fredag 24 juli 2009

Vilja våga välja väl

- Gröten äts medan ja loggar in via mobilen på facebook för att kolla folks statusar. Ja Läser :

* " Skjuter den person som särskriver " : Jag håller med men väljer att inte kommentera men däremot raderar ja alla amigos som har särskrivit sin status.

* " MKB e dumma i huvudet " : Väljer att inte kommentera men tänker " Campa då för helvete ".

* " Laddar inför zoo i Köpenhamn " : Väljer att inte kommentera men tänker " Zoo å cirkusar e för jävlitt egentligen ".

* " Firar 10-årig bröllopsdag " : Va jävlitt nära att välja att skriva " Shit va fet hon blitt, hon som va så snygg ". Valde att inte ens kommentera med ett grattis.

* " Nu bär det av till Balkan " : Tänkte kommentera " Välj nått roliare resmål för fan " Valde att inte kommentera alls.

* " Tränar på att älska livet mer än dess mening " : Här har nån redan valt sida, ja orkade inte kommentera.

- Eftersom ja raderade typ 20 särskrivare så addade ja typ 20 nya namn, even Steven liksom. Addade nårra folk från förr å då kom nya statusar upp :

* " De e lite traditt att rensa kantareller " : Tänkte ge henne ett potatissvennesvar i form av " Ät en flugsvamp då " å avsluta med en smiley. Valde att titta bort istället.

* " Dricker en grogg å en fantastisk whiskey efter en snabbrunda till Tyskland, gissa chaufförens namn ? " : Valde att med sorg se att detta va skrivit endast för 6hr sedan men denna personen kunde likabra ha skrivit det för 15-20 år sedan, hänt nothin asså.

* " Hjälp mej att hitta bra rim på ordet Silver, ja jobbar på en ny låt " :126 jävla kommentarer, en kompis från förr har gått å blivit nån sorts musiker å bland kommentarerna fanns förslag från hela B-musiksverige. Ja valde att ge ett förslag som löd nått i typ me " AG som i Silver elr X som i Wilmer ". Jag blev en utav två vinnare. En fribiljett till en Dan Hylanderkonsert. Svart kaffe å sen inget va ?

- Av dem nyaddade fick jag sen ett mail av en tjej där hon frågar om ja hittat min avocado elr om de fortfarande bara e kiwisar ? Vann en poesitävling en gång där ja jämförde flirtar me kiwis å kärlekar med avocados. Mitt resonemang va typ som att man kan pilla på 10000 kiwisar å med stor säkerhet kommer ca hälften att duga till vad dem va tänkta för men ingen hade nån kärna å man kan snurra å klämma på 10 avocados å likförbannat så vet man inte varken hur kärnan ser ut elr hur soft köttet e innanför skalet å me största sannolikhet e där någon rutten del when you crack them open.

- Ja letar efter den där avocadon som e bra i alla sina olika layers från kärnan å utåt. Med kiwis kan man chansa oftare än med avocados där det ist gäller att vilja våga välja väl.

- Jag har inte läst nått bra under hela sommaren, gör ett nytt försök inatt med " Valår " av Theres K Agdler. Romanen handlar om politik, ensamhet, gemenskap och psykets gränslinjer. Om att ständigt välja elr vägra göra val i livet.

6 kommentarer:

Elle sa...

Världens bästa fejjanstatuskommentarer ju. Censurera inte dig själv -ut med språket, de är underbara!

Ovanliga vantar sa...

Elle: Alla klarar inte mina facecomments, du gör de ju men ja märkte av en viss ilska förra veckan när ja tyckte att den enda ordet som bör särskrivas å helst med massa ord emellan e Barnpastor. De ännu roliare elr sorgliare va att barnpastorn själv va närmsta vän med han som intervjuade mej för nårra veckor sedan å han läste min status å där rök nog mina sponsorer från de hållet. Galet länge sen ja åt en avocado trots att ja tycker de e sjukt gott, kiwis I eat everyday.

Elle sa...

Tänkte just skälla på dig för att du gjort mig sjukt avocadosugen... fixade himmelsk guacemole förra helgen men det hjälper mig inte nu. Får nöja mig med en banan. Blir det en smaksensation om man mixar din avocado & kiwi med min banan i en råsaftcentrifug?

Förresten: Jag vill dessutom lägga till ingefära.

Ovanliga vantar sa...

Elle: Låter sjukt gott. Föresten minns ja men hittade de inte nu att ja kommenterade mej själv typ me 20 ingefärakommentarer nånstans.

emz sa...

brevid var skjälken ska sitta finns det en liten bula där den e smalast. Om man trycker lite där och den e mjuk även om hela resten e hård så är det en bra avacado

Erik sa...

Det är minst lika illa att felaktigt skriva ihop som det är att särskriva.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?