måndag 1 juni 2009

Farväl Falkenberg

- Galet skön helg i den 3o-gradia solen på Skrea strand. På Lördan gick Jag å Han på linjen till semifinal i Open-turneringen vikket va sjukt bra. Ja e typ rankad 170:a i Sverige ida tack vare de resultatet. På Söndan fortsatte helgens fatanstiskhet eftersom Jag å Beach-Sara lyckades vinna mixed å iomed detta så vi just ida rankade som Sveriges nästbästa mixpar, individuellt ja 3:a å hon 4:a.

- Till hösten har ja spelat beachvolleyboll i 3 år vikket e längden på ett normalförhållande för mej å sen tröttnar nån, vi får se om de blir jag som tröttnar på beachvolleyn elr beachvolleyn som tröttnar på mej. Tecknen började synas eftersom ordet dryg kastades i min motvind ett antal ggr under helgen men vafan ja bor i Malmö som e motvindarnas metropol å då anses allt annat som medvind.

- De va sol, grymt bra Dj på stranden å typ 100 relativt ok/söta tjejer men ändå bara 2 som ja skulle kunna bli intresserad av å de e Fröken Fågel som har charmen å Kavatskan som har en kropp som faller mej i smaken.

- Läser Trude Marsteins " Göra gott "

/ Billy Bragg

17 kommentarer:

Elle sa...

Det låter som det är sommar sommar högsommar när jag läser alla andras beskrivningar av helgvädret men själv upplever jag det hela som svalt, gåshud i skuggan och i vinden men kanske inte i solen om jag har tur.

Ovanliga vantar sa...

Elle: You gotta eat sister. Min fläkt därhemma e ju på ifs 11 månader om året, tänk att allti tycka de e för varmt nästan, längtar efter att få va sval. Hade en nattpromenad på 5km i Lördasnatt, barfota å t-shirt å polisen stoppade mej å frågade om ja inte fryste(Gotländska). Ja sa " kolla ingen gåshud" å visade upp en arm. Ja sa att ja skulle till en gata som började på B å kanske Bö som skulle ligga nära en ICA-affär. Polisen gav mej en turistkarta å sa att de finns 2 ICAs i Falkenberg, den ena e 5km åt det hållet å den andra e 50m åt de andra hållet. hållet där ja kom ifrån å knappast va de rätta Icat. Vi hade vatt på bonna-klubben Bratt å I was lost utan mobil, vänner å ära.

Ovanliga vantar sa...

http://www.linguaweb.com/company/gratisframe.asp. Bara en grym länk som man kan ha till lite Spanskträning

DD sa...

Så himal gött det lät och Falkenberg är supernice!!!!

Nästa gång får du dra med mig på Beachvolley-turné så jag kan se mig mätt på hardbodys och slänga några "dryga" i motvinden. OK?

Malmö (och Göteborg) är motvindscity helt riktigt. Allt annat är medvind goddamnit.

Elle sa...

Barfota nattpromenader älskar jag. Men får ha tröja över armarna om jag ska slippa gåshud.
Äta. Hmm... Fläkt brrr. Måste vara jobbigt att vara varm jämt.

Tixie sa...

Glöm inte att kolla upp vad du har i din låda med piller för övrigt. Jag är sugen på att göra bizniz!

Elle sa...

Mina pillerlådor innehåller både det ena och det andra. De finaste är rosa. De fulaste är gula. De tråkigaste är vita. Kanske kan man stoppa i sig en mix av dem sen vara grymt kreativ och göra en pillertavla (som äppeltavlan i kivik) och sälja till högstbjudande?

Ovanliga vantar sa...

Tixi and Elle: Kanske ska vi träffas å spela kula om alla piller vi kan hitta? Tramadol å Diklofenak har ja som skräpat länge nog. Bytar bort dem mot en ett nymålat badkar typ

DD: Nästa helg e de Apelviken i Varberg som gäller, kanske samma visa. Bokade nyss en stuga

Tixie sa...

Om du vill ha dom sålda kan jag agera mellanhand om jag får dryga ut 10% av intäkterna. Trammisarna är i stort sett redan sålda.

Elle sa...

Mmm, trammisar och citodonisar. (Antar att kalktabletterna inte smäller lika högt.) Några kul thaipiller rekommenderas men de håller jag å andra sidan ganska hårt i själv... Jag är nog bedrövlig på att spela kula -har inte pysslat med det sedan andra klass. Men man kanske lyckas spela hem några... fluortabletter med lite tur?

Tixie sa...

Åhå. Hur många MG samt hur många trammisar? Dom är heta på marknaden! Om du får intresse av att sälja dom vet du vem du får lov att kontakta.

Ovanliga vantar sa...

Ej använd medicin måste/bör väl återlämnas till Apoteket men de kan du kanske göra till mej en da Licious T. Ja ska ju få ut en gubbe ur scientologerna men kanske fastnar själv åisåfall så slutar ja ju tro på piller å psykiatri. Fan ja har vatt vuxen ida å bokat stuga 1 natt i Varbergs Apelviken nästa helg.Beachvolleybolltävling igen ju, ska se om vi ska trycka in 5 pers på 20kvm. Borde väl funka.Argentinskan å Norrlandsmodellen messar nån typ av kärlek men mitt intresse e lukewarmish men artitt elr rättare sagt ja tramsar mest tibaka men de e å blir aldri nån kärlek där av tidiare nämnda anledningar. Inne i beachvärlden rätt kraftitt just nu å allt annat utanför e ljummet,dem varslar lite i utkanterna av mitt jobb, lite oro men ja sitter nog säkert minst 1 år till, skulle ja tatt jobbet dem erbjöd mej I rosengård tidiare elr? Nä asså ja har ju mitt drömjobb så ja hänger kvar så länge de går å sen åker ja rakt in i Amazonas e ju planen elr Åland!

Tixie sa...

Okej, ni som INTE är PK samt har läkemedel som ni vill... byta mot pengar:

ni vet var jag finns.

Ovanliga vantar sa...

När ja börjar i ny branch elr flyttar får du ta allt löst i flyttstädningen Tixi.

DD sa...

Varberg till helgen?
Jag e upptagen med fetaste festen på lördagen, annars hade jag kollat in och hejat!!!

Tixie sa...

Du får inte flytta. Din lägenhet är perfekt. En viss brist på speglar i badrummet bara.

Ovanliga vantar sa...

De e häxan i mej som inte fixar speglar

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?