fredag 5 februari 2010

The psychotic pleaser

- Gjorde en massa personlighetestest för typ 4 år sedan på jobbet och nu när jag återigen fått lite kommentarer på mitt beteende vilket jag inte alls kan förstå så letade jag fram mina profilananlyser för att se om där är något där som kan få things to clear up varför mitt behaviour är som de är.

- Den första analysen bygger på Jungs teorier (IPU) och har 14 sidor med massor av positiva omdömen om mej men vi hoppar över dem och går till områden som kan utvecklas:

* Jag är alltför mångordig när jag kritiserar.
* Jag är ouppmärksam på detaljer om dessa inte är viktiga för mej.
* Jag är orealistisk i min bedömning av människor , särskilt om de gäller en vän.
* Jag blir så entusiastisk att jag framstår som ytlig.

- Nästa test var Human dynamics ( Kändes som en sekt). Min personlighet bedömdes vara den välditt ovanliga sorten Emotionell-Emotionell. En av 9 varianter. Enligt sektledaren så var jag bara den andra personen som hon stött på med denna kombinationen, den andre var någon i Belgien.

This is the vote from the dynamic jury:

* Jag värdesätter intuition mer vid problemlösning än externa data tex referenser från myndigheter.
* Jag följer en process under dess utveckling och ändrar kurs därefter hellre än att följa en plan eller en struktur.
* Jag är mycket medveten om mina egna känslor.
* Jag skapar ur upplevelsernas flöde mycket flexibla inre planer eller strukturer som inte behöver formuleras externt och som lätt kan omskapas internt för att tillgodose ögonblickets krav.


* Ser, spårar och förstår andras känslor men påverkas inte av sådana känslor i den egna kroppen.
* Relativt svaga kroppssignaler, kan fokusera på en uppgift under långa perioder.
* Har en kameleontliknade förmåga att anpassa kommunikation och beteende till ögonblickets omständigheter men gör det alltid medvetet.
* Är av naturen lugn, stabil och ofta neutral i sitt beteende.
* Iakttar mer själva processen än aktörerna i samspel med andra.
* Jag upplever förändring som ett konstant tillstånd.


- Ge mig sinnesro att accpetera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. Förvirring är första steget mot något nytt.

23 kommentarer:

DD sa...

Jag har gjort en massa personlighetstester mest i syfte att fastställa vilken ledartyp jag är eller vilken roll jag har i en grupp. Alltid alltid kommer samma svar upp - stark, ledande, målstyrd och engagerad.

Din typ av personlighetstest har jag inte gjort. Inte behövt.

Kanske man skulle personlighetstesta två personer som vill leva ihop och delge den andre resultate? Då skulle ju båda veta hur den andre funkar och på det viset kanske undvika dom enklaste konflikterna?

Njaaa.... nåja, nu vet vi mer om dig iaf och vilken nytta har vi av det?

Ovanliga vantar sa...

DD: Human dynamics-testet görs för att man ska förstå varandra bättre kollegor emellan. Jag e ju visionären men när dem andra börja känna in mina ideer elr utföra dem så e ja redan på nästa ide. När jag säger nått betyder de nödvändigtvis inte att jag tycker så utan att nån i världen kan tycka så ( Här uppstår ofta debatter å jag försvarar saker som ja tycker e korkade å detta i sin tur gör att folk inte kan skilja på sak å person å jag får bära the dogs head å jag tycker då att folk verkar sjukt osmarta å då måste jag radera dem ur mitt inre/yttre å mellanskikten). Att man får veta mer om just mej har ingen nån nytta av men att man får insikten att där kan finnas nån som tänker å beter sig som jag kanske kan vara användbart en dag. 

top-3 som ja vill dricka the me ikväll: 1. carola. 2. åsa waldau. 3. agneta sjödin. Sköra men smarta på sitt sätt me spännande parfymer.

Ordanom sa...

jag tycker det är så himla roligt att du är emotionell-emotionell. det händer att jag tänker på det ibland och fnissar lite.

Ordanom sa...

jag är också people pleaser. när jag träffar nya människor så börjar jag alltid med att studera dom och ställa frågor och då blir dom så glada när dom får prata och glänsa. sen brukar jag testa hur lång tid dom snackar innan dom ställer några frågor om mig. förvånansvärt ofta skiljs vi åt utan att dom vet ett jävla skit om mig. jag har gått igenom hela relationer utan att få några direkta frågor ställda om mig. det blir mkt lättare att lämna då faktiskt.

Ordanom sa...

man är där hela tiden fast samtidigt inte. "åh vi hade så mkt gemensamt och det var så trevligt", man ba "näe, det var inte alls trevligt och vi har ingenting gemensamt".

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Man scannar av folk snabbt å sen låter man dem leka av sig å sen slänger man tillbaka dem i havet dead or alive liksom.

Ordanom sa...

ja precis.

Ovanliga vantar sa...

Jag behöver en ny dammsugare men de blev ingen nyss eftersom expediten hade fel attityd. On/off på Entre, fetto ca 16.20 Idag. På själva gymmet försökte Philips sälja ljusalarmklockor. Jag dissade dem minst 3ggr men drack upp deras nypressade juice som dem hade as bait. Vem fan har problem me att vakna? Jag betalar gärna dyrt för att få sova.

Ordanom sa...

exakt vilken attityd hade försäljaren på onoff?

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Normalt sett föredrar ja försäljare som håller sig undan till jag behöver dem men när jag efter 3minuter söker ögonkontakt me dem 3!fettona som hänger över desken, inte en kund i affären förutom jag blir jag tvungen att typ vissla efter den ena som kommer dragandes slött å sen när jag vill veta skillnaderna mellan 4st dammsugare som kostar samma så säger han att nån suger bättre men inte vilken. Sen säger han att en annan e lättare att få tag i dammsugarpåsar till. Ok men då tar ja den, har ni stora plastpåsar så jag kan ta den i så jag kan cykla me skiten? Han svarar då 'Själv har jag en yadayadayada därborta, bra för pengarna (sjukt dyr å han svarar inte på min fråga)'. Jag ' Hade ni så stora plastpåsar så lådan får plats i dem?'. Han 'Nej men man kan dela på röret yadayada'. Jag' Jag bor för långt bort' å sen lämnade jag.

Ordanom sa...

jag var med en arbetskompis på siba som skulle kolla julklapp till sin pojkvän(bara kolla). det slutar med att han står och ringer upp hennes mobiloperatör o kollar hur mkt hon ringer för, för att försöka sälja på henne en ny mobil för 6000kr, utöver videokameran till pojkvännen, och vill erbjuda henne en kryssning till finland. jag stod bredvid och garvade hela tiden och sa högt "är det här nåt slags skämt?" det enda hon ville var att kolla på videokameror.

Ordanom sa...

the attention i need is much more serious
the kind of weight you couldn't lift
even if your cheap career depended on it
i need someone much more mysterious


bara en låttext jag kom att tänka på.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Imorron släpps Massive attacks nya. Tror jag ska leta upp en skivaffär om sånna finns i Mars. Jag gillar ju att dem har nårra rader smarta texter som bonus.

Ska försöka ge dammsugarinförskaffandet ny chans ida. Kanske blir en mattpiskare ist

Ovanliga vantar sa...

Dagens dammsugarfettoförsäljare: ' Ska du ha försäkring?'. Ja med irriterad röst eftersom ja hatat folk som gått ivägen på cykelbanan dit( inget ovanlitt direkt): ' Verklien inte, skämtar du? Ska jag köpa en 200krs-försäkring på en 500krs-dammsugare!, större plastpåsar hade vatt en ide, hur fan ska jag cykla me denna under armen'.

Ovanliga vantar sa...

Hamnade i en 6hrs-singstartävling igår. Nynnar fortfarande på Abbas monsterhit 'Under attack'. Geni dominerade jag eftersom min hjärna behåller mer onödig info än average joe/jane. Vad står inom hästsporten förkortningen RGB för? å vad hette Spöket Labans flickvän/syrra?. Jo ja kunne bägge dessa + massa liknande väldigt viktiga saker.

Ovanliga vantar sa...

Frågelådan svämmar över ang dammsugarn å svaret e givetvis en vit power brush av märket wilfa.

Ovanliga vantar sa...

Nu börjar superbowlfinalen. Totalt ointressant förutom om vi får se den Amerikanska reklamen. Får vi de? Fortfarande seven nation army? Patetiskt. Ok, jag ska hålla på dem i vitt. Detta e fan så mycke USA som man bara kan få. Queen Latifha sjunger nått skräp nu. Nu nationalsången av..... carrie underwood.

Ovanliga vantar sa...

Jag lovar där e 70pers typ som deltar i slantsinglingen nu å vi får statistik över coin tosses genom tiderna. Hoppas att Kubb blir såhär stort en dag.

Ordanom sa...

heligoland finns på spotify till allmän avlyssning. några spår har redan fastnat.

min bästa killkompis sitter o tittar å superbowl han med. han nämner jenkarnas förmåga att göra show av allting. nationalsången och stridsflygplan som effektfullt cirkulerar ovanför. han är dessutom en riktigt sucker för amerikansk tv-reklam, hävdar att det är i närmast ren underhållning. särskilt runt stora event som superbowl.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Man kan visst se förhandstittar av reklamen på nätet innan men då måste man se reklam innan. Helt fantastisk ju när reklamen blivit viktigare än matchen.
Spotify e nått på www har jag förstått men jag kommer ju inte åt sånt. Märks de att Damon Albarn e inblandad? Snart kommer Gorillaz åsså, har för mej att ja tycker dem e lite ok.

Ovanliga vantar sa...

När planet störtat så kommer språkforskarna få ett helvete att försöka binda bla dessa nammnens texter till mej:
1. Art Vandelay
2. Bantar-Bruno
3. Hannes Ibrahimovic
4. Elsa Marley
5. Fia al Forno
6. Hitte-joel
7. Lavishly-Lola
8. Wasser unt bread
9. Xindler
10. Cateter-Peter

- när jag tom nekat nån av dem att bli vän med mitt riktiga jag på facebook då e de dags att logga ut for good asså.

Ovanliga vantar sa...

Trots mina raderingar på Facebook så har jag å Bjällran 64 gemensamma vänner där. Om hennes plan störtar så får typ Lottie Knutsson ta hand om begravningstalet. Dem flesta människor har ju att hålla tal som värre sak än att dö. Hellre i kistan än hålla talet asså.

Ovanliga vantar sa...

- Det sägs ju att om man lägger en krona i en spargris varje gång man har sex innan man gifter sig å sen tar ut en krona för varje gång man har sex efter man gift sig så kommer man ändå aldri tömma spargrisen.

- Elr så bara slutar man att ha sex så va det problemet över.

- Kanske en Elallergiker hade vatt nått för mej. Såg kvällens Outsiders å dem har dragit filmen " Idioterna " så långt å de fungerar visst bra även i Sverige. Helt fantastiskt men jag tror kanske inte dem pallar spela dem sketcherna hela livet, mest en fas.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?