söndag 18 januari 2009

Gömda

- Subcommandante Marcos
- Puerto Escondido
- The Hidden Cameras
- Feven
- Kärleken

-Fattar inte da buzz om Liza Marklund. Hennes böcker e väl lia mycke skräp om de e sanna historier elr based on a true story. Ja har mailat Aftonbladet att ja hoppas dem drar igång en namnunderskriftslista för oss som stödjer a good cause " Ni som vill Fördömma - Gömma för att slutligen glömma Liza Marklund en gång för alla".

- Tv4s morronsoffa kan väl köra 2 olika nummer man kan ringa åsså. Du skänker 9.90 om du bara vill gömma henne men om du ska ha me ha alla punkterna så kostar de 19.90. Alla intäkter går ti hennes asylsökande i valfritt land. Asså när vi säger alla intäkter menar vi dem där 10 % som inte går ti administrativa utgifter elr försnillas men de fattade ni väl ? Dem första 100 som ringer får även ett fadderbarn på halsen som förmedlas av antingen Tilde de Paula elr Agneta Sjödin om kidzen hittas dvs.

17 kommentarer:

Ordanom sa...

förra veckan fick jag frågan av hon som psykade mig med skitsnack om jag läst nåt av liza marklund. "näe" sa jag. "varför då? det finns ju många bra böcker". "näe" svarade jag igen.

Burgschki sa...

tyvärr finns det väldigt många som är övertygade om att det pågår en censur o en mörkläggning inom sverige journalistkår o media. detta gäller marklund, FRA,Palestina oh framförallt att ingen vågar erkänna att vi tar emot för mkt flyktingar.
http://www.sviv.se/index.php/phorum/action/view/f/165/i/27639/t/27639/cmd/read.f//iso//

sen utgår alla ifrån att man faktiskt bryr sig om hon mia.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Ja har inte heller läst nån, känns som de inte behövs, ja har hört henne på tv, läst nån krönika mm. Hon e i samma hatgenre som mankell å Guiollou (Kan aldri stava de rätt men de kvittar ,ni vet han som tycker de e coolt att posera me alla tänkbara döda djur han stolt skjutit på nått zoo, tack vare de så fick dem ett barnhem på Grönland sa han )

Burgski:Folk bryr sig unnefär lia mycke om nån Mia som vad noshörningsungarna på Skansen ska heta elr nån isbjörn på nått tyskt Zoo

Anonym sa...

Jag och en kompis eldade upp två böcker av henne, i öppna spisen. Det var väl typ 1998 tror jag.. Stolt över att vi var så klarsynta redan då.

Burgschki sa...

det är ju faktiskt jättekul att folk faktiskt trodde att man som svensk kan få asyl i USA.

Ovanliga vantar sa...

Knivlisa: fan va kul å samla folk på torget å elddat upp alla böcker de gick att hitta av henne. Burgski: var ska vi skicka henne? Kanske ti mankells slavfarm i mocambique

Anonym sa...

Jag har inte läst en enda bok av henne... sett "Sprängaren" för 100 år sen på TV... hela debatten om Gömda och Asyl osv har jag inte satt mig in i riktigt för att känna att jag har en åsikt som jag kan stå för. Bättre att inte säga nåt, när man inte vet vad man pratar om, tycker jag- så därför blev detta en meningslös kommentar bara ;-)

Tixie sa...

Vi har fått information om att Er mail innehåller spår av Tixie.

Fiia sa...

Hej! Såg din kommentar på min blogg angående frukost i Umeå :) Hotell Plaza som ligger mitt i stan har hotellfrukost som ska vara super bra. Tror den kostar ca 125 kr någonting. Lycka till med skidåkningen. / Sofiia http://fiiahalsocoach.blogspot.com/

Burgschki sa...

äsch hennes dotter är skitsnygg hon får vara kvar. mankell tror jag fortf på.

Ovanliga vantar sa...

Sofia: tar nog ditt förslag, tror du har bäst koll. Nån sa mekka å nån sa scandic. Tix: spår av nötter e spår av tix. Burgski: mankell e nästa skräp som faller. Kul när white trashlit diskuteras.

Anonym sa...

Men är det inte lite lamt att dissa nåt man inte ens har försökt läsa? Om ni tror att Marklund suger borde ni läsa Denise Rudberg. Det gjorde jag häromdan och det var tortyr.

Ordanom sa...

i'm gonna ditch you. men jag är säker på att du klarar dig fint på stockholms centralstation ändå.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Laddar ipoden me big girl in a big world me Emilia å hoppas på de bästa. Lovelyn: fast denise rudberg e ju tänkt att va skräp, de e nog de som e skillnaden. Marklund å hennes läsare e white trash as its worst. Sanna: alla kommentarer säger nått trots allt

Ordanom sa...

jag håller med om att denise rudbergs har för avsikt att vara skräp.

Anonym sa...

Fast i sitt slutord i boken jag läste tackar Denise sin man för att han står ut med hennes konstnärsnycker. Tror inte hon ser sina böcker som skräp. Möjligen sitter det en skräpig förlagsmänniska och bestämmer att skiten ska publiceras.

VågaVaraVillebråd sa...

Själv förvnas jag mest över att Marklund dels vågade underskatta kritiken som kom iom avslöjandet om fabricering, och inte stått upp och bemött kritiken, och dels hur hon vågade ljuga loss sådär om ett ämne som är det mest personliga som finns - folk blir jo som tokiga om man tafsar dem på misshandels/våldtäkts/muslim-knappen. Men det är klart: det fanns knappt några bloggare när hon skrev skiten. Litteraturetablissemanget är ju inte kända för att ifrågasätta fellow författare direkt.

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?