måndag 5 januari 2009

Soft pace goes far

- Ja tappade ju min papyrusmobil i badet igår å de va droppen som fick badkaret att rinna över å mobilen att soften up totally. Den hann skicka ett sista sms till mej innan den dog " Nu kan du äntligen börja om på noll ".

- De gäller att välja sina strider hör man ju titt som tätt. Ja kan ju låssas- demonstrera mot nästan va som helst om ja tror att där ska finnas nårra söta tjejer i demonstrationståget. I Lördas va vi 3000 på Möllevångstorget å ja sto me en kaffe i ena handen å en burk ingefära i andra handen som ja skulle ha me ti Beach-Saras sushimania å sa ti mej själv " Ja tar Flaggor 100 ". Åsså svarade ja " Va e Palestina ? ". "Flaggor 500" åsså svarade ja " Va e Hizbollah ? ". På vägen genom Folkets park undrade ja om de skulle räcka ti en spa-helg i Sunne elr kanske ja hamnade på minus åsså får ja bara ett jävla lexicon.

13 kommentarer:

Ordanom sa...

ringer du folk från badet?

Ovanliga vantar sa...

Jo de händer ju fast oftast e de sms. Nästan alltid ska de styras upp beachvollebollmatch. Att få ihop 4 st som e hyfsat jämnbra som kan spela på samma da å samma tid kan kräva 70 mess å ja kan ju bli liggande i badet me min bok ett tag så då får mobilen hänga me, kanske får va lite mer försikti me den nya. Men innan den trillade i lyckades vi få ihop en match ti Onsda.

Ordanom sa...

hehe va skönt att det hann bli nåt gjort. jag har faktiskt ringt anna från badkaret.
hehe nä min kompis va besvärad förut när han berätta att en gemensam kollega till oss ringt honom två ggr från badkaret. han ba "jag vill inte veta varför han alltid kommer att tänka på mig när han ligger i badet".

Ordanom sa...

o jag kunde se dig stå o se engagerad ut under demonstrationen hehe. som när tjejer går på K-1 ungefär. för att kolla in publiken.

Ovanliga vantar sa...

Hela min Assyriska arme av tjejkompisar hänger på kampsportgalor, tror inte dem har en susning om vikka regler elr nått men dem har alltid nån flirt me sig hem därifrån. Ja kommer bli som den där kända arga muslimen som e på alla demonstrationer oavsett av de handlar om. Mot pälshandlen, fria Dawit Isaak, rädda delfinerna, AFA, Ofog mm, stoppa kärnkraften, stoppa bron (Lite sent men ändå). Lite som 4 bröllop å en begravning fast me demonstrationer " Jaha va demonstrerar vi emot ida då?, jaha mot minkfarmarna på Listerlandet, ok."

Ordanom sa...

hehehe. ja d tycker jag du ska göra. bli som den kända arga muslimen :-)

Ovanliga vantar sa...

Islamic rage boy kallas han. Ja måste ha ett trademark åsså ska ja va glad oavsett va ja demonstrerar mot. Boy ska visst va på slutet för att då låter de oskyldiare läste ja.

MissLinisens träningsblogg sa...

Haha ett bra sätt att få ut en massa egen frustration!

Anonym sa...

Hur många sushi åt du i lördags nu då? ;-) Du amish- ambi menar jag... är det inte dags att skaffa dator hem nu när mobilen ballar ur och du ändå är online så mycket och har så stort behov av att skriva och kommentera... och ja jag håller med dig, ibland ballar du ur och flummar iväg i kommentarer och funderingar!! Fast det är också ganska kul, man hålls på alerten för att hänga med och tänka ut bra svar själv ;-)

Ovanliga vantar sa...

Asså de kan ha slunkit ner typ cincuenta sushisar men hemmagjorda e ju kanske sizen smaller men ack så gott. Tur de bara e jul en vecka om året, rimmandet flippade ur sista dagarna kanske.

Anonym sa...

Va?? Menar du att du kommer sluta rimma nu??

Ovanliga vantar sa...

Nä självklart när andan falla på å natten e nära så kommer rimmen i mitt huvud kalla å rimma om allt å alla från nära å kära ti ingefära.

Anonym sa...

Phuu... skönt! ;-)

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?