söndag 13 december 2009

Mannen utan egenskaper

- Vilken är den enskilt bästa grunden av dessa 3 alternativ till att starta en flirt som ev kan hålla och varför ? :
1. Respekt för
2. Relaxed med
3. Charmad av

* Dagens Coelho: Todos nos em algum momento envelhecemos e passamos a ter outras qualidades. E sempre possível aproveitar cada uma destas novas qualidades para obter um bom resultado.

- Iturralde pica y Ibra pesca.

- Absolut bättre för miljön än att slänga ett batteri på rätt plats är att inte sätta fler barn till världen VS att pratet om överbefolkning är överdrivet och att alla 6 miljarder egentligen skulle få plats på Gotland så därför fortsätter vi föda barn och sopsortera.

15 kommentarer:

Elle sa...

Relaxed med får det bli...

Ang. överbefolkning:
Om det inte finns mat och vatten till alla -då är vi ju överbefolkade. Om vi måste utrota andra arter för att få plats med vår egen -då är vi ju överbefolkade. Om vi måste ha krisklimatmöten eftersom vi håller på att förstöra hela jorden -då är vi överbefolkade...

Ovanliga vantar sa...

Elle: Ja vet inte asså. Ja tänker i alla banor såsom att bäst e att bli charmad av å att dem andra sakerna kan komma efterhand fast sen kan ja tänka att om ja inte har respekten för så kanske den e mycke svårare att den ska dyka upp senare. Relaxed med känns ju bekvämt å ja e bekväm men samtididigt så kanske aldri respekten elr charmen dyker upp ? I slutändan behövs ju alla 3 hur som helst. Respekten för någon innebär ju att flirten kan va 4 årigt långsam, charmad av någon innebär att flirten dyker upp som en sol å ner som en våffla supersnabbt. Relaxed med har kanske den där svenska lagomtakten vilket gör att den passar flest. Jag vill ha alla känslorna på en å samma gång. ( E det nån där ute som tror att jag grubblar ?)

- Världen är toköverbefolkad å alla borde steriliseras nu tycker jag.

Ordanom sa...

jag håller med elle. relaxed med. även i det andra också.

man ska ju gå efter hur den andra personen får en själv att känna sig. inte hur man känner för den andra personen. hur man se på sig själv i situationen är det viktigaste.

Ordanom sa...

tidigare har jag gått mkt efter vad jag känner för den andra och inte riktigt tänkt på hur jag själv känner mig. jag har nu förstått att det viktigaste är hur jag själv känner mig. och när jag hamnat med människor jag är relaxed med har jag även varit charmad.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Ja de e självklart viktiast hur den andre får en att känna sig. Ja har alltid blivit så förvånad genom åren när tjejkompisar kan va förälskade i någon där dem får dålig elr ingen respons. Sen när man e tillräckligt relaxed med någon brukar de uppstå nån typ av intern humor som e charmig. Ett glas vin i handen är varken charmigt, respektingivande elr får mej att tro på en relaxed relation. Ja vill ju bara ha en lugn kärleksfull relation. Kanske blir ja årets pensionär 2lax9?

Anonym sa...

Jag kör också på "Relaxed med".

Sen är överbefolkning ett märkligt begrepp. I Sverige är vi ju knappast överbefolkade, det finns plats och mat och vatten till några till om vi säger så. Störst överbefolkning (ingen plats, ingen mat, inget vatten osv)har dom i länderna där man inte ens har råd/ork att ta hand om barnen. Är inte det ironi om något? I västvärlden minskar ju den egna befolkning medans den ökar med hjälp av inflyttade personer vars födelsetal ökar....hängde du med?.... vad ska man egentligen tycka om ett land som Indien som har över en miljard människor och ingen kontroll över varken nativitet eller miljö? I Sverige verkar 2 barn/familj ha satt sig och miljömedvetna är vi som tusan. Köket ser ut som en minisopstation med alla påsar och sorteringsalternativ. Regeringen erbjuder 8 miljarder SEK som Sverige ska ge i miljöbistånd, mest av alla dessutom, och det i en tid då kanske arbetslösheten ökar till 10%. Miljömedvetet javisst. Klokt vetetusan.


Åk till Kuba och skicka mig ett jävligt MMS med blå himmel, azurbått hav och en snygg manlig salsalärare!!!

DD sa...

asså...det är jag som är "anonym"

och mitt telefon nummer har du väl sparat Compadre?

Ovanliga vantar sa...

DD: Ja som trodde att ja fått en miljöpartist från riksdan som läsare. Du får maila ditt nummer så ska du få hetaste salsaläraren på mms. Kulturpolitikdebatt på svt24 nu å sen glögg på Pronto med nån av töserna från Balkan, väljer den tjattriga ida. Rup asså. Rip rap å Rup.

Ovanliga vantar sa...

Korvens nr har jag?!

DD sa...

MEH? Har du raderat MITT nummer och sparat Korvens?

och att sen tro att jag är miljöpartist...usch...rysningar...

Glögg på Pronto med Balkanbrudarna ...haha...vilken bild!

Ovanliga vantar sa...

Råkade som de såg ut gå mitt in i en otrohetsfika på Pronto. En tjejkompis kille satt där me en tjej å försökte gömma sig när han såg mej. Låter de va tills/om hon yttrar osäkerhet inför förhållandet elr bör ja nämna de redan nu? Ringer Malou å frågar om hon kan ta upp de som Dilemma på efter 10.

Joplin sa...

Respekt. För utan det sätter man skrattet i halsen ganska snart och det blir ganska snabbt ocharmigt.

Ovanliga vantar sa...

Kiddo: Ja har tänkt respekt dem senaste 15åren, de gav mej 1 3-årigt å 1 4-årigt förhållande. Den 1e va bara respekt å inget annat. Den 2a va respekt å charm. Nu väntar ja på 3e gången gillt där ja känner rubbet. Ja får respekt för folk som tar hand om sig både fysiskt å psykiskt. Ja blir charmad av snälla ensamvargar som går sin egen väg. Ja blir relaxed me någon som låter mej vara den ja är. Tur att ja inte har nån brådska, kanske inte e en lätt ekvation de här.

Ordanom sa...

är man helt kef om man väljer miljöpartier -10? jag är så ointresserad av partipolitik. men jag blir ledsen i ögat när isbjörnarna börjar käka på varandra i ren desperation. it's my soft spot det där med djur.

Ovanliga vantar sa...

Ordisen: Ja e åsså på isbjörnarnas sida. Mitt testament ägnas 100procent åt dem. Svalbard å mata dem me fisk e ju önskeresmål om nu inte de e sämre för miljön. Galapagos va galet fantastisk men smart nog tillåter dem inte för många besökare. Självklart skulle världen bli bättre om miljöpartiet fick minst 51procent. De e en röst till dem som stiftar lagar som förändrar saker å inte namnunderskrifter å demonstrationer.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?