fredag 4 december 2009

Livet måste ha en mening



- Min logoterapi verkar hjälpa trots att min kollega på jobbet sa att det inte verkade vara ett friskhetstecken utan endast dödsönskan när jag sa att jag kände mej beredd att utmana ödet igen med en flygtur. Bättre med 3 minuters dödsfärd än en 3 år lång cancerkamp var mitt argument. Jag drack kaffe med Viktor Frankl och Nietzsche imorse, alla ville ha påtår.

- Igårkväll på Anna Ternheimkonserten. När jag kom till min plats så satt där värsta feta gubben brevid min stol elr rättare sagt hans fett hängde över min stol och jag sa " Här blir det trångt ". Han sa " Ja du får stå ut med mej i 2 hr ". Min replik " Ja det är värre för dej som ska stå ut med dej själv hela livet ".

- Logoterapin: Om livet har en mening så måste även lidandet ha en mening. Hjärtat har sina skäl som förståndet aldrig kan fatta. Varje situation är en kallelse som vi måste lyssna till och lyda. Även i en hopplös situation där människan själv är hjälplös finner hon ibland en mening. Vad det kommer an på är den hållning och inställning med vilken hon möter ett ofrånkomligt öde.

- Enligt La Republica så är priset på människofett 15 mil dolares por cada litro. Jag är för lat för att bli en kverulansparanoiker så jag skickade ett sms till Los Pishtacos.

9 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

VM-lottning klar. Ja håller alltid på Argentina tack vare deras unika kombination av fult men bra spel. Nu ska ja börja läsa 'våtmarker' av Charlotte Roche'.

Ovanliga vantar sa...

Fortsätter med Våtmarker men den e rätt äckli så ja har Madagaskar på tvn samtiditt, ful men bra kombination

Ovanliga vantar sa...

Snatch på tvn, gillar att 'so flute' me St Germain spelas i bakgrunden då å då. Gick en sväng ti Baltazar å träffade Tix ikväll. Avocado-sofie va där å hälsade glatt, dissade ju henne för her dogs förra året. Känner ingen större psykisk glädje ikväll men otroligt nog fysiskt utan smärtor. Livet e ironiskt. Imorron beachvolley me Lundagänget: The Wall, Dj Daddy å Fransmannen, de ska bli kul. Kuba.org hör inte av sig, kanske satsa på Vikingrännet ist, långfärdsskridskor Uppsala- Stockholm. Ställer kl på 11.30, frukost till Sverige- Brasilien i handboll. Bläddrade bland nårra bloggar, nån gammal genusdebatt, nån barnuppfostran, nån Thailandresa, nån ny tröja, nån ny pojkvän, nån gammal pojkvän, nån har ätit midda å fotat det, nån har druckit ett glas vin å fotat de, nån klagar på muslimer, nån får missfall av svininfluensashoten, Obama skaffar gungor till vita huset, Köpenhamn blir rena krigszonen nästa vecka. Massive attacks 'Angel' spelas nu i Snatch. One word to the wise

Ovanliga vantar sa...

Sömnkeno. Aldri drar dem mina nummer. Grus va de roliaste ordet på Skånska för Gotlänningarna ja spelade fotboll me. Tjejen ja bodde me där i Visby blev lesbisk efter 3år me mej. När vi blev ihop liknade hon en snygg ung variant av Cameron Diaz, när de tog slut va hon en sjuksköterska i mängden. Bägge mina riktia förhållande har vatt me rikemanstöser som vill ha barn, hur fan tänkte dem när dem valde en gatugrabb me andra mål i livet? Hur fan tänkte jag? Kanske inte hade lika många å djupa analyser då utan allt bara hände. När man lever ett liv utan substanser å substans så händer det sällan nått på ren tur men oturen e åsså borta. Livet e som en alle nu, utan mötande trafik å heller ingen på samma sida. Vart e vi på väg?

Ovanliga vantar sa...

Man ska inte låta sig luras av att handbollstjejer kan se snygga ut i tv, i verkligheten e dem 180cm å väger 70kg. Inget för mej asså. Telefonen ringde å de ringde på dörren samtiditt. Gav fan i båda signalerna. Mer kaffe ist.

DD sa...

Meningen med livet måste vara att ge andra människor diagnoser som kanske passar mer in på en själv. Leta fel hos andra. DET är säkert meningen med ditt liv. Och så lite kaffe på det sen.

Sockiss sa...

varför vill man betala för människofett?

Ovanliga vantar sa...

DD: och en påtår.

E: Spanish missionaries were feared as Pishtacos by the Andean aboriginals, who believed they were killing people for fat with which to oil churchbells to make them specially sonorous. In modern times similar beliefs held that human fat was needed to grease the machinery of sugar mills or that jet aircraft engines could not be started without a squirt of human fat.

Ovanliga vantar sa...

Kollar Agenda: Tycker där e humor me folk som hungerstrejkar. Speciellt när de e feta så blir de fan parodi. En flygvärdinna i dagens expressen hade fotat ett fetto som hängde halvvägs ut in the aisle. Arbetsmiljöproblem å va tyckte den som satt brevid som hade fått betala dyrt för sina 100kgs övervikt på bagaget? Att bli drabbad av en fettogranne borde kompenseras rejält anrs kanske ja måste bli bli en pishtaco.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?