typ: I Danmark e medeltemperaturen 7.7 grader å man gillar inte muslimer

emz sa...

fyfan vilken diss. men jag förstår dig, jag är inte på hugget precis.

Kan du hjälpa mig med att fatta hur det blir i dåtid, i spanskan. Jag kan inte riktigt förstå reglerna med preterium och imperfekt. Eudy kan inte, kan du?

Ovanliga vantar sa...

Emz: Sorry ja trodde alla hade slutat blogga så ja la upp massa nya länkar. Ja skriver ju knappt själv längre. Lägger till dej imorron igen. Imperfekt är något som är pågående i dåtid och preteritum något avslutat i dåtid. ' Jag badade (Imperfekt) när Palme skjöts (Preteritum).

Ovanliga vantar sa...

Stackars vikarien på mitt jobb. Har 4 kollegor som nu frågat om vi har nått ihop vilket vi verkligen inte har, vi har typ pratat 3 ggr 10min typ på kanske ett halvår. Nu e hon orolig för att hon inte får förlängt pga de å måste ta ett snack me chefen. Måste ja sluta le mot folk?

Ovanliga vantar sa...

Min dödsångest verkar ha försvunnit när ja bokade flyg, har ju sett, gjort hört tillräcklitt i mitt liv, bryr mej inte om planet störtar. Kan de vatt därför ja råkat på en galen förkylning? Lite som när yogafolket hävdar att du kan bli sjuk när du först börjar köra yoga bara för att du släpper massa uppdämt stuff? Ingen kärlek så långt ja kan se i sikte, närmast e Ciara nu på SNL.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?