måndag 29 juni 2009

En dåres försvarstal

- Hängt i Halmstad i helgen. Blev intervjuad/fotograferad för nått beachvolleybollmagazine/hemsida elr bådadera.

* Intervjuaren " Du e unik i denna sporten å ja har försökt mej på en analys men Im struggling, please help me out ".
* Jag " In what way am I unique ? ".

* Intervjuaren " Ditt försvarsspel håller elitklass men ditt anfallspel håller Bulgarisk strandraggarnivå, how come ? ".
* Jag " Nickade Stefan Schwarz nånsin in en hörna ? ".

* Intervjuaren " Du ser ut som du kommer direkt från castingen till en uppföljare på Scarface, tell me bout the ink ? ".
* Jag " Vill du ha en kopp kaffe ? ".

* Intervjuaren " Va säger du om ja säger att ja tror du har lika bra koll på mat å träning som Gunde Svan ? ".
* Jag " Jag fattade aldri varför Kayo skrek så jävla mycke hela tiden ".

* Intervjuaren " Va va ditt favoritverk av the celeb who died the other day ? "
* Jag " Solange ".

* Intervjuaren " Va blir dina mål inför nästa sommar ? ".
* Jag " Att dominera på den Bulgariska Beachvolleybolltouren ".

* Intervjuaren " Tack för att du tog dej tid ".
* Jag " Mer kaffe ? ".

* Intervjuaren " Ok en sista fråga, ni åkte ut i 8-delsfinalen mot dem som vann hela skiten sen, bedöm din egen insats idag ? "
* Jag " Typ som att ha slagit en 200-serie i bowling, helt ok men inte direkt så att Lena Sulkanen hade behövt ha underklädesombyte me sig ".

23 kommentarer:

DD sa...

HAHAHAHAHA, den intervjun måste du spara till dina memoarer!!!

Hur ser veckan ut? Tid för en sista fika på Möllan? Eller en kvällspromenad på den Bulgariska playan "Ribban del sol"?

Ovanliga vantar sa...

DD: Om ja inte ska träffa Hon från Hörby på Onsda skulle vi kunna fika på din lunch då i Västra hamnen om du har tid ?

Elle sa...

Strålande intervju! Mycket kaffe.

DD sa...

Onsdag lunch passar mig perfetto! Bara ring när och om du har vägarna förbi.

Ovanliga vantar sa...

Elle: ska bli spännande å se om intervjuaren skriver ut fråga-svar på samma sätt som jag, kommer på beachvolleyboll.se om en vecka typ.
DD: Ja hör av mej om ja inte ska hänga me den sköra, väna tösen från Skånes mitt

Tix sa...

Jag tycker att du har ett vinnande koncept på G.

Ovanliga vantar sa...

Tixi love: Need you on the beach. Skippar ölandsturnen så 17 -26 juli blir de mycke playa men ingen beachvolley, show up por favor.

Tixie sa...

Lita på det.

Tixie sa...

Men vafan. Vaddå skippar ölandsturnen? Skulle inte du vara speaker?

Ovanliga vantar sa...

Tix: Ja ska va speaker 11 juli i västra hamnen, då måste du komma å hänga. 40000 i prispengar+dj+ ja+ 12 bästa herr å damlagen. Öland va de kristna lägret

emz sa...

Hallå varför svara han inte på de du fråga om på vilket sätt du va unik? Dumma reporter..

By the way jag har menat att ta tillbak va jag sa om Bodil Jönsson, de va lite på skojj ändå, förlåt

Ovanliga vantar sa...

Emzi: Visste ja väl sådärför va ja tvungen att ta de på allvar, tvärtom e ju en reflex. Så som ja känner dej så vet ja att du hade uppskatta henne, brevid Fredrik Lindström e hon de smartaste vi har i landet. Ja e allti så jävla unik, tror kanske de försvårar 2-samheten. Ida va ja unik hos tandläkaren: 'Har aldri stött på nån me så många tänder i en sån liten mun, du e unik'. Fun facts e att dagens kidz växer upp utan visdomständer according to la dentista, evolutionen har sagt att dem e onödia å i vägen. Ja e unik för ja har 8 visdomständer. Precis som i Human Dynamics-sekten fanns där en Belgare som nästan höll min nivå. Rolitt me intervjun va att mina med-motspelare blev avisa 'Va fan, allti samma visa, va har han som inte vi har, vi e ju bättre'. Reportern me unik stämma: 'Karisma'

Tixie sa...

kristna läger RULEZ! hursom, jag bläddrar just nu i min mentala och fullspäckade kalender och ser att jag just blev fri både den 11e och någon gång mellan 17e-26e.

Ovanliga vantar sa...

Tixieliten: Fabuloso ju, long time no see ju. Nu ner för kvällshäng på playa de la Vanna.

Tixie sa...

För övrigt, kära trusty.. Jag och bruden som var med på urban arts ska på konsert på KB imorgon, vi kommer nog att vandra omkring i malmö de närmsta dagarna. Om du är på vanna kanske vi kan ses där med minsann.

Ovanliga vantar sa...

Tixi my fix: Imorron blir de Vanna 13.00- tills dem släcker så kom ner å häng. Vikka spelar på KB?

Tixie sa...

Atmosphere, youtube'a trying to find a balance eller modern mans hustle, skönaste låtarna just nu. favoritgrupp. jag ska möta upp donnan runt 5 men om jag hinner dra till systemet och fixa allt annat tidigt kanske jag hinner bort till dig. hör av mig iaf.

emz sa...

jaha... nu ser jag att jag råkade svara fel på den där i ordanom.. Hmm ja men då säger jag du ska inte ha glasögon för du kommer se ut som en mesfjant i det, fy fan vad skämmigt.

märkligt att du har en liten mun;P

Ovanliga vantar sa...

Emziz: Solglasögon elr regular kanske e bra för att stänga ute världen men ändå fortsätta vistas ute. Ja kör ju de sociala spelet i botten å varvar me låsa in mej av mental trötthet. Kanske behöver prova shades,nu på sommarn väljer ja arrogans/dryghet ist för inlåsning när ja blir trött på människorna. Ja e ju inte emot alltid, ibland e ja med, kanske övermed. I min personlihet finns ju en irritationsgen me kärlek, fattar man inte de så tycker man att ja e en kaxi jävel. Full förståelse för att de e svårt att öppna en bok av en Bodil Jönsson om man inte vet vem hon e. Ja har Willy Kyrklundböcker på kö nu. Nä nu packar ja strandväskan, beachvolleyboll/häng hela dan på Vanna beach

Ovanliga vantar sa...

Stranden 11-21. Beachvolleyboll å gött häng. Nä nu blir de jobb å gym ist en vecka å kanske lite umgänge me den kulturella falangen

emz sa...

Kan du snälla säga åt mig på skarpen att jag ska börja träna hårt nu

Ovanliga vantar sa...

Emz: Du har slappat länge nu, nästa gång du träffar din man e han fit å du fet å då kan han vraka å välja and då e du gone baby. Ditt inre lugn finns en del på grund av ditt snygga yttre å snart sitter du där fet å finnig på en bänk i pildamsparken me en sliten Paolo-tisha å dem enda som vill prata me dej e Scientologerna å hemlösa hundar biter på dina feta tår. Fitness e färskvara å du e farlitt nära expiration day.

emz sa...

AHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHA!! FAN VA HÄRLIGT! Jag älskar när nån vågar sätta mig på plats på det där viset, den enda som brukade göra det va min bästis Jimmy, men nu har han en svartsjuk flickvän och ska ha barn så han har inte tid för mig längre. Fan va ledsamt. Men ändå otroligt kul, vi brukade kalla varandra för mongo och fuckface och alla möjliga sjuka saker... pust..
Nu har jag just kommit tillbaka till söder, har suttit i en bil i två dagar, och är fetare än nånsin, jag tror det redan är kört för min del.. jag ska beställa efter en sån åkrulator

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?