tisdag 11 augusti 2009

Loppu hyvin, kaikki hyvin

- Att ha elr att vara:
* Svenskar tjänar pengar
* USA:are gör pengar
* Tyskar förtjänar pengar
* Fransmän vinner pengar
* Ungrare söker pengar
- Tid e tid, tid e inte pengar.

- Tänkte skriva ett brev till Tv4 om att jag e redo för " Halv 8 hos mej " om jag får välja dem andra 3 gästerna. Huvudrätt blir panerad karp å både förätt å efterrätt blir våfflor såklart.

- Samtalsämnet i fokus blir altruism. I bakgrunden kommer det att höras tecnocumbia. En annan sak jag önskar diskutera e innebörden i förryckt. Om förryckt e synonymt med vansinnig till 72%, stollig till 66% å tokig till 60% vad finns isåfall i övriga procent ?

- Gästerna ja önskar komma e:
1. Marianne Samuelsson
2. Erich Fromm
3. Györgi Zemplenyi

- Ikväll blir det antingen " Lake Tahoe " på bio , beachvolleyboll, börja läsa på Gun - Britt Sundströms " Maken " elr nått helt annat. Låter Mariehönsen/Las Chinitas få avgöra elr maybe I let my body decide.

- På Lörda drar jag till Åland för att bli förälskad i en Finländska. Pirrigt som gumman sa när hon bytte kaffemärke.

6 kommentarer:

Ordanom sa...

"halv åtta hos mig" blir ju givetvis en succé.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Kunne inte Tv4 göra ett specialavsnitt där maten bara flöt fram men där samtalet får ta större plats. Fredrik Lindströms dialektmysterier nu.

DD sa...

Pirrigt?!?!?!
Asgarvar åt ditt sätt att skriva. Jag älsakr din blogg mannen. Fan, jag tror jag älskar dig. Iaf så saknar jag en fika och ärligt uppriktigt skitsnack med dig.

När tar du dina lumpna saker och besöker Borås? Vore skoj att få bjuda på en fika här.

Lycka till på Åland med Finskorna. fast jag tycker du ska ta dig en Åländska ist. Söta och trevliga är dom.

Altruism? Att du alltid ska vara så himla djup. Kan du inte bara snacka om väder och senaste avsnittet av Sex and the City....

Tixie sa...

Finns inget "senaste avsnitt av sex and the city" asså. Shit, den serien tog slut för sjukt länge sen. Time to get real nu, farmor.

DD sa...

Tixie - farmor? Roligt.

Jag VET att det tog slut för längesedan. Det kallas humor och ironi baby girly. Du vet troligtvis inte vad varken ironi eller altruism betyder. Google both sweet cheaks.

Tixie sa...

Kanske ska googla "ironi" när du ändå är igång och tillrättavisar. Kasta inte bäver i trähus.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?