tisdag 1 september 2009

Begränsad kärlek

- Jag har ju fortfarande aldri träffat nån där ja känner att jag inte måste begränsa min kärlek. Nån som jag kan erbjuda både this
( Vänskap ), that ( sex ) and the other ( Allt de där andra som gör det till ett förhållande ). Men eftersom livet gör att man träffar folk så skapas de ju hela tiden relationer som innehåller nån av ingridienserna å ibland för att göra plats för nya sorts relationer måste ju en del av dem nuvarande avslutas.

- Igår avslutades en That-relation( Stranden-Anna ) på ett mycket vackert å respektfullt sätt som nästan gör att jag tror på kärleken. Vi har setts i 14 Månader å de hela började egentligen med att jag datade hennes tjejkompis ( Fröken Figur ) som jag tyckte va slow på flera olika vis vikket innebar att jag å Stranden-Anna inledde en purely sexual relation som asså avslutades igår med detta vackra sms :

* Hej Handsome.. Detta sms känns sorgligt att skriva. Du har verkligen förgyllt året som gått o våra möten har varit osannolikt underbara. Men sista tiden har jag saknat att ha en nära relation. Jag har nyligen lärt känna ngn som jag vill försöka dejta. Nu vet jag inte vart det kommer leda m känner ändå att jag måste bryta det vi har. Det tar verkligen emot på många sätt. Vill du ska veta att du inte bara varit alldeles underbart sex utan också ngn som jag bryr mig mkt om och som gett mig trygghet. Känns verkligen sorgligt att lämna, samtidigt vill jag se om jag är redo för ngt mer än det vi haft. Hoppas du förstår att du betyder mkt för mig.. Varm kram.

- Mitt svar va nånting i typ me " It was bound to happen sooner or later for one of us. Lycka till med kärleken ". Jag har ju tidiare varit inne på dilemmat med att ha sexuella relationer som aldri ska bli något annat om man verkligen vill ha en riktig relation. Det braa e att man e lite mer relajado när man träffar nån ny intressant. De finns ju liksom aldri nån anledning att va pushy för man hade trolittvis sex bara för nån dag sedan elr så har man sex inbokad coming up soon. De ev dålia e att man blir sjukt bekväm å aldri riktigt orkar bry sig om att kolla av det där lilla intresset som dyker upp då å då.

- Vet inte om jag har mer än this and that att erbjuda ever ?

8 kommentarer:

Elle sa...

Men i väntan på det rätta (this, that & other) händer detta (this n' that). Inte helt fy skam antar jag...

Ovanliga vantar sa...

Elle: Kanske e ja lite sugen på en relation som innehåller både this n that. Trolittvis e de de som kommer visa säga va Den perfekta partnern. The other stuff måste va optional å kravlöst. Har du Danska som e charmi å tål kyla som ja kan attrahera skicka na över broen. Ja har ett 3-månaders vik på 50 procent ute på marknaden nu.

Ovanliga vantar sa...

Smsförfrågan om att förklara the other. För mej e the other allt som man vanlittvis inte har energi till elr lust me i en relation, saker som oftast känns som krav men som måste få vara valfria för en smärtfri relation, typ: Umgås me partnerns arbetskamrater, hjälpa partnerns bror att flytta, fira jul me svärföräldrarna, gå på partnerns farfars 80-års-kalas, hänga me på barndop, sova färre hr för att umgås mer, minska ner på egentiden för att umgås mer, träna färre hr för att umgås mer, passa nåns hund osv. Varför ställer man den sortens krav på sin partner? Att va sambos e åsså galenskap, bättre att låta de kännas som ett evitt datande.

Elle sa...

Jag ska hålla ögon och öron öppna, en dag kanske jag skickar någon över broen...

Tixie sa...

Vill du ha kravlös halvsociofobisk kärlek är det enda kravet att sitta av en tid på San Pedro just nu.

|----|

This close.

Ovanliga vantar sa...

Tix my fix: Dina blåbärsmuffinsar e knark på San Pedro

Tixie sa...

för att undvika stämpeln som patetisk sucker för knarklangare (och graffitiartist) tänker jag länka detta inlägg, låtsas att du har suttit på pedro (står ju faktiskt paz nånstans på din kropp, magen? penis?), och somna fint ikväll.

invändningar mottas ej.

Ovanliga vantar sa...

Ja har ju suttit på Pedro. Klipp ut paz-tatton från fotot på facebook å sätt en blåbärsmuffins brevi. Headline typ:Muffin to survive cuffin.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?