torsdag 9 oktober 2008

De e inte min uppgift att va nervös

- Reinfeldt sa att de inte va hans uppgift att va nervös. Nervös e väl ingen uppgift utan en känsla sa journalisten då. Kanske de roliaste ja hört sen han blev chef för landet. Unnefär som min amvivalens inte e en känsla utan mera e inkorporerat i min själ.

- Apropå Volvo. Nu när äntligen folk fattat att att de e bättre för miljö å hälsa om dem cyklar elr kör miljövänliare bilar så blir de sånt jävla fuzz när ingen vill köpa Volvosar. Alla dem varslade får väl bli rallare å bygga mer järnväg elr tillverka cyklar alt. husbåtar.

- De händer lite då å då att nån tjejbekant som ja sällan träffar elr hör av hör av sig å frågar om ja e singel å vill gå på en blind-date me hennes tjejkompis. Säger konstant nej ti sånt nuförtiden eftersom ja inte pallar faka kärlek. Tjejer som vill ha blind-dater e sånna som tror på kärleken å sånna som vill ha barn å hela skiten. Mitt svar e att visst ge mitt nummer om dem bara vill ha this and that men inte the other.

- De spelades Stevie Nicks på gymmet ida å om ja hade haft känslor så hade känslan vatt vemod men istället fick de mej att tänka på att ja fakar ju allt som ja gör.

- Jobbade på barnpsykakuten tidiare å va sanslöst grym på mitt jobb, ja kunne få apatiska flyktingbarn att prata som inte sagt ett dugg på flera år. Ja fixade dem på 10 minuter. Åkte land å rike runt å läkarna undrade hur ja gjorde. Kända Italienska beteendevetare hörde av sig å ville att ja skulle publicera mina metoder så att dem kunna ta del av dem.

- Hur fan skulle ja förklara att min behandlingsmetod bara va att ja va sanslöst bra på att faka glädje, faka empati å faka mitt intresse för deras framtid. Ja e dessutom en av få som kan faka ett leende, typ var 12e person har den förmågan att använda alla ansiktsmusklerna fast dem inte menar de.

- Likadant e de me mina relationer. Ja e bra på att skapa en relation me en annan människa på minutrar. Men om ja måste se dem mer än en vecka i sträck så orkar ja inte hålla uppe den fakade fasaden. Detta gör att de e lagom att träffa samma människa max 2ggr i veckan, att faka tar sjukt mycke energi å e ångestframkallande.

- Fakar vänskap för närhet, fakar närhet för sex, fakar sex för närhet ( fakar orgasm för att hon ska känna närhet , Jo tjejer de e skillnad på utlösning å orgasm ).

- Varför inte bara leva ärlitt? Kanske e de så att denna livsstilen e samma som för vikken annan konstnär som helst, att de e såhär ja får användning av min kreativa sida. Hade dem låtit mej gå direkt till gitarr utan att passera blockflöjt så hade jag kanske haft förmågan att va ärli å kunna bli kär i da ?

- Hon sa att hon va från plaskeby.

5 kommentarer:

Elle sa...

Ja varför inte... sluta fejka och kör ärligt istället!

Tixie sa...

skitsnack, du kan visst bli kär.

jag måste tyvärr ställa in umgänge återigen för mitt immunförsvar är i maskopi med karma. ledsen, men jag gottgör genom att vara extraghetto nästa gång.

Ovanliga vantar sa...

Elle: var ska ja då få ut min kreativitet, skriva pratbubblor ti serier e min andra sak som ja e bra på.

Tixie: Finns kanske en procents chans att ja kan bli de, frågan e väl om de e värt de?

Anonym sa...

Jag tror i och för sig att alla fejkar mer eller mindre. Jag fejkar intresse i mitt jobb mest hela tiden. Jag blev anklagad för att fejka att jag inte är frumaterial nu i veckan. Brukar påpeka att jag inte kan och nästan aldrig lagar mat och inte vill ha barn så fort det bara går när jag träffar någon man.
Men så lagade jag mat och fick höra att jag fejkade. Fast det kunde ju lika bra vara han som fejkade mig till frumaterial i sitt huvud.
Däremot fejkar jag inte upprördhet för varken klimat- eller finanskris. Där är jag sjukt provocerande likgiltig.

Det är inte många pers som jag vill umgås med hela tiden heller. Men de som jag inte fejkar för är lättare att umgås mycket med.

Och tror verkligen brudarna som du är med att orgasm=närhet?
Och fejkar du sex för närhet eller bara närhet för sex?

Ovanliga vantar sa...

Lovelyn:Jag fakar både sex för närhet å närhet för sex. Finanskrisen e ja sjukt likgilti för åsså, drabbar ju ingen fatti, klimatkrisen fakar ja såklrt, skiter ju egentligen i vikkket.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?