onsdag 16 december 2009

Hugo Chavez är Kapten Zoom

- Chavez har landat i Köpenhamn. " Vi ska inte byta klimat utan systemet. Bara så kan vi börja att rädda livet på planeten. Kapitalismen hotar mänsklighetens överlevnad. Man skulle kunna säga att ett spöke går igenom Köpenhamn och rör sig i tystnad i denna sal, det är ett skrämmande spöke som vi kallar för kapitalismen. Därför manar jag till att fortsätta vår kamp mot kapitalismen ".

- Hade lunchklass ( Engelska ) med Cisnerosadvokaterna och blev presenterad för en armesnubbe som kom i sällskap med min elev. Status att ha sin egna personliga Engelsklärarare, ungefär som sin egna personliga gymtränare så därför blev man presenterad för folk överallt alltid och la inte så mycket notis om vem människorna var. Hade vår lektion och som vanligt när jag hade haft för kul kvällen innan så blev det mest att jag lärde ut en massa proverb, eleverna gillade det och planeringen för mej var minimal.

- Nästa morgon när jag var på väg till min morgonklass på Quaker så stoppades jag av mina grannar som alla stod och tittade på tvn hos en kille som bodde i huset, armen höll på att störta regeringen och hade just tagit över Venevison ( En tv-kanal) där jag skulle undervisa senare samma kväll. Kaos utbröt rätt snabbt strax därefter, på radion säger Presidenten att allt är under kontroll men samtidigt så ser vi från taket på vårt hus hur flygplan bombar centrum där Presidentpalatset ligger.

- Lottdragning sker och de blir jag och Jose Maria som ger oss ut för att skaffa mat till alla i huset. 3 dagar senare har Cisnerosadvokatens vän Hugo som jag blev presenterad för flytt och gett upp övertagandet av landet. Hugo Chavez och hans 90 närmsta kuppmakare tog ett plan och drog till Peru.

- Sen var det Toque de queda ( Utegångsförbud ) under långa tider på dygnet veckan därefter men det togs bort någon timme här och där tills allt skulle vara back to normal. De följande veckorna var jag rädd för skuggor och när en gammal skrotbil körde förbi där vi bodde kastade vi oss allihopa på golvet i rädslan att det var en ny statskupp ( Golpe de estado ) på gång igen.

- Livet återgick till det vanliga i Caracas och jag kunde fortsätta vara rädd för det jag brukade vara rädd för dvs poliserna i stan. Enda skillnaden var att nu hade jag adderat lite PTSD till min personlighet.

- Chavez blev sen efter några år i fängelse vald till president 1998 och fortfarande styr han Venezuela mot att försöka införa 6 - timmars arbetsdag och fri sjukvård mm. Han är bla polare med dessa: Muammar al-Qadhdhafi i Libyen, Aleksandr Lukasjenko i Vitryssland, Robert Mugabe i Zimbabwe och Mahmoud Ahmadinejad i Iran. Allt är inte svart eller vitt asså men han har kanske inte som jag hunnit radera alla dåliga/onödiga vänner från facebook.

- Hade egentligen tänkt skriva om varför jag tycker demonstrationer är värdelösa efter att ha växt upp hängandes med BZ-kidz i Helsingör, skrikit mej hes på Agenda 21 i Rio och deltagit i diverse protestaktioner världen över och sett att inget har någon betydelse. Det enda sättet att förändra världen är att lägga sin röst på dem som har makten att ändra lagar eller sätta nya lagar i stånd så därför tycker jag du skall rösta på det parti du tror skulle gynna flest människor/ djur / klimat osv. Därför lägger jag min röst återigen på Miljöpartiet.

- Galaxer i mina braxer.

83 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Hängde me en tjejkompis som ja inte får nämna vid namn om ja berättar om hennes kärlekshistorier på Belle. Inredning å allt e snäppet bättre nu, fortfarande lesbisk dominans. Hennes kändisdate stood her up så sorgen dränktes i vin. Mitt råd: Gör slut. Lovar man saker så håller man de anrs får man lära sig att lova färre saker. Så låter min gyllene regel. Top-3 band som aldri attraherat minsta fiber i mej: 1. Kent. 2. Radiohead. 3 Coldplay. Eurythmics nu 'Here comes the rain again'. Jo föresten hur stora e oddsen men the dude dvs killen som e ihoppa me en annan tjejkompis råkade dyka upp på Belle, han flydde snabbt. Fan vikken otur han har, först en otrohetsfika på Pronto som ja sprang in i Måndas å nu av Malmös 1000 ställen hänger ja på ett som fan knappt nån känner till sent en Onsdakväll.
Gör slut för fan. Nu kommer Jonathan Johansson 'Aldrig ensam'

Ovanliga vantar sa...

Nu kommer 4non blondes 'whats up'. Senast ja reagerade till den låten va i ett snabbköp i Cascais, Portugal dagen efter Nirvanas galna konsert som visade sig vara nästsista elr sista tror jag. Nevermind men ja tokgillade aldri skiten honestly.

Ovanliga vantar sa...

Top-3 sjukdomar som går att råda bot på med lite kommunikation. 1. Otrohet.2. Svartsjuka. 3. Malaria. Third world me 'Talk to me' nu

Ovanliga vantar sa...

Nu ska ja blunda till Sophia Somajo 'I-rony'.

DD sa...

Bota otrohet med kommunikation? Tja, du har nog rätt. Det bästa vore att 1. Säga ifrån direkt att man inte vill vara ihop och dra innan det blir otrohet 2. kommunicera att man vill ha flera partners samtidigt och inte vill vara monogam samt öppna för att ens partner ska få ha det likadant

Fan va lätt!

Nu har vi räddat världen från otrohet. Ska vi rädda miljön nu eller?

Ovanliga vantar sa...

DD: kommunikation botar allt. Alltför få fattar de tyvärr. Hur svårt ska de va?

Ovanliga vantar sa...

top-3 jobb där dem skulle lära sig att hålla käften å jobba:1. tandläkaren.2 Massören.3 Frisören

Ovanliga vantar sa...

Jag e dåli för miljön ida. Betalade kubakittet, Barcelonalägret å tandläkaren pang,pang å pang 30tusen. I nån sorts gengäld så erbjöd ja mej jobba extra på julafton så att en mamma får fira jul me sin familj å sen ska ja önska nårra 50-krs-låtar på musikhjälpen inatt åsså tänkte ja ställa ut en skål me varm mjölk ti frusna igelkottar. Kvitt? Nä kvitt blir vi när galaxen får nog. The dandy warhols' All the money of the simple life honey'. Ida har ja vatt förbannad på banken å tandläkaren hittintills. Mer kaffe sen rygg+axlar på gymmet

Ovanliga vantar sa...

Lagat mat för 1sta gången på galet länge. Lax,pasta, spenat å alfalfagroddar. Sjukt gott.

Elle sa...

Kommunikation är grymt spännande. Vad är triggerpunkterna som gör att folk skriver kommentarer vs bara läser och inte kommenterar på din blog? Som i det här fallet, sjukt spännande läsning men jag har inget vettigt att tillägga. (skriv en bok för f-n, publicera på Vulkan eller något annat, jag lovar att läsa ink. Ev. Uppföljare + se ev. Filmatiseringar om du lovar att Persbrandt eller Nyström inte får vara med).

Ovanliga vantar sa...

Elle: När jag började blogga så var ju iden bok-teater-film å hela helvetet, jag skrev till å med vilka låtar som skulle spelas när diverse blogginlägg hamnade i filmen. Tror till å mej jag nämnde vilka skådisar osv.

Asså om man ville ha kommentarer så ska man skriva nån självklar svenssonklysha om nått aktuellt å vrida upp den å sen kanske säga motsatsen alt lägga upp en bild på en klänning. Folk kan inte hålla igen på sin ilska å de kommenteras som fan, så jobbar ju dem som vill ha läsare å reklamintäkter. Jag bara skriver och ibland är det bara text som inte varken är så lätt att kommentera elr värdera å då bara läser man å går vidare å ibland så e ja spot on på nått där en läsare blir glad att nån annan tänker likadant där den känt sig ensam om en tanke tidigare.

- Jag söker ju inte ilskna läsare å jag söker inte massinvasionen av meningslösa kommentarer typ "haha" som många av storbloggarna har.

Jag råkar ju entligen bara vara social med mej själv å i det samtalet är där vid enstaka fall någon som hoppar in i å andra gånger pratar jag med mej själv 10 inlägg i rad. Jag ser det som att ni klottrar i min öppna dagbok å det e lite så det ska vara här. Bloggen handlar enbart om att göra en tydligare bild av mej själv för mej själv. En kurs i medvetenskap typ.

- Man kan se min blogg som svt24 typ. Knappt nån som kollar men ibland när man minst anar det å zappar förbi så är det nått av värde. Ingen ämne e någonsin ett watercooler-ämne.

Om jag skulle börja få läsare som fan skulle jag bli tvungen att skriva svårare/mer internt så att jag hela tiden hamnar i den där 5%-högen av udda bloggar utan mål å mening.

- Jag håller ju på å ge bort mina sista ägodelar, en bok hit å en annan dit,färre å färre vänner på facebook, telefonen osv. När allt e nere på noll å man dör så lätt det blir för dem ska städa undan liksom.

- Bloggen är det enda som ska finnas kvar, som ett skeppsvrak typ. Inga rättigheter går att binda till någon, inget lösenord som kan stänga ner skiten.

- Hade jag trott på nån religion så kanske jag hade börjat tro att Den perfekta partnern fanns i himmelen?

- Som nån anonym läsare häromdagen sa så hade jag passat som nattradiopratare. Social men i min ensamhet.

Ovanliga vantar sa...

Elle: Jag har sagt de tidigare, du kan få göra bok av hela bloggen när jag dör elr nu. Sätt in överskottet på postgironummer - 4725676 dvs Isbjörn. När isbjörnarna ätit sig mätta skänker du resten till Malariamedel å önskar " Forever young " av Alphaville.

Ovanliga vantar sa...

Tänkt på det, en del av dem större bloggarna frågar sina läsare vad dem vill läsa? De e ju för fan helt galet, skriv va fan ni vill asså. Lika knäppt är det när partier ändrar sin politik efter vad folket vill ha? vafan har ni inte startat ett parti för att ni hade ideer? pga av det så har jag åtminstone nån sorts respekt för Vänsterpartiet å även Sverigedemokraterna. Vi tycker så här, rösta om ni håller med liksom, ärligt å bra.

Ovanliga vantar sa...

Fleetwood mac å 'Everywhere' på musikhjälpen, ja gillar. Fick mej att minnas Joe cocker å Manhattan transfer på en tjurfäktningsarena som tågluffande 15-åring i Valencia.

Ovanliga vantar sa...

Sahara hotnights' visit to vienna ' nu. Såg dem som förband till The Donnas i Bilbao 2001. Ligger å grubblar på lägenheten min, e inte ett dugg sugen på att ta lån på en miljon åsså går räntorna upp åsså va all glädje i livet borta. Frank Sinatra ' Let it snow' nu.

Elle sa...

Det jag gillar med din blogg är att den inte är så "kommersiell" -att du inte desperat söker läsare eller kommentarer som så många andra. Jag läser -på egen risk typ. Och det gillar jag.
Jag lovar att göra en sjukt bra bok om du dör. Isbjörnarna kommer att få det bättre och Malarian kommer att bli ett minne blott. Jag tänkte "hade det inte varit roligare för dig att skriva boken när du lever och se reaktionerna" men sen tänkte jag att det är för jäkla tragiskt med folk som skriver memoarer i unga år -som om livet redan är förbi... (Varför blir folks liv så himla mycket mer intressanta bara för att de dött förresten?) Min blogglänk "TB" leder till Thor-Björns blogg. Med hans bok medföljer en CD, i boken anges när man ska lyssna på vilket ljudspår. Är det inte time to let go gällande lägenheten? Annars kan du ju alltid låna och sälja om du ångrar dig eller tycker rätnorna blir för höga...

Ovanliga vantar sa...

Elle: På egen risk gillar jag. Lägenheten e ett aber (sällan använt ord). Cornershop' Brimful of asha' nu. Gammal favorit ju. Ska kolla din T-b-länk inatt. En 3e kaffe sen 2hr beachvolleyboll

Ordanom sa...

jag gillar också fleetwood mac och everywhere! den gör mig glad som satan.

Ordanom sa...

nytt under solen. jag fick dispens hos utbildningsförvaltningen, dom godkände mina betyg till slut. så jävla fantastiskt. jag är i något slags positivt flow där allting tycks ordna sig för mig ändå. dispens hos dom, stipendium av jobbet. keep the faith.

läste i tidningen att stadsmissionen är överbefolkad av volontärer i jul. alla som sökte fick inte plats. det verkar hett det där. elr så har folk bara förstått att det är en perfekt ursäkt för att slippa fira jul med la familia.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Jag hatar ju högtider, min födelsedag passerade förbi häromdan i skön tysthet, jobbar extra 12-22 på julafton å går av på nyårsaftonsmorgon å sover bort nyår.

Skönt att du har lite flow, hade vatt för jävligt om du inte fått dina betyg ju. Stipendiumet är ju sinnessjukt bra asså. Blev glad för din skull.

Skrev först en lång oflowig sak här om mitt bankäventyr häromdan men jag fick stryka det,har aldri sett så många svordomar å könsord i text ever, hade fått sätta r-rating på kommentatorsfältet.

Everywhere:
Can you hear me calling
Out your name
You know that I'm falling
And I don't know what to say

I'll speak a little louder
I'll even shout
You know that I'm pround
And I can't get the words out

Oh I...
I want to be with you everywhere

man blir satans så glad av den asså

Ovanliga vantar sa...

Jag gillade att jobba som Engelsklärare: Pround is a combination of the english words "Proud" and "Fond". Often used when a sense of joyous ecstacy overcomes your ability to comprehend spacing between words resulting the binding the afformentioned base words.

Ovanliga vantar sa...

Bestämde mej nu för att kolla matinen imorroneftermidda på 'Sin Nombre'. Mexikanskt typ åt hållet '21gram' å Den där Che Guevara på motorcykelfilmen. Ja blir inte berörd av top-3 1. Håkan Hellström 2 Magnus Tingsek 3. Timo Räsinen.
Nu kommer The Killers ' Human'

Ovanliga vantar sa...

Jag har aldri vatt kär, lättnad har präglat alla typer av uppbrott. Ja har ingen 'vår låt' me nått x. Here you come again av Dolly Parton

Ordanom sa...

jag tror jag fick dispens för att jag gick med på att luta mig framåt och dra ner byxorna utan att ställa till en sedvanlig scen. min whatever-it-takes-inställning måste ha framkallat någon slags julstämning hos dom. you should try it.

grattis i efterskott ändå. deep dishs version av fleetwoods/stevie nicks "dreams" är bra.

jag har inte heller nån låt med nåt ex. men kär har jag varit.

Ordanom sa...

jag ska nog också se "sin nombre".

Ordanom sa...

när skulle svt sända "hear and now" förresten?

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Hear and now på SVT 2 Februari 21.00, måste ses. Stevie Nicks såg jag I köpenhamn, så fantastisk, har du skivspelare så skriver ja in mina stevie nicks-lps till dej i mitt testamente, minns ja rätt va uslingen Richard Marx förband av nån anledning. Lika knäppt som när Cardigans va förband till Massive attack åsså i Köpenhamn.
Ja va ett pain i bankfolkassen å visste att ja hade rätt så stod på mej till hela lokalen skämdes å ja fick dem att förstå unisont att den jävla bankfittan va jävlitt korkad när hon sa att ja omöjligen kunde bytt konto hos dem. 'Världens äldsta Pryoelevkuk me glasögonen där borta gjorde de till mej i förgår, omöjligt or not.'. yazoo me deras galet braia 'Dont go'. Synt när de e som bäst. Fast i ditt fall låg ju 1extra studieår i potten å då kanske de mer e läge att va ödmjuk å följsam. Oftast när ja ställer till en scen gör ja de i ren uppfostran för att hjälpa resten av världen att slippa drabbas av samma behandling. De slutade me att ja fick rätt å en ursäkt.

Ovanliga vantar sa...

Deep Dish ft Stevie Nicks nu. Trots att ja hade respekt å blev charmad av mitt x kände ja ju att våra rytmer låg för långt apart när hon slänger ur sig att favoritbandet e Millencolin. Top-3 Stevie Nicks. 1. Stand back. 2 Bella donna. 3. Rooms on fire. 4. Edge of seventeen. Hur kan där va 4låtar på en top-3-lista? Hur kunde Glenn Hysen få en 6a på en skala 1-5 när Sverige mötte England. Ibland händer oförutsägbara saker å detta e anledningen till att min styrda ödestro finns dvs ödet finns å ger mej alltid 2 alternativ, ja brukar välja de som skapar färst känslor. Fast ja blir mer å mer känslosam för varje vecka som går. Min högstanivå kanske e att ja bryr mej om någon?

Ovanliga vantar sa...

Om ja bryr mej om samma människa som bryr sig om mej så tycker ja att de e fullt tillräcklitt. Att vilja någons väl e ju anledningen till att kärleken till djur e enklare. Nu e morronen här å trötthetens tankar å känslor dominerar, lika äkta bara starkare.

Ovanliga vantar sa...

Ja va bara tvungen att uppfostra tandhygienisten häromdan' Asså om du vill ha svar så ställ dina frågor innan du proppar min käft full me saker elr efter'. hon helt chockad efter 30år, kanske dags att lära sig då. Å massörer massera för fan, ja skiter i era tvillingars vikt, julklappar mm.

Ovanliga vantar sa...

Helvetes satans jävla kukbankspersonal: Dem har gett mej ett nytt visakort men alla pengarna e på gamla kortets konto, kortet som dem klippt. Telefonbankstjejen som ja pratade me nu sanslöst snällt bara skakade på huvudet åt deras inkompetens å sen skrattade hon sig av stolen när ja sa till henne ' skäll på idioten Niklas Hasselgren på kundtjänst på Södervärn swedbank. Va bankfittan heter som klippte mitt kort vet ja inte men liknade en fet Meral med mustasch'. Såg 'sin nombre' nyss, kan bara ge den en 3a. Måste in 1hr tidigare till mitt nattpass, ingen vill leva under högtiderna visst.

Ovanliga vantar sa...

Haddaway' what is love' nu. 1. Nån som fixar våfflor 2. Nån ja vill krama. 3. Nått ja ännu inte vet.

Ovanliga vantar sa...

John Lennon'Imagine'. Har en lugn natt å Im keeping my faith

Ovanliga vantar sa...

Top-5 stilar som inte går att va stilla till: 1. Bailefunk. 2. Cumbia.3. Reggeaton.4 House.5 Drum n bass. Nu Marvin Gaye' Lets get it on'.

Ovanliga vantar sa...

Bette Midler 'The rose' nu. Gillar Seinfeldavsnittet när dem spelar softball me Middler. The understudy. Radio borde allti gå även på tv.

Ovanliga vantar sa...

Veronica Maggio 'Nöjd ?' nyss. Bra sammanfattning.

Ordanom sa...

jag ställer ju också till scener överallt for the sake of a greater cause. sist jag gjorde det var förra fredagen. jag skulle fika med mina systrar och hon vid kassan vägrade göra det jag beställde och skyllde på att vissa ingredienser var slut. men jag har också arbetat i den branschen och vet att det är något man säger för att man inte orkar fixa elr för att chefen säger att man först måste sälja det som redan finns färdigt. gabbi som känner mig i såna situationer sa direkt "ska vi byta café nu?" och svaret på den frågan var "ja". dom hade inte det jag ville ha på nästa café men jag orkade inte bry mig.

Ovanliga vantar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ovanliga vantar sa...

Kommentera me 80minusgrader å vantar e svårt men ja gillar att dina syrror ser i din blick himlande ögon å högljudda suckar å vet att here we go again.

Ovanliga vantar sa...

Klimatmötet i Köpenhamn gav inget trots alla demonstrationer, nämen va konstitt så många å arga som dem va

Ovanliga vantar sa...

Peps persson 'Hög standard' nu. Städa undan slasket i hallen å hoppa in i duschen. Soffan gäller till de e dags för jobb inatt igen.

Ovanliga vantar sa...

Hade vatt kul om Elin sagt till Tiger att hon ville alla pengarna å hälften av ungarna.

Ordanom sa...

hehehe. ja va konstigt. det var ju så många som demonstrerade.

har ju en tjej på jobbet som är aktiv inom allt man kan vara aktiv inom på vänstersvängen. miljön, djurens rättigheter, 3e världen, palestina, anti rasism och feminism. asså jag vet inte om hon egentligen bryr sig så mkt. ibland känns det bara som att hon måste ha något att leva för liksom. jag frågade henne varför hon inte äter kött och fick ingen riktig bra anledning till det.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Folk gör så mycke i jakten på identitet. Man borde va skyldig sig själv att åminstone ta reda på varför man gör saker.

Ovanliga vantar sa...

Vägrade ju att bli intervjuad av punkt.se förra året på telefon så de fick göras på sms. Idag vakna ja av sms både från mäklare å bank! E de vanlitt elr vet dem vem ja e? Ok skippar lägenhetsgrejen nu, va ska ja me 100tusen om de innebär att ja måste in i skuldfällan genom att ta ett stressat miljonlån. Banken klipper vi på väg ti gymmet, bröst+armar ida. Frukost till million dollar song nu, exiting asså.

Ovanliga vantar sa...

Så nu har lyckats skälla på ytterligare en bankfitta så att hon började gråta å va förbannad, högt så att hennes kollegor hör säger hon' Pappaledigheten e visst lätt att få under julen'. Detta va riktat mot hennes värdelösa kollega Niklas Hasselgren på swedbank på Södervärn som förstört mina konton. Behövs en vända till i Januari e ja rädd för.

Ovanliga vantar sa...

Ja tycker bloggandet har en bra terapeutisk funktion. Tack vare att ja skrev av mej innan träningspasset så tränade ja bra. Anna Ankas jul å best of Montazami snart å sen öppna en ny bok, Henrik Bromander' Det händer här'.

Ovanliga vantar sa...

Sista julaftonen ja köpte klappar till var när ja gick i 9an. Veckan senare dvs nyårsafton turade vi ett gäng till Helsingör, söp hela dan å hade 1l Grönland som ja drack under kvällen genom tullen, minns mest när polisen plockade upp mej på Stortorget i Hässleholm me hemmastickad rastaluva på huvudet. Ja hade visst på egen hand krashat fönster längs hela gågatan. 15år å började fatta att ja kanske skulle dricka mindre. 6 månader senare flyttar ja hemifrån å sen dess har jag vatt julklappsbefriad. Förra året va 1a året ja tillät att nårra kompisar ville fira mej sen min 15årsdag. Frukost på Hilton, bra present i min smak. Tycker de e bättre att både ge å få nått helt apropå inget bara för att nån vatt snäll.

Ordanom sa...

jag har inte en enda akademiker i min släkt så långt ögat når. jag blir den första. big time working class.
folk säger att det inte gör så mkt idag men det gör det visst det. det finns en massa saker man får gratis av att ha akademiker runt omkring sig. å andra sidan har jag fått en massa annat...
dessa tankar har cirkulerat idag. klassfrågor a la 2009.

Ordanom sa...

jag gillar att du tänker högt för dig själv här på bloggen. jag gillar det. man får följa med liksom.

Ovanliga vantar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ovanliga vantar sa...

Ordanom: De bästa av 2världar när man som gatu-unge lyckas fixa en utbildning. Man vinner bland dem utbildade genom att använda sina streetknep åsså vinner man bland gatufolket för att man kan de utbildades trix. Min mamma va husa/housewife/städerska å min pappa va stins. Mina syrror blev florist å chef inom vården å min brossa e lika utbildad som Fuglesang typ. Bara min vårdsyrra som skulle hitta in i å ut ur Rosengård.
' Man kan ta Zlatan bort från gatan men inte gatan ur Zlatan'. Ja bloggen elr framförallt kommentarerna e ju bara me thinkin out loud. Ida blir de ben+mage på gymmet å sen soffan å läsning.

Ovanliga vantar sa...

Fick 1 hatmail ida av nån som väl tycker mitt liv e sjukt bra, summan av kardemumman i brevet va att min näsa va en kombo av zlatan å Mammas pojkar-bobby. Mitt svar att de e tack vare min nos som ja har en dos ödmjukhet i mej, skulle vatt odrägliare å way drygare anrs. Top 3 lyte som ja hellre inte velat ha än min operfekta näsa: 1. Liten kuk/slapp fitta om de ev va en female hater. 2. Tandköttsleende3. Koögon

Ovanliga vantar sa...

Top-3 saker ja tycker e oattraktivt hos tjejer:1 värsta stora brösten som måste visas upp i galen urringning.2. Stora läppar.3 stora ögon ( Den enda som e ok i de e Big big world-Emilia).

Ordanom sa...

hehe. tandköttsleende är fan inte trevligt alltså. problemet med tandköttsleende är att när rovdjur blottar tandköttet så är det a very very bad sign. och det är en instinkt som lever kvar att tandkött inte skall blottas i tid och otid.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Ja gillar uttrycket' I tid och otid'. Mina nylånade böcker va klena å har inte lust/tid för bibblanbesök förrän nästa år så därför ska ja läsa om en gammal mindfulnessbok som börjar me ett bra Viktor Frankl-citat ' Allt kan man ta ifrån människan utom en sak- Den yttersta friheten att välja förhållningssätt till det som livet för med sig'.

Ordanom sa...

vem äre som kommenterar och raderar direkt efter mig?

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Ja vet inte men nårra av dem e nog ja som kommenterar via mobilen å på nått otekniskt sätt gör ja dubletter ibland å sen när ja ser de så tar ja bort den ena. Trots att här e dött så vill ja ju ändå ha de så städat som de går. Men eftersom ja inte e på en dator så blir dem där borttagna kommentarerna kvar, jävla projekt å risky buisiness att ta bort dem helt å hållet på mobilen. 
Axlar+rygg på gymmet snart åsså tvätta å handla ikväll.

Ovanliga vantar sa...

Ligger å tittar på tak å väggar i min hydda. Ja e ju världens mest ohändiga människa men ska ja köpa lite färg å försöka måla i lite skavanker? Badkaret måste ja överlåta till en förhoppningsvis renovering . Ringde min fassa, han sa att de va mossan som vatt grym å målat mitt badkar för nått år sen. Tyvärr dog hon ju strax innan jul ifjol. Färg, var köper man de? Elr rättare sagt var ligger en färgaffär. Kan inte apoteket sälja färg? Kanske 10krs-affären har? Vitt till taket där nån lyckats me konststycket att kasta in ägg! Vitt å gult där min cykel i hallen står å skaver. Rött på nårra småfläckar i mitt vardagsrum. Ah ja får Altavista färg+malmö+ohändig+möllan. Ska faktisst bli skönt att jobba ett extrapass imorron 12-22. Sen vill jag å hoppas på massa beachvolleyboll Freda, Lörda å Sönda. Lördan e klar, på både Fredan å Söndan saknas 1person just nu. 50sms till spel e inget ovanlitt. jävla tur att ja bestämde att dödsångesten får va nog nu å bokade resor. Lättnad råder å tyst de e i huset.

Ovanliga vantar sa...

Ligger å kollar Love actually, rätt sorglig romantisk komedi.

Ordanom sa...

okej. tänkte att det var nån slags konspiration. förortsparanoia igen.

men love actually är härlig ju. ungefär som notting hill. totalt orealistiska men har ändå sin charm. ungefär som sagor för barnen.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Love actually fick ju mej att tro på kärleken, de e ju en fin saga. Actually, faktisst. Kärlek finns faktisst all around oss oavsett vad vi tror.

Ovanliga vantar sa...

Va galet bra på mitt jobb ida (Igen). Såhär nästsista torsdan på året brukar ja inte ha nårra traditioner så ja avslutar me dubbelavsnitt av seinfeld på 8an.

Ovanliga vantar sa...

Hit the jackpot för nästa år. Jobbar hela påskhelgen, hela midsommarhelgen, juldan, annandan, nyårsafton +nyårsdan. Saknar bara julafton för en Royal straight flush. 2010 bådar gott. Sjukt massa fantastiska Måndagar fulla av sjukt mycke fantastiskhet. Ruby Tuesday who could hang a name on you, Sheffield wednesday. Torsda, ärtsoppa+pannkakor, vet inte när ja åt de senast elr bruna bönor å fläsk.

Ordanom sa...

jag hade världens bästa julafton. den var helt perfekt. totalt okonventionell givetvis. no adjustment and no compromises. helt familjebefriad och julmatsbefriad. och jag fick äntligen tillbaka känsla för julen. dessutom fick jag biljetter till kungliga operan -barberaren i sevilla. i love.

Ordanom sa...

hoppas att din julafton blev bra. blev den det?

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Gött me lite opera ju. Måste sluta rensa bort folk på facebook men vikket e värst: äta elr särskriva julmat? ( Jätte kul jul med mycket jul mat... ). Nu 3 kaffe på gröten sen väntar grym beachvolleyboll 15-17 me JätteMange, Joselito å IT-Mich.

Ordanom sa...

hahahaha.

Ovanliga vantar sa...

Kollade ' A serious man' på bio ikväll, rätt udda å kul film, betyg 3.75 typ. Hängde sen med en kaffe i K-mans bar me beachvolleybollfolk men orkar ju bara tills folk blir fulla sen lika bra å dra.

Ovanliga vantar sa...

Uppe tidigt för att köra gym innan eftermiddagens beachvolleyboll som turligt nog blev inställt, på sommarn funkar dubbla träningspass ibland men på vintern e de tyngre. Har ju beachvolleybollspel imorron åsså me joselito, JätteMange å Översten.

Ovanliga vantar sa...

Ligger å lyssnar på Portishead, läser om choiceless awareness å e fysiskt trött på ett skönt sätt.

Ovanliga vantar sa...

Lyssnar på Herbert (säkert Fransk) remix second hand sounds. Läser att de tar typ 7000hr att bli en elitsimmerska, 450hr för att bli hyfsad på piano å ca 70hr för att tänka sig lycklig.

Ovanliga vantar sa...

Opera på tvn, trots ja har nått acceptanspunkten me/i mitt liv så har jag vansinitt mycke tankar. Loa Falkman å Peter wahlbeck var bäst i Smash å inte Herngrenbröderna.

Ovanliga vantar sa...

Visumsamordning snart sen beachvolleyboll. Gjort en hyfsad livsplanering 3v framåt med en semesterdag på Lörda för ev storturnering i Göteborg.

Ovanliga vantar sa...

Spelade sjukt bra ida. Mycke skratt eftersom jag å joselito inte e världens mest ödmjuka vinnare direkt. Skrattat sen typ 02.00 inatt. Handlar om att njuta när man känner glädje.

Ovanliga vantar sa...

Solens mat e rätt bra program men ja undrar hur bra hans Italienska e egentligen? Blev sugen på en sån kotlettmacka. Bröllopsfixaren, Underbar och älskad av alla elr Bodyguard nu 21.00. Tror ja väljer förstnämnda.

Ovanliga vantar sa...

La proxima estacion Esperanza med Manu Chao. Be thankful for what youve got med Massive Attack. Skym med Underworld. Mitt musikliv e på väg tillbaka på allvar.

Ovanliga vantar sa...

Lauryn Hill med Nothing even matters, Daft punk å Technologic. 'somethin else' 2nd Sehift, skön Afrikansk deep house.

Ovanliga vantar sa...

Wishing stone med Dot Allison å Out of sight med Hooverphonic.

Ovanliga vantar sa...

Va gillar du höra? Då brukar ja säga Acid jazz, typ St Germain å deras Montego bay spleen.

Ovanliga vantar sa...

Gott folk me Timbuk.

Ovanliga vantar sa...

Where are my panties med Andre 3000. Take california med Proppelerheads, sanslöst bra drum n bass

Ovanliga vantar sa...

Final hour med Lauryn Hill

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?