fredag 11 september 2009

Barnatro

- Har ju nämnt varför ja inte vill ha barn tidiare men har ju fått en ny läsarkår som just dying to know " Why whats the fuzz with kidz ? ". Förutom dem vanlia sakerna som att barn tar tid å energi å att jorden e överbefolkad yada yada yada så vill ja ju bryta åtminstone en gren på ett förhäxat släktträd. Jag har ju dessutom hatat barn ända sen barnsben.

- Läste ju min släkthistoria förra året. Min mamma har författat ner åtskillia historier ner ti 1500-talet. Ja har ett släkt-träd utritat på en tapets baksida ( De e ju inte så att min mamma jobbar me data). Om ja hade vatt me i Masjävlar skulle mina syskon säga " Du jobbar ju me människor, de vet vi ju ".

- Mormor: Dog av sviterna av en könssjukdom 1966.

- Morfar: Tog livet av sig genom att dra slangar från avgasröret in i bilen Lördan den 4:e januari 1956 på väg hem efter att ha sålt ägg å höns på Möllevångstorget, 28 grader minus utomhus. Enlitt tidningsurklippet e inte sjävmord 100% fastställt då en del pengar saknades som skulle kunna tyda på rånmord å de fanns även teorier om att han dragit slangarna in i bilen för att varorna inte skulle frysa, han va såklart pissfull när detta hände.

- Farmor: Hora som tog livet av sig genom en tablettöverdos 17 år gammal 1932 på en gata i Stockholm, brevid sig på bänken låg min nyfödda pappa.

- Farfar: Colombiansk sjöman som bara va iland i Stockholm några dagar i början på 1932 å i behov av sex. Farfar dog 80 år gammal i ett fängelseuppror i Medellin, Colombia 1990 då han försökte rymma.

32 kommentarer:

emz sa...

ar detta verkligen sant?

Ovanliga vantar sa...

Emz: Ja å eftersom mina 3 syskon alla e vanlia me vanlia kidz så e de ju bara min gren som kommer drabbas elr ev berikas me psykisk å faktist
fysisk annorlundahet.

Elle sa...

Undra på att det är spännande att släktforska i den släkten... hehe

Ovanliga vantar sa...

Elle: Hamnade i ett dilemma nu, träffade en bra tjej ikväll som vill ha 5 barn. Kanske e de mitt ansvar att försätta min omgivning inför dem annorlundaheterna? Tix tack för Deja vu-soffhänget. Hiphop på en Heleneholmbakgård, surr-eal asså.

Nina sa...

Kompromissa med henne, skaffa 5 vandrandepinnar istället. De behöver ingen kärlek, och hinner knappast tänka på att ta livet av sig, med tanke på deras korta livslängd.

Ovanliga vantar sa...

Trodde ja slutat me omöjlia projekt men å andra sidan tror Mads Mikkelsen att han ska vinna Tour de France bara han slutar att röka. Överpigg men vet att när pappan säger ' kom här så ska ja visa en grej på balkongen' då e de bara att hoppas att vi e på 1a våningen

Ovanliga vantar sa...

Nina: Hon hatar djur. Ja kan inte kompromissa, kanske en kompromiss skulle kunna va misslyckade självmordsförsök.

Ovanliga vantar sa...

Finns en sjuk sak ja känner av på sistone å de e lättnaden å lugnet som kommer när en flirt ebbar ut. E kärlek å frihet förenligt? Kunde iallafall inte sova, gick ut å köpte sydsvenskan, snackade me min fiskhandlare om livet å nu blir de kaffe å se va Lasse Bengtsson har för nått kul på Nyhetsmorron.

Ovanliga vantar sa...

2hr veg-buffe på Fröknarna Fläderblom me Beach-sara å Miss Veberöd å sen 2hr beachvolley me K-man, Joselito å Lillen. Getafe- Barca på tvn me en kopp the nu.

emz sa...

Asså det här känns nästan lite löjligt. För mig känns det så jävla självklart att du kommer ha massa barn och du kommer älska det! Du kommer bli en sånn superpappa som gör allt för sina barn.

Ovanliga vantar sa...

Emz: Ödets ironi e att Baby Bagdad e rätt på alla punkter förutom barnfrågan. No.1 daddy asså. Mina år på barnpsykakuten å socialtjänsten har satt djupa spår dock. Under alla år träffade ja bara 1 friskt föräldrarpar, ifs kanske inte så konstitt att kidzen krisar.
Grubbel-grubbel

Ovanliga vantar sa...

Mer the å mer fotboll. Nu Espanyol - Real Madrid. Lutar sen att ja somnar under Kill Bill på tv4+ 22.25- 00.40.

Tixie sa...

Varsågod fab1, dels för härliga sällskapet och för att du och jag blev kvällens gossip.

Ovanliga vantar sa...

Tix: Let them sip the goss. Ja va kramsjuk å du va vacker. Du tålde de svala utomhus-soffhänget å charmade ihjäl mej ju. Bel far niente e känslan me dej.

Tixie sa...

Säger ju det. Tajta lackkläder gör vem som helst crazy. Ingen utomhuskyla kan svalka mitt passionerade väsen, det scratchar vi på.

Ovanliga vantar sa...

Tix: Skreamo of emo, skramo of amo. My skramz are of high skramality/ Kid Skram

Tixie sa...

Fan, du missade ju min enda uppgift under kvällen. Partystarter på dansgolvet, jag gick upp och skakade loss tills andra hakade på. Allt en syn för blödande baptister.

Ovanliga vantar sa...

Tix: Ja va ju en firestarter innan Prodigy hit the floors. Snälla snälla Mr Dj spela' Ca pla pour moi' Just nu e dem i den tecknade delen av Kill Bill å ja undrar var Kill Bill vol:3 å 4 tog vägen. Dem va ju på väg. Synd ja missade ditt swiggelin ass then Tix, la proxima pues

Ovanliga vantar sa...

Tix:Hässleholm för mej va att man började uppe vid järnvägsspåret vid skolan å sniffade lim elr rökte hash. Filmen G va skyldi ti de, sen ner på disco på waff å önska Ca plane pour moi vikket på nån slangironisk Franska säkert betydde att livet va skit. En spya, ett knull å stryk sen antingen somna i en trappupgång elr vakna upp i typ Vankiva hos nån tjej alt lifta ti Tyringe. Mitt liv som 13-åring. Allt de finns i den stängda bloggen 'Ambivalens ( The dark years)

Tixie sa...

Ca plane pour moi betyder väl det gick för mig? Eller? blir tom och kall säng snart och smälta helgens bravader, dvs festarrangering igår och släktkalas idag. imorgon: veckohandla, malmö, loppisskit, med reservation för eventuella händelser. kan ju inte spanska SÅ bra så feel free att agera tolk etc eller låt dina lines ligga i evig mysteri. jag gillar ordmyntning. stänger datamaskinen nu men finns på mobil all day everyday.

Ovanliga vantar sa...

Tittar på Kill Bill å blir påmind om den Japanska modelltjejen som ja träffade i Spanien, hon kom å besökte mej i Malmö 10 dar 2001, blev gravid å åkte hem ti japan å tog livet av sig . Fan inte konstitt att ja e lite blase, jaded å undrar om ja har Helge Fossmo-qualities. Fan antingen e ja singel ti ja e 65 elr blir ja ihoppa me Tix om 4år typ. Uma Thurman e snygg men ännu snyggare i Pulp fiction. Midnatt. Tror ja behöver låna lite chiclit imorron. Kanske ensambio å kolla 'Looking for Eric'. Kanske beachvolley åsså men behöver kanske en viloda, har ju blitt 4gym å 3 beachvolleypass ändå denna veckan.

Ovanliga vantar sa...

Dagens bild: Ernst-Hugo läser ur min novell " En mäklares misstag " på Malmöfestivalen. Tror bara där va 3 som tyckte den va sjukt kul så den vann inget pris. Hela novellen kommer som ett enda långt inlägg en dag.

Tixie sa...

Här blir inga barn gjorda. Sitter och kollar blocket som en idiot och blev erbjuden en etta för 11 000 i "CENTRALA MALMÖ, JA? JA?". Antingen tar jag den samt livet av mig eller så kanske jag lever vidare typ. Chilinötter är sjukt gott.

Ovanliga vantar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ovanliga vantar sa...

Varför tycker precis alla att de e självklart att man ska vilja köpa sin lägenhet om man får chansen? Mitt mål i livet har aldri vatt att bli rik e svaret ja ger när alla säger att ja kommer kunna tjäna 100-200000. Fikade i hamnen nyss me en tjej som va sur för att hennes x inte hälsade elr va trevli när dem råkade ses. Ja tycker han får bete sig som han vill, speciellt när de va han som blev dumpad. En annan tjejkompis messade å sa hon va gravid me en kille hon omöjlitt kan va sambo me, kär va hon dock.

Tixie sa...

Jag är varken gravid, sambo, ex eller förbannad. Det är inte du heller hoppas jag. gravid kanske isåfall.

Har bakat en chokladkaka nu med glasyr utan dess like. Tycker att du ska fika med fler brudar och göra det oldschool, som i början av bloggen, rada upp nicknamen och skriv ut deras färdigheter och fel. jag saknar det lite.

Ovanliga vantar sa...

Tix: Fikan i hamnen va me Sjuksköterskan, hennes plus e att hon jobbar natt å förstår en nattarbetares behov av ensamhet. Hennes minus e att hon aldri läst en roman, sett en bra film, inte e fit, vill ha barn, slampig, inte e streetsmart. Hon e rasist, pimplar vin i tid o otid. Dessutom familjeorienterad, lat å välditt mycke potatis-svenne. Hon som skickade mess va Vimse. Hennes plus e att hon lever i en fantasi å att hon inte går att sätta i fack. Hennes minus e ofittheten å att hon under 10års vänskap aldri vatt i tid. Old school gjorde att mitt hem äggades å hatbrev skickades å ill-roumours were spread. Om vi ses på Freda så save some cake for me. Du kan få hyra mitt badrum om du målar om badkaret å skaffar en spegel ti dej å om ja får fortsatt tillgång dit.

Tixie sa...

Spegeln som du redan har räcker väl, helt ok. Jag målar röda tuppar i badkaret och hela badrummet mocca/sandbrun och slänger in ett par kaffedoftande ljus från sia i samma kulör, sätter dit en plastplanta och döper den till Kanna Buiss och sen ockuperar jag soffan. Badkaret för hårt för att sova i. Tror på sängkarma.

DD sa...

Men du Ambi, att inte vilja ha barn är något som ingen annan borde bry sig om. Jag undrar just varför folk MÅSTE fråga och varför dom MÅSTE beklaga sig över att någon inte vill ha barn. Jag behöver ingen förklaring.

Fast efter att ha läst ditt inlägg så kan jag förstå din ovilja, fastän jag respekterat din åsikt från början.Det var inget vanligt litet familjeträd det där.

Som jag sagt tidigare - man kan leva ett innehållsrikt liv utan att behöva befolka planeten ytterligare.

Har du aldrig funderat på Vasektomi?????

Ovanliga vantar sa...

DD: Jo men vasektomi e väl troligen oåterkalleligt såsom självmord
. Tänk detta scenariot: 99procent dör av svininfluensan, ja blir miljonär av slumpen. Helt plötslitt har ja cash å tid å där finns plats på jorden åsså blir ja kär å hon vill ha barn. Då tar ja risken å öser på me en kid vartannat år till döden hits.

Elle sa...

Fem barn? Akta dig säger jag som fick hjärtklappning bara av att läsa detdär.

Ovanliga vantar sa...

Elle: Vill att du blir gudmor till alla. Tror att där finns deras räddning

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?