måndag 1 februari 2010

Sex, dreams and denim jeans

16 kommentarer:

Nikki Nahum sa...

På Måndagskvällen blir det Finsk film på Doc lounge ( Inkonst ): "The Living Room of the Nation "
Filmen är en berättelse om vändningar i livet, ensamhet, ansvar och desperation. Men framför allt om tid.. tid som tycks rinna allt snabbare mellan fingrarna. Karaktärerna är vanliga finska män i olika stadier i livet. Alla söker dom efter något såsom mänsklig närhet och kontakt, förståelse och acceptans.

Typ en Finsk variant av Plötsligt i Vinslöv asså.

Nikki Nahum sa...

- Det bor många i han som håller sig gömd. Han tillåter dem aldrig att se. När han sover går de ut och in. I drömmen märker han deras ande.

- Jag drömde nått för 2-3 nätter sedan. Har fortfarande´inte kunnat tolka den drömmen, blev så chockad att jag drömde så jag var uppe och skrev ner drömmen på en lapp men dagen efter it didnt really make any sense asså.

- Det jag saknar är drömmar både när jag är vaken och när jag sover. " Vad hände ? " kommer snacket gå och nån med insyn kommer att kunna säga " Han slutade drömma ". Börjar skriva på en novell nu inatt som heter " Historien om en död man som började drömma "

Nikki Nahum sa...

- Resume av " Historien om en död man som började att drömma ".Den handlar om ett suckande spöke som först när han var död insåg att han hade galet stor talang vad gäller att sucka.

Tar ut sig själv i sucklandslaget och börjar planera träningslandskamper mot Danmark, Nordkorea och Antarktis. Funderar på en ansökan till vinter elr sommar-OS. Kanske ligga mellan curling och skidskytte i programtablån ?

Till början är han sanslöst positiv men efter ett tag så inser att även bland döda så är det svårt att hitta folk som brinner för samma saker som han själv. Dem flesta döda vill mest tjäna pengar på att extraknäcka på Tv4+.

Själv tänker han tanken att han kan göra en säsong där innan han går vidare till nästa helvete. Dilemmat han har är att hans suckinsikter nästan får honom att drömma vilket i sin tur gör honom levande som i sin tur gör honom odödlig.

Han har hamnat i ett suck 22 ( Det är när man inte kan avgöra om en 22 meters-suck elr en 22 decibels-suck gör honom dödslevande elr levande död ).

Tixie sa...

*suckar 6 meter*

Nikki Nahum sa...

Tix: Det kan räcka till U-21 landslaget. 

Okänd mailare: Jo de stämmer. Mitt artistnamn när jag sjöng i Aztec two step var Nikki Nahum. Nu kör jag solo under namnet The psychotic pleaser. (Mest olika typer av performances å klotter men även allmänt irriterande).

Fetmahypnoterapi mm va rätt bra acting. Hur fan kan man tävla i matlagning å köpa varmrökt lax å glass i affären?

Bytt gym nyligen ju: Ist för att folk vill sälja doping/amfetamin/lådvin som på förra gymmet så blir ja nu på nya gymmet erbjuden att hänga med på smörgåstårta å kokain. Jag sa nej för de finns ingen hypnoterapi i världen som kan få mej att sätta nosen nära leverpastej.

DD sa...

Ambi...dina inlägg blir mer och mer djupsinniga. Du kanske behöver en dos leverpastej och kokain för att "get back to normal" ;D

Ovanliga vantar sa...

DD: Detta e min bas, my normal. Allt de andra e bara faser jag går igenom elr fasader for the fun of it.

Tix: Li från mitt förra gym kör Afron på Hip drop. Ja tror lyrical hip hop elr möjlittvis Housen passar mej bäst om jag inte fastnar i Cumbiaträsket.

Tixie sa...

Hahaha. Hahahahahahahahaha.

Ovanliga vantar sa...

Dagens destiny: Resebyrån har bokat mej på seat 23b å min resekamrat Bjällran på 23a fast henne på ett plan 3hr tidigare. Vad innebär detta? Självklart kommer ett av planen krascha sa jag. Hon får panik eftersom hon har massa liv kvar att leva, superförståeligt liksom. Byta till dödsplanet elr byta till livsplanet? Inga byten å en av oss överlever.

Ovanliga vantar sa...

Fröken Fredsgatan:- Genom fönstren typ 15-20 meter bort på andra sidan gatan när jag vilar mellan biceps och triceps står en tjej i lila linne å tittar mot mig. Jag tänker att det är väl familjens dotter som är uttråkad men hon tittar länge och jag vinkar, hon ler. Jag kollar på klockan som visar typ 14.22. Vad gör hon hemma så här dags, för tidigt för att jobba morgonpasset och ifall hon jobbar kväll borde hon också varit iväg redan. Jag har ju troligtvis bästa synen och hörseln norr om Södra Sahara och ser att hon bakar, lång svart kjol vilket gör att det trolitvis inte är dottern utan hon är antingen en sjukt rik ung kvinna med katt elr så väntar på sin man och vill ha nybakat bröd när han kommer. Hon såg blek ut så troligtvis gör hon Cevapcici i ugnen.

- Hängde i Johanneskyrkan ikväll å kollade på " Konsten att vara människa". Blev uppraggad av 3 charmanta kvinnor så fort jag satt foten innanför kyrkokvisten. " Så otroligt levande ögon du har" sa den ena. Ja svarade bara " Jag men jag vill bilda min egen sekt en dag å ni får gärna vara med om ni tar hand om de administrativa". " Du kan manipulera vem du vill med dem ögonen" sa hon."Jo men jag tänker inte dela ut flyers å jag vill vara i toppen av pyramiden".

Tixie sa...

du, jag satt och tänkte på dina ögon och kom att tänka på hur otroligt levande dom är och hur du hade kunnat manipulera vem som helst med dom, du måste höra det rätt ofta va? För det är ju så vardagliga och inte alls psykotiska saker som man säger till folk man just träffat typ.

Hellhole i helgen men nästa vecka får utvisa om det blir malmö av eller inte. Håll minikaffet på kokning tills vidare så laddar jag mackorna. Suck-23 det här.

irtsa sa...

Ser att jag verkligen inte är ensam om att skriva med mig själv. Däremot är jag inte helt övertygad om att det är helt normalt. Men, vem fan vill vara helt normal?

Ovanliga vantar sa...

Tixi: Snaran dras åt, alla befintliga sekter ser ledarmaterial i mina ögon. De sjuka e att jag får höra de så ofta att ja inte tänkt på att de e dem som e psycho som slänger ur sig sånt innan dem ens frågat mej vilken muskel som ömmar mest. Oftast gluteus medius förutom en kvart i kvartalet då de e hjärtat.

Ovanliga vantar sa...

Irtsa: Detta inlägget ska ha 90procent minst me kommentarer från mej själv. Ibland har man ju material som av olika anledningar ente( Jag skriver ju normalt sett inte men ifall nån ska skriva i mitt namn efter min död så måste jag variera mej så att språkforskarna inte kan svära på att de inte e mina ord) e blogworthy liksom elr namn, nummer, siffror, koder yadayadayada e för hemlia men samtiditt vill man att chansen ska finnas att hitta ekvationen mellan raderna.
Bloggen e ju jäntlien bara en open diary å normala borde va att man kommenterar sina egna tankar. Att andra kommenterar e en positiv men onormal bonus.

Ovanliga vantar sa...

Till myndigheter mm som skyller ifrån sig (Jag har ifs inte vatt arg på er länge): Sj vi blir förbannade på er därför att de e ni som fått våra pengar. Att de e banverkets fel e enbart ert problem.

sydsvenskan ja orkade inte me att tidningen inte kom som den skulle. Jag skäller på er för att de ni som fått mina pengar. Att det e tidningsbärarnas fel e enbart ert problem.

Sena bussar. Jag blir förbannad på dej som kör bussen för att du har fått mina pengar. Att de e kommunens fel att snöröjningen inte funkar e enbart busschaufförens problem.

om jag handlar kass mat i affären blir jag förbannad på affären som fått mina pengar. Om felet gjort i stallet, transport mm e enbart affärens problem.

Osv.

Nattens outfit: Simöronproppar av märket Macks( Skicka en låda för att ni blir nämnda tack). Min kropp e inne i en rytm 2nätter irad, rekord i mitt liv, börjar blunda nån gång efter 01.30 å vaknar 10.50. Trend elr bara flyt?

Ovanliga vantar sa...

Hade dåtid, nutid å framtid samlat i mitt huvud nyss under 45min typ. Personlighetens djupaste drag e samma som alltid å kommer så förbli. Beteenden kan komma å gå men färre å färre skiftningar. Jag e en ensamvarg för att slippa såra människor men ändå kan jag ju inte hjälpa att ja tycker om en del som passerar min hjärna. Så här har de vatt sen jag fattade att jag fanns å
Så kommer det att förbli. Jag beskriver inte någon elr något för nån annan längre ( Ingen frågar ifs, alla tar för givet att jag e på väg nånstans, jag har alltid vatt på väg nånstans). Jag har helt slutat umgås me folk på minsta djup. Jag har tagit ytligheten i kombination me ensamheten till extremt nya nivåer på sistonone. 'Jag har aldri känt så många så lite'/ The psychotic pleaser.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?