lördag 8 augusti 2009

Run runaway

- Fredan 090807:

11.00. Har flytt min lägenhetsvärme å hittat " Killing Pablo " av Mark Bowden på bibblan. Jag å Pablo var ju på flykt samtiditt i Medellin. Jag från mitt orättvisa Indianbröllop i Caracas å Pablo från den Colombianska orättvisa rättvisan.

14.00. Flyr från Fröken Figurs tokflirtande å ladybuginvasionen nere på Vanna beach. Hade varken insikts elr insektsspray enough för att uthärda.

18.00. Flyr från stadens värme in i den svala biosalongen å tittar på
" Brudgummin ".

23.00. På Ölcafeet med min Bosniska crew. Dem dricker flyktsoda å ja sitter mest i flyktiga flykttankar.

17 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Bjuder på ett nostalgiskt flyktfoto idag: Flyr Los olivos i Medellin till Choroni (Fotot) å säger adjö till nårra som betydde nått, sockerkaka å kaffe på avskedskalaset. Fortsätter min flykt via Valencia (Venezuela)- Miami- Arlanda- liftar mej genom landet hem ner till mina föräldrars ställe i Skåne där ja knackar på fönstret 3 år efter ja flytt Sverige. På morronen efter kommer polisen å knackar på både hos mina föräldrar å där Pablo gömmer sig, Pablo Escobar skjuts i Los Olivos. Ja e fortfarande på flykt på nått sätt.........

Elle sa...

Hur var bion och hur går det med nyckelpigorna?

Ovanliga vantar sa...

Bion va bra, 3.5. Blandning mellan Roy Andersson å Kusturica. Ja e på stranden nu å las chinitas e överjävlia

Ovanliga vantar sa...

En fika i hamnen me joselito å en fika me Bosnian crew på Davidshall. Hänger å kollar no-names på Ip men blev nerringd ti Ribban nu så på biken igen, Fru Möree å 5 sweitziskor ska spela beachvolley. Hela ja sprudlar av spontanitet, tror Dan Hylanderkonserten kommer att missas. Sommar å dag 2 på min ledihet.

Ovanliga vantar sa...

Spelade 1 set nere på Ribban å sen kände ja återigen en splittrad tanke, me llamo Ambivalens å nu e j nyduschad å redo för 3-4 låtar på Dan Hylanderkonserten. Träffade Giovanna på stranden, hon kommer höra av sig sen för cityhäng men min känsla e att ja e i min soffa way before midnight. Sätter Eternal sunshine of the spotless mind på inspelning, tv4+ 20-22. Så nära att stanna i soffan nu men åker för att se a long lost pal.

Ovanliga vantar sa...

På St Gertrud nu. Fullsmockat av fel folk, stannar max 1låt asså. Hur dags e där nån bra bio? Ja måste bort bort bort

Ovanliga vantar sa...

Stack på bion innan konserten ens börjat, vafan e de me mej? Kollade Mexikanska 'Bakom blå ögonlock'. Helt fantastisk, 3 romcom på 1 vecka. Alla bra på sina olika sätt, alla får 3.5 i betyg.

Ovanliga vantar sa...

Ida e planen stranden hela dan å inget annat

Ovanliga vantar sa...

Ficke ett sms av beach-sara där hon sa att ja borde hängt me ti Tylösand i helgen. Bondmoran hade åkt ner från Norrland. Hon e söt men kan inte kommunicera,her loss

Elle sa...

Måste göra ett inlägg så du inte blir den enda som kommenterar... Bra uppdatering förresten. Biotips är bra, önskar jag kunnat ta mer fasta på boktipsen men hinner aldrig läsa ikapp och har dessutom en regel som säger att jag bara får läsa när jag har semester. Ok, ändrar mig. Inte bara biotips -filmtips i största allmänhet. Tror vi har hyfsat lika smak gällande såntdär.

Ovanliga vantar sa...

Elle: Ja går ju säkert 9 av 10ggr på Speglen alt Panora. Allti bra filmer ju. Blir nog Mexikanska 'Lake Tahoe' å Almodovars nya 'Brustna omfamningar' (Premiär på Freda ) denna veckan som kommer. Boktips e egentligen bara senaste halvåret 1. Shantaram. 2. Kalak.3. Dödens nycker. Sen en bit ner kommer El Choco å sen kommer inget.
Hoppas å tror alla nyckelpigor dött elr dratt ti Danmark nu. Haft en total vilodag ida i Västra hamnen

Ovanliga vantar sa...

Konstig da på nått sätt men bra. Tränade ett tokbra ben-magpass på gymmet, somna sen i soffan till ett gäng Danskar/Brassar behövde mej på för beachvolleyboll på Gamla IP. Hemma igen, cougar på tvn.

Elle sa...

Fick bara ett infall att ösa ut lite kärlen i cyberrymden: Du är grymt bra, uppskattar så allt du skriver, keep it up!

Ovanliga vantar sa...

Elle: Tack. Har nyss lyssnat 2hr på telefon att ja e en psykopat, tänkte ett tag att ja troligen e de eftersom allt rann av mej å ja inte la på. Tog ett psykopat-test nyss, maxpoäng va 40 å över 30 innebar psykopat, ja fick typ bara 15. Sjukt fatti psykopat. Ja hävdar att ja lärt mej acceptera saker så snabbt så att för den vanlie medboragaren framstår ja som känslokall å likgiltig men ja har mina moments of emotion, promise

Elle sa...

Jag tror dig, det låter som en god egenskap att inte ta åt sig. Jag har bättrat mig på den punkten också, skrämmer ibland mig själv men måste erkänna att det är sjukt praktiskt att inte hänga kvar vid saker som man innest inne vet är rappakalja.

Ovanliga vantar sa...

Ja undrar en teknisk sak, ja kommer inte in på nårra andra bloggar förutom ordanom å DD av dem som skrev här, inte via mobilen iallafall. På datorn komer ja inte längre in på andra bloggar på de där stället där de står Sverige-Malmö osv. Har ja kommit åt nån knapp elr e ja portad, har vatt så ett par månader nu, skumt

Elle sa...

Jag kommer åt andras bloggar via din... Hmm...

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?