måndag 7 december 2009

The Bizarro world

- Fröken Hill vill ha med mej i demonstrationståg i Köpenhamn imorgon. Hon ska fotografera kaoset som inte kommer att kunna undvikas. Jag var i Rio och demonstrerade på Agenda 21 redan back in the days och med den bakgrunden vet jag att demonstrationer har aldrig elr väldigt sällan någon påverkan utan man gör det för sällskapet och kaffets skull.

Fröken Hill vill para ihop mej med någon Dansk väninna. Hon träffade sin man på Danska siten " Beautiful people " där bara vackra människor får vara med. Ja sa på skämt att jag inte vill träffa någon som lever på ost. Hon sa att då var det omöjligt. Hon skulle på casting till " Halv 8 hos mej " idag. Det blir ett kul program. Ost till förätt, ost till huvudrätt och ost till efterätt. Danskjävlar.

- Istället för klimatmöte om nu allt inte är ett climate scam dvs skulle det hållas en Världsmelodifestival varje år. Folk behöver musik för att bry sig. Typ deltävlingar varje vecka från olika regioner, sen länder, världsdelar och till slut den stora världsfinalen i Sverige förstås. Världssamvetet och det enda landet som vet hur man producerar bra tv och tar hand om djur/klimat på ett bra sätt. Paul McCartney får vara programledare och Carolina Kluft kan väl vara med på länk från Nordpolen typ klappandes några svettiga sälar.

- Nu ska politiker försöka att vara duktiga genom att ha en köttfri dag i veckan. Less meat, less heat typ. Varför inte vända på det och ha endast en köttdag per vecka ?

- Nu är jag sugen på att åka till Cuba för att bilda en supergrupp med Fidel Castro, Diego Maradona och Hugo Chavez. Jag kommer att vara bandets Mattias Frisk. Vi ska göra en cover på OMC´s " How Bizarre ". Går allt åt helvete så åker jag till Fulda i Tyskland och hänger med J-O ätandes schnitzel hela dagarna.

* Top - 3 jobben som jag skulle vilja ha om jag inte gjorde det jag redan gör:
1. Manusskrivare till Conan O Brien.
2. Kenouppläsare.
3. Kaffeprovare på Zoegas.

- Har en patient som vill ha sportquiz på nätterna för att lindra sin ångest. Ju mer ångest desto svårare frågor behöver han få. Nattens fråga vid svår ångest är: " Vilket lag spelar med uppställningen 4 - 2 - Fantasia ? ". Vid lättare ångest får han frågan " Vem var världens dyraste fotbollspelare 1992 som dessutom var/är gift med en svenska? ".

- Träffade en Kuban häromdagen som istället för att vara på väg till toppmötet på Bella center skulle till bottenmötet på Christiania. Dansk Hasch-humor. Han fick denna Kubanska vitsen tillbaka från mej:

* För något år sedan trodde man ju att Fidel Castro var död och diskussionerna om att videon som Kuba visade upp på Fidel skulle vara gammal. Varför trodde man att videon var gammal ? För att Fidel hade low -cut jeans och man kunde höra " Who let the dogs out " i bakgrunden. I den svenska versionen tycker jag det passar bättre med " Hej hej Monica ".

- Kollade på klimatmötet COP 15 på SVT24 idag. Komiskt när den manlige delegaten från Sudan blir dubbad av en kvinna med kraftig Halländsk dialekt.

13 kommentarer:

Elle sa...

Hade jag haft ett trumset tillgängligt hade det blivit minst tjugo ragga-dish! Undertiden som jag läste ditt inlägg. Bäst gillar jag de svettiga sälarna, den ensamma köttdagen och Hej-hej Monika. Jag tycker du till din jobblista ska lägga till:
4. Produktutvecklare till SVT
5. Kändiscoach (Är det inte det Runar är förresten?)
6. Reality-checkare till poliser och politiker

Demonstrationer är verkligen helt fel sätt att försöka påverka. Det ska jag twittra om någon gång.

Ovanliga vantar sa...

Elle: Hur funkar twittrandet egentligen? Får du respons från okända å kan man kommentera vidare elr e de slut efter din Tweet? Ragadish va ett rätt ok ungdomsprogram. 7. Kafepsykologvärd.

Elle sa...

Jag brukar inte få respons från okända men jag brukar kika på okändas twittrande om de twittrar om något spännande. Japp, man kan kommentera vidare, både svara och retweet:a någon annans tweet.
Om du kombinerar dina yrkesval blir det nog succé. Ett ungdomsprobram o kaffe där du är psykologvärd? Eller hmm...

Ovanliga vantar sa...

Elle: Hette inte hon Tweet' oops there goes my shirt...'. 8. Bli voiceovermaster på 'Danska Halv 8 hos mej'. Precis alla säger att ja ska köpa min lägenhet. Varför tvekar ja? Pga att sömnstörningar ytterligare 1år e inte värt 200tusen. Imorgon kommer mäklaren å gör värdering. Kanske tar ja så lågt som 50000 för besittningsrätten å drar ti Kuba å sen får ja hyra rum av nån tant när ja kommer hem. Ja skiter i cashen ja vill bara få lugn å ro.

Ovanliga vantar sa...

Satt på mitt Arabiska internetcafe när killen brevid ville ha råd om vilka av hans tjejer ja trodde va nått att ha. Han blev nöjd me min hjälp å ja kände att ja ville återgälda så ja öppna upp facebooken å bad honom rensa bort vilka han tror e onödia ner till 100 pers. Han lyckades rensa undan nästan alla särskrivarna, nårra Polacker mfl. Nårra av mina närmaste strök me men skitsamma. Nu gäller reglen 1 in å en ut. 100 e hanterbart liksom.

Elle sa...

Bra regel med 100 st... jag kanske får säga 200... jag kommer att ha för mycket beslutsångest annars...

Skit i vad "alla" tycker -ta chansen att förändra lite när du ändå får en spark i rumpan. Åk till kuba. Låna en soffa. Lev livet. Få lite lugn och ro.

DD sa...

Ok, sitter man på internetkafé och sorterar bort flickvänsmaterial (inte material) med okänd datorgranne????? Eller var det "arab-girlfriend.com" han satt och surfade på?

Araber är konstiga....

MÄN är konstiga!

Ovanliga vantar sa...

DD: Ja har aldri sagt och kommer aldri generalisera kön. Ja har aldri sågat kvinnor i grupp. Tycker snarare människor e konstia men dem ger mej komik ju. Top-3 uttalande från my ever first encounter me mäklare: 1. Har du inga lampor? 2. Fönstrena ser ja att vi får fota i motljus. 3. Sibbarps camping har plats i vinter.

Ovanliga vantar sa...

Märkligt men nu när ja väntar på mäklaren som ska ta foto så tycker ja om min lägenhet. Men men, behöver nya vägar, nya affärer, nya faces, nytt blod.

Ovanliga vantar sa...

Ger upp sovförsök. Citroningefärate på gång å skrattar samtidigt som ja förfäras av Lena Sundströms ' Världens lyckligaste folk'. Skällde lite på en kundjtänst-tjej. Ja kunde inte logga in på telefonbanken eftersom dem helt plötsligt ändrat ti 5-siffri kod! Hur kan man göra så? Borde inte ja vara den som gör de isåfall? Ja blev sugen på att jobba i kundtjänst, undrar om ja fixat 1 dag innan ja fått sparken för being nasty to kunderna. Borde ta en vilodag imorgon å bara läsa.

DD sa...

It was a joke my friend...

Men din sömnbrist - kan den bero på att du dricker kaffe och te stupikvarten? Koffein du vet.

Ovanliga vantar sa...

DD: Skämt, joke allvar. Min Asperger fattar inget, min Bordeline blir förbannad elr glad. Jag själv skiter i vilket. Jag har skällt lite på bankpersonal idag åsså men nu ska jag försöka vara snäll resten av dan I wish. Handla, städA sen blir det bokhängresten av dagen/kvällen. Ja behöver snart en kopp kaffe känner jag.......

Brutala Bloggen sa...

Kaffeprovare låter softast

Jag skulle vilja va tv-spelsprovare

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?