torsdag 11 februari 2010

Kuba ( In case of emergency )



- Närmast anhörig som skall kontaktas om du dör elr liknande ? Jag tycker alltid den frågan är helt irrelevant. De vill att man ska fylla i en familjemedlems namn i den rutan men jag vill inte att någon i min familj ska ta beslut om mitt lik, mina organ elr andra ägodelar osv. Dessutom skulle jag tycka det är slöseri med någons/mina/era pengar att frakta mitt lik över halva jorden. Död är död liksom. Inga trumpeter och ceremonier tack. De är ju isbjörnspengar i sjön.

- Närmast anhörig kan få ledigt om jag dör men jag tycker det borde vara rimligare om den som bryr sig mest får ledigt och kanske till och med får mina sparade semesterdagar om den är villig att se till att pengarna som finns på mitt konto går till Isbjörnarna främst men även lite till pingvinerna. Skriver ett holografiskt testament nu. Ödet väljer släktingar men vänner väljer vi själva.

- Närmast anhörig får ICE 1 i mobilen, nästnärmaste anhörig får ICE 2 osv. Kanske dem hittar min mobil samtidigt som dem hittar den svarta lådan ju. Jag drar till Kuba på Fredag med Bjällran men ödet gjorde att hon hamnade i planet framför mig. Resebyrån lyckades boka oss på seat 23A och 23B men i olika plan. Man kan inte fly sitt öde och man kan inte heller dela det med andra.

- Nathalie Cardone som sjunger Hasta siempre har den typ av utseende som jag blir attraherad av. Risken är att hon som född i Frankrike med Italiensk pappa och Spansk mamma inte tål kyla dock och då skulle vi ju ända inte funka ihop. Argentinskan som jag träffade ett tag såg ut som henne på ett ungefär men efter att hon skruvat upp elementen en gång för mycket blev jag tvungen att dra med ett Hasta nunca.

- Hasta la proxima / La Hostia

12 kommentarer:

Elle sa...

Kuba... jag är avundsjuk! Så snart är det äntligen dags. Rapporter antar jag att vi får?

Ovanliga vantar sa...

Elle: Tyvärr blir de inga uppdateringar. Vet inte om Google kan zooma in mej men youtuba Playa Ancon å casa de la musica i Trinidad på Cuba så kanske jag syns nånstans. Drar i natt så efter de blir nästa uppdatering tidigast 1Mars å om inte så har jag dött.

Ovanliga vantar sa...

Fina vänner hör av sig. Beach-sara vill att jag skriver att ja alltid sagt ang maskerader ' över min döda kropp'. Hon ska hålla i maskeraden på min begravning. Hon å Miss Veberöd e superwomen å mitt fake-lik ska se ut som Catwoman. K-man ska anordna en beachvolleyturnering i mitt minne, han har redan döpt den till Scheike memorial å enbart öppen för folk som e vakna på nätterna å tävlingen börjar 17.00. Blir rörd av vänskapen, visste inte att jag hade så fina vänner.

irtsa sa...

Hälsa min svågers släktingar om du stöter på dem. Om du, som sagt, inte har dött innan du kommer fram. Om du inte dör; ha det så trevligt.

Ovanliga vantar sa...

Irtsa: Ja lovar. Los relativos de tu suegro. Undrar va ja glömt packa? 5kg proteinpulver+1st beachvolleyboll +extra short. Tar taxi upp ti centralen i flipflopsen

Tixie sa...

Take care in kuba nu. Blir du el choko del 2 hälsar jag på med muffins och raggar inmates.

Ovanliga vantar sa...

Tix: Glutaminet å kreatinet ser ut som kokain så sätt på muffinsmaskinen. Sjukt om dem tar mej i den Danska tullen nu på morronen å ja hamnar i fängelse i Odense 10år, fast då blir jag inte kallad El Choko utan El Perikles. Håller på trycker ner wienerbröd i kondomer som ja ska svälja, lite ångest för om Skumberg ville ha sånna me chokolaaaade. 

Elle: Modevecka på Danska e fan inte lätt, de blir ju likson bara 'Moueoouoe' av Modeuge.

Tixie sa...

Om du fastnar med ett par danishes i kondomer i ditt rektum kan du iaf säga "better safe than sorry" och nynna på RFSU-sången.

PS. Få inte hepatit av the trannies DS.

Ordanom sa...

jag lovar att spela "a future so bright you gotta wear shades" på repeat till minnet av dig om planet kraschar.

Elle sa...

Hoppas du har det sjukt bra! Se nu till att njuta när du ändå gett dig iväg på en såndär miljöbov till flygtur. Och lite rumpskak kanske du kan kosta på dig från mig... :)

Hanna Nöjdh sa...

vilken ice plats fick jag?

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Ha låten redo till nästa flight igen asså.

Elle: ses på Cuba cafe i sommar, ska testa mina skills då.

Hanna: Du blir bra på foton men hade du fixat å va min ICE-Lista ?

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?