torsdag 21 maj 2009

Me enamora

- I Tisdas kände ja mej som Ruby Tuesday fast egentligen who could hang a name on me when I change with every new day. Känslan låg kvar över hela Onsdan då Senorita Visto´s aura spelade So flute me St Germain.

- Överst i bokhögen :
* " En ny jord ( Ditt inre syfte) " av Eckhart Tolle.
* " Människor helt utan betydelse " av Johan kling.

- Om du lyssnar när du kallar, vandra ensam,
vandra ensam du, vandra ensam.
Om alla hukar rädda å om ingen vågar tala,
tappa inte modet fast deras blickar viker undan,
säg öppet å med ensam röst vad du tänker.

Om alla vänder sig ifrån dej och flyr
å inte ens kastar en blick tibaka
å inte ser hur dina bara fötter sargas
av taggarna där du banar en väg igenom djungeln,
låt ändå inget rubba ditt beslut.

Om ingen tänder några lyktor för dej
där du vandrar på din väg i stormi natt å
om alla dörrar stängs igen framför dej
låt hellre åskan slå ner och tända eld på dej
och brinn i mörkret, brinn ensam.


- Hon från Hörby dök upp ida igen från ingenstans, vi hade inte setts på 2 månader sa hon. Trots elr tack vare hennes ringa ålder hade/har hon hamnat i en fas där äldre skulle fått receptet: stavgång, morotsjuice å uppbyggeli litteratur. Nu e hon singel men min hjärna e elswhere så vi får hålla den relationen på trading information-nivån.

32 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

Vaknade i eftermiddas i soffan me Latin Grammy awards på tvn, tycker den showen allti får mej glad, den e ju inte tänkt att va ironisk väl men shit den kan väl ändå inte va på allvar? Cada blanco de mi mente
Se vuelve color con verte
Y el deseo de tenerte
Es más fuerte, es más fuerte.

Ordanom sa...

vilken fin text.
jag försöker alltid att leva så. jag har varit bespottad och förtalad men jag har alltid följt min inre röst. och nu vill de som spottade på och förtalade mig ha mig tillbaka. dom vill ha en del av mig.

Ordanom sa...

det där berörde mig.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom:I have become my own version of an optimist. If I cant make it through one door, Ill go through another door or Ill make a door. Something terrific will come no matter how dark the present. Hoppas du orkar fortsätta gå din egen väg. Alla andra alternativ e sämre så ibland måste bara den tillfällia smärtan genomlidas.

Ordanom sa...

my own version of an optimist.

btw. en ny jord(ditt inre syfte)?

Ovanliga vantar sa...

ordanom: Nä de va sagt av nån sektledare som va nån sorts vän ti Ghandi. Ja tycker de låter som en bra ide att själv bestämma hur dörren ska se ut. De måste finnas nya vägar att gå. Ja läste nånstans för ett tag sen att dem som blir kära e dem som e bra på att faka men ja e ju inne i en ärli fas som e rätt skön, kanske innebär de att kärleken inte e för mej men ja har byggt en ny dörr där de inte e kärlek på andra sidan utan nåt annat som man får me ärliheten, vet inte ännu va de e men de e så skönt iallafall.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Ska börja på " En ny jord nu inatt ". 10 sidor kvar på Heberleinboken bara typ. Ja tror hon tar livet av sig en da, frågan e e om de e ok? Om nu livet e en gåva så har man ju rätten att tacka nej till gåvor elr hur ?

Ovanliga vantar sa...

Ibland bloggar ja i kommentatorsfälten å de beror mest på att de e nån annan form av text/språk men åsså på att de blir läst av ännu färre å sekretessmaterial kan få passera utan att hamna hos nån som prenumerar osv. Blev intervjuad av en nöjesjournalist för ett tag sedan elr rättare sagt de va mest en enkätfråga typ " Var i Malmö e bästa nattamaten? Ja svarade Falafel no 1 elr en blåbärs-smoothie hemma i mitt kök, han frågade va ja jobbade me elr rättare sagt vad e min titel å ja svarade " Multikulturell socialpskykiatriterapeut" å han frågade å va gör en sån då.Ja svarade honom " Du kan få ett hum om mitt jobb genom denna lilla Herta Kräftner-texten: Ta livet av sig? varför de? De leder ju ingenstans. De e just de. De leder ingenstans å dit vill ja."

Ordanom sa...

jag tycker att my own version of an optimist var väldigt bra. sagt av någon som lärt sig att man skapar sin egen verklighet. på tal om mattias så brukade han alltid fråga mig "tror du att verkligheten skapas där ute? eller skapas den här inne?" och peka på sitt huvud.

man får väl ta livet av sig om man vill. jag klandrar inte den som fruktar livet. ingen kan bestämma vad en annan människa känner. man kan aldrig helt veta hur en annan människa känner.

Ordanom sa...

man ska akta sig för att uttala sig om andras lidande. lider gör man ensam och vad som orsakar lidande är individuellt.

emz sa...

JAG HAR PÅ CAPS LOCK.. hehehe joo.. jag har kastat bort en ny jord.. jag fick den, men jag fick sån panik av bara de förta sidorna att jag kastade den i soptunnan... nu aksnke jag måste ångra mig,, damn, va tycker du?

Ordanom sa...

emz: vad är det med den där boken egentligen? är det nåt man får panik av?

Ordanom sa...

läste en recension om boken. det där med egot låter väldigt österländskt. ett stycke tao och en nypa zen.

Ordanom sa...

gillar inte folk som snor åt sig cred för något som är över 2000 år gammalt och presenterar det som "revolutionerande". det där med att utplåna egot och att inte leva efter att stimulera sinnena är ju tao rakt igenom. eller zen, if you will.

Ovanliga vantar sa...

Ja hade visst redan läst boken märkte ja efter nårra sidor å ja fattar att du slängde skiten EMZ. Vet inte vad de e me honom men han skriver på ett sätt som e helt jävla livlöst, tror faktisst han skulle behöva en dos ego. Ja tror där finns en risk för hjärntvätt me yoga/meditation som e på nån annans villkor å på nån utvald tid å plats vikket gör att glädjen försvinner å ögonen blir ihålia. Han hade en halv sida som handlar om mitt favoritord dvs acceptans som e fortsättningen på KBT, DBT. Acceptans handlar inte om att ge upp utan tvärtom inte ge upp utan snabbt inse läget, acceptera å on the wagon again. Kanske e min ibland, nästan alltid likgiltighteskänsla inte likgiltihet utan en välditt snabb acceptans, förvillande liknande känslor. Acceptansen känns mer positiv å kanske mer konstruktiv. Just nu snart dags å åka hem ti sängen så ja ja ska sluta grubbla, acepterar tröttheten men ja e inte likgilti inför den.

DD sa...

du grubblar för mycket
sluta tänka (jag vet att det är skitsvårt, men försök)

emz sa...

aaaa.. jag hade lite glömt varför jag inte gillade den men fy fan vilken jävla smörja det va.. Skit bok, det var som att ståoch lyssna på nån som maler och maler på om nånting som ska va jätte intresant emn bara är bullshit, lurendrejare, tvi

Ordanom sa...

så meditation är hjärntvätt? om meditation är hjärntvätt så är sex definitivt hjärntvätt.

Ordanom sa...

ögonen blir inte ihåliga och glädjen försvinner definitivt inte. kanske av den där boken men inte av meditation. för att inte vara främlingsfientlig tycker jag att du har väldigt mycket förutfattade meningar om mycket.

Ovanliga vantar sa...

Ordanom: Ja skrev ju att ja tror ang. meditation inte att ja vet. Sen skrattar ja allti åt folk som stressar å kommer för sent ti yogaklasserna. Ja menar att de e ok å fler folk borde meditera i sin ensamhet var å när som helst,
Ja trodde allt handla om ett state of mind.

Ordanom sa...

du har givetvis helt rätt att det är ett state of mind. att stressa till yogaklassen är som att trycka i sig en påse godis direkt efter spinningpasset.
don't get me wrong. ibland får jag för mig att du lever närmare en gammal österländsk livsåskådning än du vet om. som du hittat helt på egen hand genom din livserfarenhet.
det är alltid intressant att veta vad du tycker om saker.

Ordanom sa...

det där med acceptans hittar inte vem som helst vägen till.

emz sa...

hohoo.. nej jag tycker inte att det är okej at ta livet av sig, vi måste hjälpa varandra inte bara låta folk försvinna.. Jag tror att det finns personer i världen som gör livet värt att leva, och kanske går det lite ut på att inte ge upp och fortsätta leta efter dom

Ordanom sa...

jag tycker inte heller att det är okej att låta folk ta livet av sig. det jag menade var bara att jag inte dömer nån som gör det... bara så att ingen missförstod mig...

Ovanliga vantar sa...

Dem flesta som misslyckas me att ta livet av sig e ju glada för att dem inte lyckas. Att hjälpa människor att hitta meningen me sina liv e en av meningarna me mitt liv. Kanske e man tilldelad vissa uppgifter säger ja som inte tror på nått elr hittar man dem själv? Fortsätta leta efter godhet måste va ett mål, fortsätta att tramsa ett annat, en kristen tjej har insett att ja inte e mycke att ha om de ska byggas nått elr om nått tekniskt ska göras så hon frågar mej om de obvious " Kan inte du va speaker?". Efter att ha velat i veckor så tackade jag ja, hon ser ju nån potential i mej när det gäller att snacka å ist för att plåga mej me annat så låt mej göra nått där vi ser möjliheterna.

emz sa...

ahahaahaaa där tycker jag att du fångade dig sjävl en gång för alla "säger jag som inte tror på nått" du kan sluta hävda dig med det nu, jag vet att du tror på en massa jävla hockus pockus.. Å när min kompis Alex (som ja har en länk till från min blogg, hon som hade skrivit om fimpar i trappen) när hon skriver sin hockus pockus bok så kommer du att va snabb me att köpa den, visst!

Ordanom sa...

hehehe.

emz sa...

;) hihi

Ovanliga vantar sa...

Jävla töser va ni får mej att skratta i tröttheten av trötthet å av er. På tal om hokus pokus så kom ja på en annan sak som ja läste hos henne där ja har exakt samma tankar som hon har å ja ofta slänger ur mej både ti lessna vänner/patienter å de va att man saknar/hatar/tänker på bara sitt senaste ex å så fort man fått ett nytt ex så försvinner de nuvarande exet, nån sorts tröst finns i det samtiditt så kan den negativt lagda känna att att där allti kommer en ny sorg även om man lyckas få bort den förra där den positivt lagda kan säga men du lyckades iallfall träffa ny pojkvän/flickvän. Ja har tjuvläst Alex nårra ggr men vill inte kommentera, hon e ju din liksom. En häxa på häxmarkanden i La paz vägrade va me på bild men vi låssades fota varandra ist fast tog på henne, hon svor en olycksramsa över oss å vi välte me en buss samma dag å hon fanns aldri me på fotot, en annan häxa sa att ja va den 9e lyckliaste människan på jorden. Tror ja har bloggat om detta tidiare. Ja köper Alex hokuspokusbok redan i hardback trolittvis. Tror fan de e min avgiftning som har gjort mej så lättrörd på sistone men de sprutar glädjetårar här just nu pga att ni e som ni e asså.

Ordanom sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ordanom sa...

oh no! jag råkade ta bort en kommentar. värsta pinsamt.

jag tror att du har kommit i kontakt med your true being. ah? kan det vara så? love is all around.

emz sa...

Du kanske har kommit till en punkt. Jätte fint att få ta del av detta
damn.. ja finner inga ord.
Jag har ingen patent på alex... tyvärr;P du kan kommentera där me!

Hur kommer Alanyatrippen sluta för mej?

Va vill du helst rädda?

Va e de värsta du kan höra från nya flirt?