söndag 26 juli 2009

Venus in furs

- Uppväxt i en hockeyhåla där man ofta dök upp på Söndagarna 17.00 i ishallen å snackade om va som hänt under helgen. Då å då tittade man ner på isen å trashade både hemma å bortaspelare.

- Min egen idrottskarriär har sett ut as follows:

* Vann kast med liten boll i 4:e klass ( 52 meter ).

* Var en av Sveriges bästa bordtennisspelare på mellanstadietiden.

* Blev såld från min fotbollsklubb på vishan till stadens lag och därifrån skulle ja vidare ut i proffslivet. Men ist för att åka hem å skriva kontrakt med en Engelsk tjongfotbollsklubb efter mina tänkta 3 veckor på Galapagos så hängde ja ju kvar i Syd å Centralamerika under 3 år . Lyckades vinna Antigua Open ( Guatemala ) i pingis under denna perioden och tränade en tid fotboll med Deportivo Italia i Venezuela.

* Bodde 6 Månader i Prag där jag spelade biljarturneringar med en Sydafrikan varje Söndag, han var toknerhashad men vi vann ofta.

* Flöt sen runt nårra år i fotbollsklubbar på lägre nivå som Bosmanfall/fribrev. Hamnade bland annat 1 år på Gotland där ja passade på att ta ett VM-brons i kubb.

* Skadade menisken å detta va den första riktiga skadan sen ett benbrott i en fotbollsmatch när jag va 15 år. Började lite rehab på gymmet å bestämde mej för att lägga ner fotbollen å började en dubbel omöjlig satsning på både athletic fitness och triathlon.

* Insåg rätt snabbt att det inte gick att tävla i athletic fitness utan att dopa sig och att det inte gick att tävla i triathlon om ja skulle jobba heltid. Tar ist under denna perioden 2 raka inofficella Svenska mästerskap i inomhusroddmaskin på marathondistansen.

* Börjar känna att träningen innebar för hög procent av smärta jämfört med vällust, typ som om nån algolagnia spårat ur å börjar leta nån ny sport. Tränar cricket nårra ggr, tycker att de e sjukt kul men fortfarande rätt non glamour. Vinner den årliga julbowlingen me jobbet oavsett var jag jobbar men bowling e kul en gång om året å e aldrig ett alternativ. Samma gäller minigolf.

* Börjar med beachvolleyboll hösten 2006 å blev fast rätt snabbt. Utvecklingskurvan pekar fortfarande uppåt å nu på Onsdag e de dags för Mix-SM.

* Som pensionär hoppas ja bo på korsika å spela boule hela dagarna.

5 kommentarer:

Ordanom sa...

sounds like a plan. boule alltså.

Ovanliga vantar sa...

Ja åsså tänkte ja spara mina Franskstudier tills dess. Fick ju en uppenbarelse för nån vecka sen att Korsika e kärlek för mej. Om ja ska leva ensam hamnar ja snarare på ett bibliotek framför en brasa i cascais utanför Lissabon, grillad tonfisk å lite strandtennis å mest fundera på om ja hade nått val egentligen.

Ordanom sa...

hehehe.

Elle sa...

Vilken idrottskarriär. Kan jag hänga med dig på Korsika sen, jag behöver träna. Jag spelade Boule igår, mitt lag vann förvisso men det var allt annat än min förtjänst.

Ovanliga vantar sa...

Tåg ti Nice å båt över på boule-läger en dag Elle

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?